Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانولوله‌های کربنی با انعقاد قراردادی، توزیع این نانولوله‌ها را در کشور ترکیه آغاز کرده است تا از این نانومواد در صنایع مختلف، نظیر خودروسازی استفاده شود.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، حیم پینهاس (Hayim Pinhas) توزیع کننده رسمی محصولات نانولوله کربنی شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ای‌ال (OCSiAl) شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیم پینهاس بیش از ۵۰ سال است که در بازار پلاستیک و کامپوزیت در کشور ترکیه فعالیت دارد. تمرکز این شرکت روی پوشش‌های پودری و صنعتی و همچنین کف‌های خود تراز شونده در صنعت ساخت و ساز است، حوزه‌ای که یکی از نیرو‌های محرک رشد اقتصادی ترکیه است.

دوز بسیار کم (۰٫۰۲-۰٫۰۵ درصد وزنی) مورد استفاده از نانولوله‌های کربنی در پوشش‌های پودری راه را برای افزودن رنگ به محصولات باز نموده و انعطاف‌پذیری بیشتر در فرمولاسیون نهایی و بهبود کارایی محصولات را باز می‌کند.

بیشتر تولیدکنندگان برجسته خودرو دارای کارخانه‌های مونتاژ خودرو در ترکیه هستند که فرصت‌های بیشتری را برای استفاده از نانولوله‌های کربنی فراهم می‌کند. به‌طور خاص، رهیافت‌های مبتنی بر نانولوله کربنی در پرایمر‌های رسانا که برای رنگ‌آمیزی الکترواستاتیک سپرها، گلگیر‌ها و سایر قطعات خارجی در خط اصلی رنگ‌آمیزی خودرو استفاده می‌شود، چشم‌انداز بالایی را نشان می‌دهد.

کاگاتای اودمیر از مدیران اجرایی شرکت حیم پینهاس می‌گوید: «شرکت حیم پینهاس به همراه تیم فروش با تجربه خود که طیف گسترده‌ای از محصولات و دانش فنی را به تولیدکنندگان در صنایع مختلف ارائه می‌دهد، اعتبار بسیار بالایی دارد. ما تصمیم گرفتیم که یک همکاری طولانی مدت با OCSiAl، با درک مزایای غیرقابل انکار نانولوله‌های کربنی نسبت به راه حل‌های استاندارد در برخی از صنایع، تشکیل دهیم.»

اندرو دوبروسکی، مدیر فروش و توسعه کسب و کار OCSiAl در اتحادیه اروپا می‌گوید: «صنعت ترکیه به سوالات مربوط به بهره‌وری و ایمنی تولید توجه زیادی دارد. راه‌حل‌های ما به‌طور قابل توجهی خطر حوادث صنعتی مربوط به تجمع الکتریسیته ساکن در هنگام تخلیه را کاهش می‌دهد، فرآیند‌های موجود را ساده می‌کند و به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا هزینه‌ها را کاهش دهند.»

در حال حاضر، نانولوله‌های کربنی TUBALL در بیش از ۴۵ کشور در سراسر جهان به بازار عرضه می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو نانولوله های کربنی خودروسازی نانولوله های کربنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد

مدیرعامل شرکت توانیر از تزریق دوباره ۵۰۰۰ میلیارد تومان به بورس انرژی خبر داد و گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵ هزار میلیارد تومان در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد تومان دوم نیز تزریق شد.

به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی بابیان که این  اقدام یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت: پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی گفت: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکتهای توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • محققان از ریه بافت مینیاتوری ساختند