Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستکم چهار پناهجو به دنبال غرق شدن قایق حامل آنها در نزدیکی جزایر قناری، متعلق به اسپانیا جان خود را از دست دادند.

یک کودک و یک زن باردار از جمله جان باختگان این حادثه هستند. جزایر قناری به یکی از مقاصد اصلی پناهجویانی تبدیل شده است که به امید زندگی بهتر در قاره اروپا به سفر دریایی پرخطر تن می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش‌ها قایق حامل پناهجویان حدود ساعت ده پنجشنبه شب در نزدیکی جزیره لانزاروته غرق شد.

لانزاروته شرقی‌ترین جزیره از جزایر قناری در شمال غربی قاره آفریقا است. انریکه اسپینوسا، مسئول خدمات امدادرسانی جزیره لانزاروته گفت که تعداد سرنشینان قایق حامل پناهجویان ۴۹ نفر بود. به گفته وی، گروهی از رهگذران در ساحل لانزاروته در مجموع موفق به نجات جان ۲۰ مرد، ۱۷ زن و چهار کودک از جمله دو نوزاد شدند./یورونیوز

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جزایر قناری قایق حامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب در سیستان و بلوچستان؛ سه نفر جان باختند

ظفری افزود: توصیه ما به هموطنان این است که از توقف در حاشیه رودخانه ها، دهانه پل‌ها و در حاشیه سد‌ها پرهیز کنند.

به گزارش ایسنا، همچنین در پی هشدار‌های هواشناسی استان جلسه مدیریت بحران در استانداری تشکیل شد.

استاندار سیستان و بلوچستان، در این جلسه با توجه هشدار وضعیت قرمز هواشناسی از آمادگی تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برای کاهش میزان خسارات احتمالی خبر داد.

محمد کرمی افزود: استان برای هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در آماده‌باش ۱۰۰ درصد قرار دارد و هر یک از فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان آماده خدمات رسانی هستند.

وی بیان کرد: از روز‌های گذشته با هماهنگی انجام شده تمام تدابیر برای مقابله با مشکلات احتمالی اندیشیده شد بطوریکه علاوه بر آماده باش تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مدارس سد‌های جنوب استان به اندازه کافی تخلیه شده است تا ظرفیت پذیرش بارندگی جدید را طی این مدت داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به حجم بارندگی‌های ۱۲۰ میلی متری بویژه در سواحل استان و متفاوت بودن آن و عدم امکان جابجایی افراد از روز سه شنبه تا چهارشنبه به فرمانداران و کادر بهداشت و درمان تاکید شده اقدامات لازم را برای بیماران بدحال و زنان که نزدیک زایمان آن است انجام دهند تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

وی آگاه‌سازی، آموزش و فرهنگ‌سازی مردم در مواقع بحران را ضروری دانست و گفت: مردم به اطلاعیه‌ها، هشدار‌ها و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی توجه و از تردد در مسیر رودخانه‌های محلی به شدت خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی، از آمادگی کامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان برای مقابله با حوادث احتمالی خبر داد.

شهرام مبارکی اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی و احتمال وقوع سیل در برخی مسیر‌های ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان، تمام تیم‌های راهداری در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و تجهیزات راهداری به‌طور کامل آماده به‌کارگیری شده است.

وی ادامه داد: جلسات هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است تا در صورت بروز هرگونه حادثه، عملیات امدادرسانی به نحو مطلوب انجام شود.

وی از مردم خواست قبل از شروع سفر، با شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس بگیرند و با اطلاع از وضعیت راه‌ها به سفر بروند.

دیگر خبرها

  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • سازمان ملل: بیش از ۱۰ هزار زن در غزه جان باختند
  • سیلاب در محور خاش به ایرانشهر جان ۳ نفر را گرفت
  • سیلاب محور خاش به ایرانشهر جان ۳ نفر را گرفت
  • سیلاب در سیستان و بلوچستان؛ سه نفر جان باختند
  • چطور کلاغ شکست را به قناری پیروزی تبدیل کنیم؟!
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس
  • تصویری از کشتی غول‌پیکر اسرائیلی در نزدیکی بندرعباس
  • زخمی شدن 4 نظامی اسرائیلی در نزدیکی مرز لبنان
  • رانش زمین در اندونزی/ دست کم ۱۸ نفر جان باختند