Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علیرضا کاکاوند» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، خشکسالی در استان کرمانشاه را طبق آمار سازمان هواشناسی در ۵۰ سال گذشته بی سابقه دانست و افزود: استان کرمانشاه با کاهش ۱۹۰ میلی متر بارش نسبت به سال گذشته بیشترین کاهش بارندگی در میان استان های کشور در سال زراعی جاری داشته و به همین خاطر با مشکلات جدی کمبود آب شرب مواجهه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اکنون به ۱۷۰ روستای استان آبرسانی سیار صورت می‌گیرد؛ پیش بینی کرد این تعداد در فصل تابستان به بیش از ۳۰۰ روستا برسد.

حفاری ۷۰ حلقه چاه در دست اقدام است 

کاکاوند در ادامه گفت: برای جبران کمبود آب شرب روستا ها حفر ۷۰ حلقه چاه در روستاهای استان به منظور آبرسانی به ۴۵۰ روستا برنامه ریزی شده‌ که اگر اعتبارات به موقع تخصیص داده شود با حفاری این حلقه های چاه‌ تا حد زیادی کمبود آب شرب روستاها جبران می شود.

وی اعتبار آبرسانی به روستاهای استان را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ نسبت به سال های گذشته بی سابقه است اما هنوز هیچ پولی برای شروع کار به این شرکت داده نشده که لازم است مسوولان سازمان برنامه و بودجه با توجه به شروع فصل تابستان و مشکلات کمبود آب سریعتر اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه روزانه ۲۸۳ لیتر در ثانیه کمبود آب شرب در روستاهای استان داریم، گفت: با اعتبارات خوبی که امسال برای تامین آب شرب روستاها در نظر گرفته شده، پروژه آبرسانی به ۴۵۰ روستا به اجرا در می آید.  

کاکاوند همچنین یکی از مشکلات جدی شرکت آب و فاضلاب در بخش آب روستایی سوختن پمپ های آب براثر نوسانات برق عنوان کرد و افزود: تا وقتی پمپ جایگزین نصب شود، آب روستاها تحت پوشش آن ۲، سه بار قطعی آب مواجهه می شوند  و این نارضایتی شدید مردم روستا در پی دارد.

او دلیل تاخیر در راه اندازی نصب پمپ جدید را کمبود و هزینه بالای خرید پمپ آب دانست و افزود: شرکت آبفای استان برای اینکه در این ارتباط مشکل جدی به وجود نیاید تعداد زیادی پمپ خریداری کرده است، زیرا قطع یک روز آب شرب که از واجبات روزمره مردم است موجب نارضایتی شدید مردم می شود اما متاسفانه کسی بر مشکلات این شرکت آگاه نیست که با چه مشکلات مالی دست به گریبان است.

از ۵۴۰ هزار مشترک آب در استان کرمانشاه ۱۴۰ هزار مشترک آن روستایی است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستاری داری سکنه دارد.

برچسب‌ها شرکت آب و فاضلاب کشور توسعه روستایی خشکسالی آبرسانی سیار کرمانشاه پروندهٔ خبری بحران خشکسالی در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب کشور توسعه روستایی خشکسالی شرکت آب و فاضلاب کشور توسعه روستایی خشکسالی آبرسانی سیار کرمانشاه استان کرمانشاه کمبود آب شرب شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد

هیوا لهونیان گفت: در سال جاری با برنامه ریزی‌های منسجم و دقیق، کنتور برق ۲۳۶ روستای باقیمانده که مشمول ۱۴ هزار و ۷۸ خانوار روستایی میباشد از حالت بازفروش خارج و با احتساب آن تمام روستا‌های استان، طرح تکخوانی اجرا و عملیاتی می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه در کل استان یک هزار و ۶۱۵ روستای دارای سکنه وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۳۷۹ روستای استان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده است.

لهونیان گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتور‌های بازفروش و تطبیق با کنتور‌های مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی در تعدادی محدود از روستاها، شفافیت و دریافت آسان مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت درصورتحساب‌های مصرفی مشترکین مرتفع خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد