Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-19@07:39:10 GMT

نقشه سیاه پسر موطلایی برای دختران جوان

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۰۱۵۹

نقشه سیاه پسر موطلایی برای دختران جوان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، تحقیقات پلیس برای دستگیری این کلاهبردار از چند روز قبل و به‌دنبال شکایت دختر جوانی در کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب آغاز شد. شاکی به مأموران گفت: مدتی قبل در یک همایش با پسری جوان آغاز شدم. او که به زبان انگلیسی مسلط بود جلو آمد و از من کمک خواست. آنطور که می‌گفت از اتباع آمریکا بود و چون نمی‌توانست فارسی صحبت کند کمکش کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به این بهانه با من آشنا و بعد از همایش سوار ماشینم شد. وقتی پیاده شد فهمیدم او همه پول های نقد و گوشی موبایلم را سرقت کرده است.

شاکی ادامه داد: چون او خوب انگلیسی حرف می‌زد و موهایش هم بور بود، فکر کردم واقعا خارجی است و اصلا شک نکردم که ممکن است قصد فریبم را داشته باشد، اما او از قبل برایم نقشه کشیده بود.

به‌دنبال این شکایت چند گروه از مأموران در قالب تیم‌های گشتی به گشت‌زنی در محدوده شهرک غرب پرداختند و با مشخصاتی که شاکی درباره رنگ موهای متهم به آنها ارائه کرده بود، توانستند ساعتی بعد او را دستگیر کنند. در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که متهم ایرانی است و به دروغ خودش را آمریکایی معرفی کرده است. همچنین مشخص شد که او موهایش را رنگ کرده تا بتواند دختران جوان را فریب دهد. با توجه به این که به زبان انگلیسی نیز مسلط بود دختر جوان فریبش را خورده و حرف‌های او را باور کرده بود. از سوی دیگر بررسی‌های بیشتر نشان داد که متهم مدتی قبل نیز به همین اتهام دستگیر شده اما چون هیچ مدرک محکمی علیه او وجود نداشت آزاد شده بود.

وقتی متهم تحت بازجویی قرار گرفت جزئیات بیشتری از جرائمش برملا و مشخص شد که او با این ترفند دختران دیگری را نیز فریب داده است. او گفت: چون به خوبی زبان انگلیسی می‌دانستم موهایم را رنگ می‌کردم و به سمینارها و همایش‌ها می‌رفتم و وانمود می‌کردم آمریکایی هستم و در سفارتخانه‌ها نفوذ دارم و می‌توانم کارهای مربوط به مهاجرت و اقامت انجام دهم. اغلب به‌دلیل اینکه موهایم بور بود به من اعتماد می‌کردند و در ادامه با آنها طرح دوستی می‌ریختم.

متهم ادامه داد: از بعضی طعمه هایم خواستگاری می‌کردم و طوری رفتار می‌کردم که فکر کنند عاشقشان شده‌ام. به همین دلیل به خانه یا محل کارشان رفت‌وآمد و اموال باارزششان را سرقت می‌کردم. گاهی در همان دیدار اول و در فرصتی مناسب، طلا، تلفن همراه و سایر اموال با ارزششان را می‌دزدیدم و فرار می‌کردم.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام جزئیات این پرونده گفت: این متهم قبلا هم توسط مأموران دستگیر شده بود اما به‌دلیل این که دلایل کافی علیه او وجود نداشت آزاد شد و دوباره اقدامات مجرمانه‌اش را از سر گرفت. به‌گفته وی تحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی متهم ادامه دارد.

کد خبر 608497 برچسب‌ها سارق - سرقت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سارق سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت رییس جوان والیبال با تناقض‌گویی؛ جملات عجیب تقوی، جوگیری یا سیاه‌بازی؟/ فرار مسبب وضع موجود از کارنامه فاجعه‌بار

مدیر جوانی که تا چندی پیش دبیرکل فدراسیون والیبال بود، و بخش اعظمی از اختیارات در والیبال ایران را در اختیار داشت، حالا بعداز انتخاب به ریاست این رشته ورزشی، مدعی وجود ایراد در فدراسیون و انجام اصلاحات در والیبال شده است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ یکی از شاخصه‌های تازه مدیریت در ایران، نقد گذشته و دادن وعده برای اصلاح امور است حتی اگر کارنامه گذشته حاصل عملکرد خودشان باشد. مدیران یاد گرفته‌اند که طلبکار باشند تا پاسخگو... در جملات مدیران "باید" زیاد شنیده می‌شود اما کسی از دلیل وضع موجود صحبتی به میان نمی‌آورد. 

دلیل وضع موجود والیبال کیست؟ آیا دبیرکل می‌تواند خود را منتقد و معترض شرایط یک فدراسیون جا بزند؟

پسر جوانی که بعداز مسوول دفتری نماینده مجلس مازندران، کانال زده و به ریاست هیات والیبال استان و سپس دبیری فدراسیون رسیده، حالا هنوز مهر حکم ریاستش خشک نشده، مدعی اصلاح والیبالی است که سال‌ها در ید قدرت خودش و مرشدش بوده است.

رای بالای اعضای مجمع فدراسیون والیبال به میلاد تقوی رئیس جدید فدراسیون والیبال نشان دهنده میزان نفوذ و کار راحت او در جمع رای دهندگان خانواده توپ و تور است، تقریبا مخالفی پیش پای تقوی نبود و او هیچ مقاومتی بر سر اجرای نقشه ریاست خود، ندید اما او در نخستین واکنش خود بعداز رسیدن به صندلی ریاست، گفت: اولویت من و تیمم اصلاح امور مربوط به فدراسیون والیبال است! 

نگاهی به ترکیب تیمی که تقوی از آن دم می‌زند هم نشانگر حضور همان نفرات دوره مدیریت محمدرضا داورزنی است! آیا غیر از این است؟ کدام مهره اصلی دوره سابق از چیدمان جدید حذف شده یا خواهد شد؟

مشخص نیست تقوی جوان اگر معتقد به وجود ضعف و نقص در کار فدراسیون والیبال بوده، چرا تا حالا دست نجنبانده و کاری نکرده است؟ آیا حتما باید خودش رئیس می‌شد و دبیرکلی برای کارکردن کافی نبود؟ آیا این حرف‌ها حمله مستقیم به داورزنی است که او را در والیبال به جایگاهی رسانده؟ آیا تقوی حالا که به منصب بالاتری رسیده، مشغول پشت‌پا زدن به نردبان پشت‌سر خود است؟ آیا او می‌خواست کار کند و داورزنی نگذاشته است؟ او دقیقا به کدام بخش از تصمیمات مدیریتی داورزنی نقد دارد و آنها را قبول نداشته که حالا مدعی اصلاح آن شده است؟

آیا این حرف‌ها مصرف تبلیغاتی دارد و جوانک والیبال ما از همین ابتدا سیاه‌بازی را خوب یاد گرفته و مشغول بازی با افکار اهالی والیبال شده است؟

نکته دیگر اینکه او کدام مهره و نیروی جدید را وارد هیات رئیسه و دبیرکلی و نایب رییسی کرده که قبلا در تیم داورزنی نبوده اند؟ آیا می‌توان با همان مهره‌های سابق، رفرم ایجاد کرد و والیبال زمین خورده را زیرورو کرد؟ نفرات سابق، چطور می‌خواهند رنگ عوض کنند تا خانواده والیبال آنها را نشناسند و کارهای سابق‌شان یادشان نیاید؟

به نظر می‌رسد این حرف‌ها، جوگیر شدن این پسر تازه از راه رسیده در فضای ریاست باشد و او خودش هم نمی‌داند که چه می‌گوید، در غیر اینصورت ما با یک رئیس کاربلد در فریب اذهان و رسانه ها مواجهیم که کار خودش را با لفاظی شروع کرده و  معلوم نیست انتهای این مسیر کجاست.

نفی عملکرد مدیریتی والیبال ایران که البته درست هم هست، تایید سهم خود تقوی و رفقایش در وخامت اوضاع در بدنه فدراسیون است و با این حرف‌های قشنگ و فریبنده، نمی توان ذهن جامعه والیبال و ورزش ایران را از مشکلات اساسی موجود منحرف کرد.

 میلاد تقوی البته در جملات دیگری از مصاحبه تازه‌اش، وقتی وارد مصداق‌ها شده است، نقدها یادش رفته و شروع کرده به دفاع از انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی در دوره سرپرست موقت! همان دوره ای که خودش در فدراسیون اتاق داشت و بدون داشتن سمت ، دیدارها و ملاقات‌هایش را مرتب برگزار می‌کرد: "ساختار انتخاب سرمربی درست بوده است. در مورد گزینه‌ای که انتخاب شده است قصد ندارم صحبت کنم(!) اگر خودم هم رئیس بودم از چنین روشی برای انتخاب سرمربی استفاده می‌کردم."

به این ترتیب او تمام قد پشت گزینه عجیب و غریب تیم ملی که سابقه نشستن روی نیمکت ملی را نداشته، می‌ایستد اما همزمان پای خودش را از پذیرش مسوولیت نتایج او پس می‌کشد!

مربی ای که قرار است ایران را از کوره‌راه انتخابی المپیک،  به پاریس برساند و رییس جدید هم چندان به وقوع آن باورمند به نظر نمی‌رسد: "زمان زیادی در اختیار نداریم و اردوهای تیم ملی از پایان فروردین ماه آغاز خواهد شد. ما کار سختی برای کسب سهمیه المپیک در پیش داریم، ولی ناامید نیستیم. رسیدن به هدف قسمتی از ماجراست، اما تلاش خود را با تمام توان به کار خواهیم گرفت تا تیم ملی در بهترین شرایط مقابل حریفان قرار بگیرد."

شانس اندک تیم ملی برای حضور در المپیک پاریس هم یکی دیگر از دستاوردهای مدیریتی جناب تقوی و هم‌قطارانش است. او امروز اعتراف می‌کند که کار سخت است و تلویحا صعود محال که کارشناسان به آن معتقدند را تأیید می‌کند اما نکته مهم تدارک ضعیفی است که تیم ملی با کادر فنی عجیب باید به مصاف رقبای آماده و پرانگیزه برود‌.

تقوی می‌گوید: اولویت ما اصلاح امور فدراسیون والیبال است. به اعتقاد من، ساختار اداری و اجرایی فدراسیون با وجود موفقیت‌هایی که تیم ملی کسب کرده است، همگونی ندارد. فضای بسیار خوبی وجود دارد که به سمت یک فدراسیون حرفه‌ای پیش برویم. اولویت ما این است که در اولین فرصت و در چهار سال آینده ساختاری پویا در فدراسیون والیبال جاری کنیم.

گفت‌وگوی ابتدایی سیدمیلاد تقوی پر از تناقض بود؛ او بهتر است بداند دیگر نفر اول معروف‌ترین رشته تیمی ورزش ایران در دنیاست و  با خروج از سایه داورزنی، هر جمله‌اش زیر ذره بین می‌رود و حلاجی می‌شود. پس بهتر است در هر کلامی دقت بیشتری لحاظ کند و خود را یک‌راست در اختیار روابط عمومی تیم قبلی قرار ندهد، البته اگر او حتی توان تغییر این بخش معمولی فدراسیون والیبال را داشته باشد و بتواند برای خودش مهره جدیدی در این بخش منصوب کند تا از چارچوب روابط خصوصی خارج شده و نقشی معادل نام و جایگاهش ایفا کند.

نویسنده: بهنام شریفی

دیگر خبرها

  • افشای نقشه زن جوان برای همسرش! 
  • مرد جوان در مشهد همسرش را به قتل رساند
  • قتل آتشین زن گمشده قبل از مراجعه به مطب پزشک در تهران
  • دختر جوان به دست برادر ۱۷ ساله خود به قتل رسید
  • مرد میانسال به دلیل اغفال دختر دانشجو بازداشت شد
  • بازداشت عامل اغفال دختر دانشجو در غرب تهران
  • عامل اغفال دختر دانشجو در غرب تهران بازداشت شد
  • استارت رییس جوان والیبال با تناقض‌گویی؛ جملات عجیب تقوی، جوگیری یا سیاه‌بازی؟/ فرار مسبب وضع موجود از کارنامه فاجعه‌بار
  • از رؤیا تا واقعیت! /نگاهی روان‌شناختی به سودای بازیگرشدن در دختران جوان
  • ساخت خوابگاه برای دختران دانشجوی غرب کشور/ معرفی زوجین برای دریافت تسهیلات «ایران جوان»