Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلینیک مهزیار به عنوان یکی از بهترین کلینیک‌های زیبایی تهران، کلیه خدمات جراحی زیبایی، پروتز سینه و تزریق بوتاکس را انجام می‌دهد.

به گزارش برنا، پروتز سینه یا ایمپلنت سینه یکی از جراحی‌های زیبایی است که برای حجم‌دهی، بزرگ کردن سینه‌ها و خوش‌فرم کردن آن‌ها انجام می‌شود. بسیاری از خانم‌ها به‌صورت ژنتیکی سینه‌های کوچکی دارند و مایلند تا با استفاده از این خدمات، بدن خود را زیباتر از قبل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به‌عنوان کسی که قرار است این روش را برای افزایش حجم و اندازه سینه‌ها انتخاب کند، باید با انواع پروتزها، روش انجام عمل جراحی زیبایی و مزایا و معایب پروتز سینه آشنا شوید.

عمل پروتز سینه چطور انجام می‌شود؟

این عمل زیبایی که معمولاً طی 1 الی 2 ساعت انجام خواهد شد، با ایجاد برشی در زیر سینه، روی هاله تیره‌ رنگ سینه یا در زیر بغل آغاز شده و پس از آن پزشک متخصص پروتز را در محل مناسب جاگذاری می‌کند. برای انتخاب نوع پروتز و روش انجام عمل جراحی، باید آزمایشاتی انجام گیرد که به‌واسطه آن پهنای‌ سینه، پوشش نسج نرم سینه و بافت آن مشخص خواهد شد. در برخی موارد بانوان به‌دلیل ابتلا به سرطان سینه مجبور به برداشتن سینه‌های خود هستند، در چنین شرایطی عمل جراحی پروتز سینه حساس‌تر بوده چراکه بیمار سرطان سینه را پشت سر گذاشته است.

متداول‌ترین شیوه جراحی پروتز سینه ایجاد برشی 3 تا 4 سانتی‌متری در زیر سینه است. علت‌این‌امر، مخفی‌شدن محل برش و بهبود سریع آن خواهد بود. همان‌طور که اشاره کردیم، برای جراحی پروتز سینه می‌توان برش را روی هاله تیره رنگ سینه یا زیر بغل و حتی دور ناف نیز ایجاد کرد، اما هر کدام از این موارد دارای معایبی هستند که انتخاب آن‌ها را محدود خواهد کرد. به‌عنوان‌مثال، ایجاد برش در زیر بغل و انجام عمل جراحی پروتز سینه از این محل، ریسک دیرتر خوب شدن محل جراحی را به همراه خواهد داشت. هر چند که جای بخیه‌ها کمتر از موارد دیگر مشهود هستند، اما این روش عمل جراحی نیازمند مراقبت‌های بیشتری پس از عمل بوده و طول مدت جوش خوردن زخم طولانی‌تر خواهد بود.

انواع پروتز سینه

پروتز سینه به صورت‌ کلی به 2 دسته اصلی پروتز ژل ‌سیلیکونی و پروتز آب‌نمکی تقسیم‌ می‌شود. استفاده از پروتز‌ سیلیکونی متداول‌تر است چرا که ظاهر طبیعی‌تری به سینه‌ها خواهد داد. استفاده از این پروتزها دارای محدودیت سنی بوده و تنها افراد بالای ۲۲ سال مجاز به عمل جراحی پروتز سینه با پروتز‌‌ ژل ‌سیلیکونی هستند. پروتز‌سیلیکونی نسبت به پروتز آب‌نمکی گران‌تر بوده اما در مقابل احتمال پاره‌شدن، خالی‌شدن و چین‌خوردگی آن پایین‌تر خواهد بود و از طرفی در زمان لمس، احساس طبیعی‌تری نسبت‌ به‌ آن خواهید داشت.

مزایا و معایب پروتز سینه

برای انجام عمل زیبایی پروتز سینه، نوع پروتز مورد استفاده، شیوه جراحی، نحوه نگهداری بعد از پروتز سینه و همین‌طور چگونگی گذراندن دوران نقاهت بسیار حائز اهمیت خواهد بود. ابتدا اجازه دهید توضیحات مختصری در رابطه با مزایا و معایب پروتز سینه ارائه کنیم و در نهایت به شیوه نگهداری بعد از پروتز سینه نیز خواهیم پرداخت.

مزایای پروتز سینه

از جمله مهم‌ترین مزایای جراحی پروتز سینه می‌توان به برجسته کردن سینه‌ها پُرکردن و متقارن‌کردن سینه و در نهایت افزایش زیبایی ظاهری و اعتماد‌به‌نفس اشاره کرد. پروتز سینه یک عمل جراحی زیبایی دائمی نبوده و ممکن است پس از چند سال پروتز مورد استفاده دچار فرسودگی شده یا به‌دلیل عدم رعایت روش‌های مراقبتی، دچار پارگی شود. در چنین شرایطی لازم است تا پروتز سینه فرسوده از بدن فرد خارج شده و در نهایت مجدد عمل جراحی انجام شود.

معایب جراحی زیبایی پروتز سینه

در مقابل مزایایی که جراحی پروتز سینه دارد، این عمل جراحی زیبایی معایبی نیز خواهد داشت که شایع‌ترین آن‌ها عفونت است. پس از عمل جراحی زیبایی سینه، پزشک برای بیمار آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند تا از بروز عفونت جلوگیری شود. اما در برخی موارد، افراد نکات بهداشتی را رعایت نکرده یا داروی آنتی‌بیوتیک خود را به‌موقع و طبق تجویز پزشک مصرف نمی‌کنند. درچنین‌شرایطی، احتمال بروز عفونت افزایش پیدا می‌کند. در برخی موارد، افراد خیلی دیر متوجه عفونت شده و به‌دلیل گستردگی این مشکل، لازم است تا پروتز از سینه خارج شود. بنابراین باید در دوران نقاهت و پس از عمل جراحی، همواره با پزشک خود در ارتباط بوده و کلیه اصول بهداشتی را برای جلوگیری از بروز عفونت رعایت کنید.

درد مزمن در سینه‌ها یکی دیگر از عوارض موضعی است که پس از عمل جراحی پروتز سینه بروز می‌کند. هرچند که پس از عمل جراحی، درد یک واکنش طبیعی بدن در مقابل وجود یک جسم خارجی خواهد بود، اما اگر دردها مداوم بوده و به درد مزمن تبدیل شوند لازم است تا در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرده و علت را جویا شوید. اگر مشکل حادّی بروز نکرده باشد، پزشک برای شما مسکن تجویز خواهد کرد.

تورم و انقباض عضلات سینه از جمله علائم طبیعی است که پس از عمل جراحی بروز می‌کنند. علت‌این‌امر نیز تلاش بدن برای سازگار شدن با جسم خارجی است. بنابراین عضلات سینه منقبض شده که خود عامل اصلی بروز درد هستند. جالب است بدانید که بسیاری از افراد تصور می‌کنند مدتی پس از انجام عمل جراحی، سینه‌های آن‌ها کوچکتر شده است. اما موضوع اصلی اینجاست که در سایز سینه و اندازه پروتز تغییری ایجاد نشده، بلکه بدن شما با پروتز سازگار شده و آن تورم و التهاب پس از عمل جراحی از بین رفته است.

پس از انجام عمل جراحی پروتز سینه باید تا مدت مشخصی (حداقل ۳ تا ۴ هفته) از بلند کردن اشیای سنگین بیشتر از 3 کیلوگرم خودداری کنید. شیوه خوابیدن و مراقبت‌های پس از عمل جراحی تأثیر زیادی روی محافظت از پروتز سینه خواهد داشت. چرا که پارگی و نشتی پروتز یکی از متداول‌ترین عوارض عمل پروتز سینه است که در صورت عدم اجرای اصول نگهداری و مراقبت پس از عمل جراحی زیبایی سینه بروز می‌کند. متأسفانه نشتی پروتز در ابتدای امر آنچنان شواهد محسوسی نداشته، اما به‌مرورزمان باعث ایجاد تورم، برآمدگی و درد در سینه‌ها خواهد شد. با مشاهده چنین علائمی باید در اسرع‌وقت به پزشک مراجعه کنید تا پروتز پاره شده را از بدن شما خارج کند.

نگهداری بعد از پروتز سینه پس از عمل پروتز سینه باید تا زمانی‌که پزشک تشخیص می‌دهد از داروهای آنتی‌بیوتیک و در صورت بروز درد از داروهای مسکن استفاده کنید. به‌منظور جلوگیری از جابه‌جا شدن پروتز سینه یا اعمال فشار به آن و در نهایت افزایش احتمال پارگی، نباید روی شکم بخوابید. بنابراین حداقل به مدت ۲ الی ۳ ماه به پشت خوابیده و سعی کنید با استفاده از چند پشتی، نیم تنه خود را کمی بالاتر از بدن قرار دهید. به مدت ۶ الی ۸ هفته پس از عمل جراحی بزرگ کردن سینه، باید از انجام ورزش‌های سنگین، خصوصاً دویدن و شنا خودداری کنید. به مدت ۲ تا ۳ هفته قبل و بعد از عمل جراحی نباید مشروبات الکلی مصرف کنید یا سیگار بکشید.

جالب است بدانید که تزریق چربی به سینه یکی از روش‌های غیر تهاجمی است که می‌تواند باعث خوش فرم شدن سینه‌ها شود بنابراین می‌توانید با مشورت به پزشک در صورت تمایل به جای عمل جراحی پروتز سینه برای تزریق چربی به سینه اقدام کنید. در نظر داشته باشید که برای دریافت کلیه خدمات زیبایی و انواع روش‌های جراحی زیبایی، باید کلینیکی را انتخاب کنید که از هر لحاظ مجهز بوده و با پزشکان و متخصصان مجرب همکاری دارد. کلینیک مهزیار به عنوان یکی از بهترین کلینیک‌های زیبایی تهران، کلیه خدمات جراحی زیبایی و تزریق بوتاکس را انجام می‌دهد. مهزیار تأکید زیادی روی دریافت مشاوره قبل و پس از عمل دارد که خود گواه تخصص و تجربه این مجموعه در زمینه عمل زیبایی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پروتز سینه تزریق بوتاکس ایمپلنت سینه عمل جراحی پروتز سینه عمل جراحی زیبایی انجام عمل جراحی پس از عمل جراحی کردن سینه سینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین هریس

یوسف ساجد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در یک هفته گذشته تعداد مراجعات به اورژانس بیمارستان ۳۰۸۵ مورد بوده که تعداد ۲۹۳۴ مورد آن به صورت سرپایی و ۱۵۱ مورد آن به صورت تحت نظر بوده است.

ساجد ادامه داد: تعداد تماس با اورژانس ۷۵ مورد بوده که از این تعداد ۲۳ مورد بیماران تصادفی و ۵۲ مورد غیر تصادفی می‌باشد.

ساجد در ادامه افزود: در حوزه بهداشت نیز از ۲۴ اسفند و همزمان با شروع طرح تشدید نظارت نوروزی و مقارن با ماه مبارک رمضان نظارت‌های مستمر و اثربخشی از سوی همکاران بهداشت محیط بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و با هدف تأمین سلامت شهروندان صورت گرفته است، به طوری که در مجموع ۳۸۴ بازدید صورت گرفته در قالب تیم‌های نظارتی دو نفره بهداشت و ۶ بازدید مشترک در قالب همکاری با اتاق اصناف شهرستان و تعزیرات از شروع طرح تا به امروز برای ۱۷ واحد که ضوابط بهداشتی را رعایت نکرده بودند اخطاریه صادر گردیده و ۶ واحد نیز علیرغم تمایل همکاران بازرس و به جهت اهمیت تأمین سلامتی مردم پلمپ گردیده است.

ساجد افزود: همچنین در طی این بازدید حدود ۵۱۲ کیلو مواد غذایی غیربهداشتی نیز توقیف و پس از طی روند قانونی معدوم گردیده است.

ساجد گفت: در طی این مدت ۲۴۳۲ نفر از شهروندان و مهمانان نیز به مراکز شبانه روزی خواجه و بخشایش و مرکز بیتوته کلوانق مراجعه و از خدمات موجود در مرکز شامل ویزیت پزشکی و خدمات پرستاری استفاده نموده‌اند.

ساجد در پایان ضمن تشکر از همکاران بهداشت و درمان شهرستان به جهت تلاش شبانه روزی، از مساعدت و همراهی مسئولین و کارشناسان ادارات شهرستان در اجرای طرح نوروزی تشکر و قدردانی نموده و اظهار امیدواری کردند: با تلاش شبانه روزی همکاران بهداشت و درمان و با توجه به رسالت شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبنی بر نظارت بر تأمین و توزیع مواد غذایی سالم، طرح مذکور در شهرستان هریس تا زمان اتمام آن یعنی ۱۵ فروردین با تمام توان و قوت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6064066

دیگر خبرها

  • انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین هریس
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • انجام عمل جراحی شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
  • افزایش ۳ درصدی اعمال جراحی در نوروز ۱۴۰۳
  • ۱۴۲ عمل جراحی در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان انجام شد
  • ورزش به زنان در مقابله با سرطان پیشرفته سینه کمک می کند