Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، اسد عبدالهی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اعلام کرد: ظرفیت کاملی برای نگهداری محصولات تولیدی در این استان وجود ندارد و گاهی محصولات تولیدی در فصل برداشت به فروش می‌رسد و در فصول بعد، مجبور به خرید همان محصول از استان‌های دیگر به قیمت بالا می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور اظهار کرد: در این وضعیت، بخش کشاورزی به اقتصاد کشور، تامین نیاز‌های غذایی و توسعه صادرات کمک شایانی کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: در سرمایه گذاری‌ها به آمایش سرزمین دقت نشده است در حالی که توجه به این مهم نقش موثری در توسعه و موفقیت فعالیت‌های اقتصادی دارد.

عبدالهی با اشاره به لزوم افزایش سردخانه‌های موادغذایی در لرستان، عنوان کرد: با تحقق این مهم می‌توان هنگام پایین بودن قیمت مرغ، تولید مازاد را منجمد و در مواقع نیاز به بازار عرضه کرد تا تعادل ایجاد شود.

سطح زیر کشت باغات لرستان ۴۴ هزار هکتار است و ۳۱۰ هزار تن انواع میوه از این سطح برداشت می‌شود که معادل ۱.۶ درصد میوه کشور است.

لرستان رتبه ۲۱ تولید میوه را در کشور دارد؛ با برداشت سالانه ۳۰ هزار تن انجیر سیاه، رتبه نخست تولید این میوه را در کشور دارد؛ رتبه دوم تولید انار با ۶۵ هزار تن و رتبه دوم تولید گردو با ۲۱ هزار تن را به خود اختصاص داده و با برداشت سالانه ۷۰ هزار تن سیب جز ۱۰ استان برتر کشور در خصوص این است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری لرستان تولید میوه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است

مجید طائف اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان با حمایت و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مجریت سازمان جهاد کشاورزی با هدف توسعه کمی و کیفی کشت دیم در استان در حال اجراست.

وی بیان کرد: مدت زمان اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها پنج سال بوده که در کشور سال چهارم و در استان سال سوم در حال اجراست.

طائف با بیان اینکه سطح برنامه کشوری طرح جهش تولید پنج میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار است، سهم استان را ۷ درصد و اضافه کرد: تعهد کشت استان در این طرح ۳۷۰ هزار هکتار است.

وی یادآور شد: از میزان ۵۶.۷ درصد گندم و ۲۰ درصد جو بوده و تاکنون ۳۱۲ هزار هکتار از اراضی استان به میزان ۸۴ درصد کشت شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان بیان کرد: سطح گسترش طرح جهش تولید در ۱۲ شهرستان و ۲۱۷۲ روستای لرستان است.

طائف ادامه داد: بیشترین تعهد کشت مربوط به شهرستان‌های کوهدشت و نورآباد به ترتیب با ۱۸.۹ درصد و ۱۸.۴ درصد بوده و همچنین کمترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان‌های چگنی با ۴.۱ درصد و دورود با ۴ درصد است.

وی تصریح کرد: تعهد این طرح جهت تامین ادوات کشاورزی میزان ۶۶۷ میلیارد ریال به تعداد ۵۵۰ دستگاه ادوات بوده که مرحله اول آن به میزان ۱۳۹ میلیارد ریال تخصیص و ۹۳ دستگاه جذب شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا
  • توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور
  • کسب رتبه چهارم ایران در تولید علم طب سنتی در جهان
  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • ذوب‌آهن، عامل سقوط تراکتور به رتبه چهارم!
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است