Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@09:42:17 GMT

برای ورود باید لبخند بزنید!

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۹۸۸۴

برای ورود باید لبخند بزنید!

دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی جدید شرکت "کانن" به بهانه افزایش روحیه و صمیمیت محیط کار، کارمندان را مجبور می‌کنند که برای ورود به محل کار خود ابتدا لبخند بزنند. این نوع فناوری‌ها از طرف کارشناسان و منتقدان به عنوان فناوری‌های استثمار نیروی کار یاد می‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت "کانن"(Canon) سیاست‌های جدید و ابزارهایی را برای تقویت روحیه کارمندان معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت، فناوری "تشخیص لبخند" را روی دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی نصب شده خود در سراسر دفاتر این شرکت در چین تعبیه کرده است.

این ابتکار نشان می‌دهد که چگونه شرکت‌ها در چین با استفاده از هوش مصنوعی به دنبال اجرای خدمات با لبخند هستند و کارمندان را برای رسیدن به سطحی از محیط صمیمانه و روحیه بخشی ترغیب می‌کنند. این شرکت‌ها همچنین برای بهینه کردن بهره‌وری کارمندان بر برنامه‌هایی که آنها هنگام استفاده از رایانه خود از آنها استفاده دارند، نظارت می‌کنند. همچنین از دوربین‌های مداربسته برای مشاهده کارمندان در هنگام استراحت و وقت ناهار استفاده می‌شود و حتی وقتی کارمندان از دفتر خارج می‌شوند، برنامه‌های موبایل حرکات آنها را ردیابی می‌کند و گویا از این نظارت همیشگی گریزی نیست.

این گونه ابتکارات هر چند که به عنوان یک عامل برای بالا بردن روحیه افراد معرفی می‌شوند، اما به همان اندازه می‌توانند اذیت کننده و ناراحت کننده باشند.

"نیک سرنیک" از کالج پادشاهی لندن می‌گوید: کارگران و کارمندان با الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی جایگزین نمی‌شوند. در عوض، مدیریت به نوعی توسط این فناوری‌ها تقویت می‌شود.

دوربین های "تشخیص لبخند" شرکت "کانن" در ابتدا، سال گذشته همراه با مجموعه جدیدی از ابزارهای مدیریت محل کار معرفی شد، اما اکنون این فناوری اجرا شده است.

این سطح از نظارت تهاجمی چیزی است که فقط در کشورهای شرق دور اتفاق نمی‌افتد، بلکه شرکت‌های مستقر در ایالات متحده و انگلیس نیز برخی از اقدامات مشابه را اجرا می‌کنند. به عنوان مثال شرکت "آمازون" کارگران انبارهای خود را برای سود بیشتر، حتی اگر سلامتی آنها به خطر بیافتد، تحت فشار قرار می‌دهد و همچنین از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای ارزیابی میزان بهره‌وری کارگران و تصمیم‌گیری در مورد ادامه‌ی کار یا اخراج آنها استفاده می‌کند.

سیاست‌هایی از این دست فقط بر طبقه کارگر تأثیر نمی‌گذارد. چندین مجموعه نرم افزاری از جمله "مایکروسافت 365" اکنون از ابزار نظارتی کاملاً یکپارچه برخوردار هستند. ضمن اینکه از زمان شیوع بیماری همه‌گیر کرونا تعداد بیشتری از افراد در خانه مشغول کار هستند که این امر باعث شده شرکت‌های بیشتری بتوانند از این ویژگی‌ها برای نظارت بر میزان بهره‌وری کارمندان خود استفاده کنند. اینکه آیا شرکت‌های آمریکایی همیشه می‌خواستند این کار را انجام دهند، جای بحث دارد، اما یک بحران جهانی بهانه بزرگی شد که طیف گسترده‌ای از فناوری و سیاست‌های استثماری رایج شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استثمار هوش مصنوعی دوربین کانن هوش مصنوعی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۹۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال از ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد موسی‌زاده موسوی در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲، گفت: در طی سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی فناوری‌های نوظهور دیجیتال، افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

موسی‌زاده موسوی خاطرنشان کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه  اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال درخصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید، گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجتال و همچنین ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه هوش مصنوعی که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • ایمیل جنجالی زاکربرگ به کارمندان گوگل!
  • ورود تاکسی‌های پرنده به آسمان بریتانیا
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • راز‌هایی درباره کیک پنیری که تا بحال نشنیده‌اید
  • گوگل، متا و اپل زیر تیغ جریمه در اروپا
  • هفت تصویر عجیب که ذهن را به چالش می‌کشد؛ دقت چشم و ذهن خود را محک بزنید!
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • چگونه سرمایه داری به تهدیدی برای دموکراسی تبدیل شد؟