Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@21:18:01 GMT

افتتاح کارگاه صنایع دستی در «پادنا علیای » سمیرم

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۰۹۹۱

افتتاح کارگاه صنایع دستی در «پادنا علیای » سمیرم

سعید سلیمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: افتتاح این مکان علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد پایدار گامی موثر در راستای ایجاد انگیزه در بین روستائیان و توسعه صنایع دستی و به تبع آن توسعه روستا خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم افزود: این کارگاه در مساحتی بالغ بر ۳۵ متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال آماده شده و در حال حاضر برای ده نفر از هنرمندان این روستا اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به مزیت‌های این کارگاه و همجواری آن با اقامتگاه بوم گردی تصریح کرد:  ما اعتقاد داریم بایستی هر دو حوزه صنایع دستی و گردشگری همدیگر را پوشش دهند و این یکی از راهکارهاو مزیت های توسعه است.

سلیمانیان خاطرنشان کرد:  در این کارگاه سعی کردیم با استفاده از تجربیات پیشکسوتان این بخش بافته‌هایی که بافت آن کمرنگ و یا در حال فراموشی می باشند را دوباره احیا کنیم که می توان به بافت انواع گلیم ( اویی ، شیشه درمه ، سوزنی و...)، گبه، جاجیم،گبه‌های خودرنگ و... اشاره کرد که مواد اولیه محصولات توسط هنرمندان همین روستا تهیه می‌شود.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با چهار بخش، شش شهر و ۱۲۰ روستا در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع دستی میراث فرهنگی روستا گردشگری صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: این اداره‌کل پس از دریافت محوز‌های لازم از سوی فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در نظر دارد، به منظور استفاده از توان و دانش نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۱۰ سرباز امریه را جذب کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: داشتن دفترچه اعزام، دارا بودن مدرک تحصیلی فقط کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های معماری، عمران، تاریخ، باستان‌شناسی، صنایع‌دستی، مرمت و احیای بنا‌های تاریخی، موزه‌داری، مدیریت جهانگردی، مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی، حقوق، جغرافیا و مترجمی زبان؛ نداشتن اضافه خدمت دفترچه‌ای و نداشتن کسر از خدمت بیش از سه ماه و بومی استان قم از شرایط جذب سربازان امریه در این اداره‌کل است.

وی خاطرنشان کرد: مشمولان وظیفه برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند در قم با شماره تلفن ۳۷۲۱۲۳۳۶ با پیش‌شماره ۰۲۵ و یا ۰۹۰۵۹۸۴۷۱۵۳ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا