Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید «رضا آل طاها» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشتری خسارت خشکسالی و کاهش پراکندگی بارندگی‌ به محصولات زراعی  گندم و جو در این استان بوده است.

وی ادامه داد: سرمازدگی نیز در بهار امسال به چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال از محصولات باغی استان مرکزی خسارت وارد کرد.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: حجم خسارت وارده به حوزه کشاورزی استان در سال زراعی جاری بر اثر خشکسالی و سرمازدگی بیش از  ۱۲ هزار میلیارد ریال  برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آل طاها گفت: ۲ هزار میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات بند(ز) تبصره ۲ قانون بودجه برای جبران خسارت سرمازدگی و خشکسالی به بخش کشاورزی کشور اختصاص یافته‌ است.

وی ادامه داد: در این بند قانونی،بانک‌های دولتی مکلف هستند  نسبت به بخشودگی جرایم تسهیلات (تاریخ تسهیلات از ابتدای سال ۹۴) کشاورزانی که بر اثر خشکسالی دچار خسارت شده‌اند، اقدام کنند.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی افزود: ۴۰ میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات بند(ز) تبصره ۲ قانون بودجه برای جبران خسارت کشاورزان به این استان اختصاص یافته که امید می‌رود  با افزایش این اعتبارات در دولت آتی، افراد بیشتری از این منابع مالی بهره‌مند شوند.

آل طاها خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم  با استانداری مرکزی برای اختصاص سهم بانک‌ها  انجام شده و با اختصاص سهم هر بانک، کشاورزانی که بر اثر خشکسالی دچار ضرر و زیان شده‌اند می‌توانند برای بخشودگی جرایم تسهیلات خود اقدام کنند.

استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان مرکزی بارندگی خشکسالی خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان مرکزی بارندگی وزارت جهاد کشاورزی استان مرکزی بارندگی خشکسالی خسارت مالی کشاورزی استان مرکزی میلیارد ریال هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل ۹۵۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان خسارت زد

 

محمد رئیسی  اظهار کرد: ۴۶۶ اصله پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۲۲ دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم خسارت وارد شده ناشی از شرایط جوی به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: به لطف الهی و خدمات شبانه‌روزی کارکنان زحمتکش این شرکت از مجموع ۴۴۵ روستای مناطق سیل زده که دچار خاموشی شده بودند، تنها برق روستای گوردیم، چاکری کش و روستای گوهنزون ناپایدار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نبود راه دسترسی از جمله چالش‌های کارکنان عملیاتی این شرکت جهت پایداری مجدد شبکه های برق است، گفت: با توجه به بازگشایی مسیر روستاهای گوردیم و چاکری کش برق این روستاها تا اواسط امروز پایدار و روستای گوهنزون نیز در حال حاضر خالی از سکونت است.

وی افزود: به دنبال وقوع این شرایط جوی، ۲۸۲ تیم عملیاتی به همراه تمامی تیم های پیمانکاری این شرکت نسبت به اصلاح و احداث مجدد شبکه‌های آسیب دیده برق اقدام کردند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • سیل ۹۵۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • بررسی مدیریت خشکسالی در شورای حفاظت از منابع آبی مازندران