Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از  جمعیت هلال احمر، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اهم ماموریت های سازمان امداد و نجات از ابتدای امسال تا اواسط خردادماه گفت: با گذشت نزدیک به ۸۰ روز از ابتدای سال جاری، ۶ هزار و ۷۷ ماموریت امداد و نجات انجام و به ۱۶ هزار و ۷۱۴ نفر از افراد آسیب دیده ناشی از حوادث مختلف امدادرسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام ۱۳۵ ماموریت آبی از ابتدای سال ۱۴۰۰

وی افزود: ماموریت های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محیط های آبی که در آن ها نقش پشتیبان را ایفا می کنیم، نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ در این مدت با رشد ۶ درصدی مواجه شده که شاید یکی از علت های آن کاهش محدودیت های کرونا و افزایش سفرها به مقاصد رودخانه ای و دریایی باشد.

ولی پور خاطرنشان کرد: طی ۷۸ روز گذشته از سال ۱۴۰۰ توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر ۱۳۵ مورد ماموریت امداد و نجات در حوادث مرتبط با محیط های آبی در ۲۹ استان کشور انجام شد که با اجرای آن ۵۰ نفر نجات یافتند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری انتقال ۱۶ مصدوم ناشی از حوادث آبی به مراکز درمانی انجام که منجر به جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند شد و در همین مدت خدمات سرپایی به ۸ نفر از مصدومین این حوادث نیز ارائه شد.

مازندران در صدر ماموریت های حوادث دریایی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بیشترین ماموریت مرتبط با حوادث محیط های آبی از ابتدای سال جاری در استان مازندران با ۱۸ مورد بود که ۱۳ درصد از کل ماموریت های ساحلی کشور را به خود اختصاص داده است و پس از آن گیلان با ۱۴ مورد و اختصاص ۱۰ درصد از کل ماموریت های  ساحلی در جایگاه دوم این فهرست قرار دارد و در رده سوم نیز استان بوشهر با ۱۰ مورد ماموریت آبی  و اختصاص ۷ درصد از کل ماموریت های ساحلی قرار گرفته است.

برچسب‌ها غرق شدگی سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غرق شدگی سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران غرق شدگی سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ابتدای سال محیط های آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»

به گزارش خبرنگار مهر، سعید طاهری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران از نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر» خبر داد و اظهار کرد: در ساعت ۵ بامداد چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گزارشی مبنی بر گرفتار شدن پنج نفر در حوالی دریاچه «هویر» به هلال احمر دماوند اعلام شد که بلافاصله نجات گران هلال احمر از نزدیک ترین پایگاه امداد و نجات در شهر کیلان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: گردشگران علی‌رغم انسداد جاده کوهستانی منتهی به دریاچه «هویر» و «تار» به علت شرایط نامساعد جوی اقدام به ورود به این محدوده کرده بودند که گرفتار شده و درخواست کمک خود را به جمعیت هلال احمر اعلام کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند گفت: پس از انجام هماهنگی و با تلاش دهیاری و شورای اسلامی و اهالی روستای «هویر» این مسیر کوهستانی برای دسترسی نجاتگران بازگشایی شد.

طاهری عنوان کرد: همزمان این گردشگران با راهنمایی عوامل جمعیت هلال احمر اقدام به پیمایش به موقعیت اعلام شده توسط هلال احمر کردند و به محل ایمن منتقل شدند.

وی در ادامه افزود: یک نفر که در این حادثه در اثر برودت هوا و شوک ناشی از حادثه دچار مصدومیت شده بود توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی منتقل شد.

طاهری در پایان گفت: از شهروندان و گردشگران درخواست می‌شود به هشدارهای هواشناسی و موانع ورود به محیط‌های تفریحی و گردشگری توجه کنند و در صورت بروز حادثه، با تلفن ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند. ‌جو و رحمتی بودند.

کد خبر 6087034

دیگر خبرها

  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • هلال احمر ایران رئیس کارگروه سلامت بریکس می‌شود