Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:09:51 GMT

ادعای جدید مقامات آمریکایی درباره کشتی های ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۱۰۱۵

ادعای جدید مقامات آمریکایی درباره کشتی های ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر، تارنمای خبری «پولیتیکو» از تغییر مسیر کشتی‌های ایرانی که احتمال می‌رفت به طرف ونزوئلا در حرکت باشند، خبر داد.

در هفته گذشته خبرهایی درباره فشار آمریکا به کشورهای مختلف از جمله کوبا و ونزوئلا مبنی بر خودداری از پذیرفتن این کشتی ها منتشر شده بود.

مقامات آمریکایی می‌گویند که کشتی‌های نیروی دریایی ایران مسیر خود را تغییر دادند و اکنون در شمال غرب ساحل آفریقا در حرکت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد که کشتی‌های ایرانی، در طول سفر خود از ایران چندین بار مسیر خود را تغییر داده‌اند و باز هم ممکن است دوباره این کار را انجام دهند.

به گفته یک مقام نظامی که به دلیل حساسیت موضوع مایل نبود نامش فاش شود، پس از تغییر مسیر این کشتی‌ها در اوایل هفته آنها احتمالاً به سمت مدیترانه و سواحل سوریه و یا به سمت شمال و روسیه خواهند رفت.

به عقیده مقامات آمریکایی، تغییر مسیر کشتی‌ها نشان می‌دهد که کارزار آمریکا برای ترغیب دولت‌های نیمکره غربی جهت بازگرداندن این کشتی‌ها با موفقیت انجام شده است.

به نوشته پولیتیکو، ناو ایرانی «سهند» و ناو «مکران» پس از آنکه مقامات دولت بایدن به طور علنی و خصوصی از دولت‌های ونزوئلا، کوبا و دیگر کشورهای منطقه خواستتند که اجازه پهلوگیری به آنها را ندهند، مسیر تازه‌ای را انتخاب کردند.

سخنگویان کاخ سفید، وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون هنوز اظهارنظری در این زمینه نداشته‌اند.

کد خبر 5238823 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران ونزوئلا ایالات متحده امریکا کشتی ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی جو بایدن روسیه عراق ولادیمیر پوتین ناتو ایران افغانستان برجام رجب طیب اردوغان ترکیه عربستان سعودی کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: نشانه‌ای از عمدی بودن فرو ریختن پل در بالتیمور وجود ندارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد سه شنبه به وقت محلی، پل اصلی بالتیمور در مریلند آمریکا بر اثر تصادف یک کشتی عظیم باری با یکی از پایه‌هایش به کلی فروریخت.

آتش‌نشانی شهر بالتیمور اعلام کرد که دستکم ۷ نفر و چندین خودرو به آب افتاده‌اند که در حال تلاش برای نجات آنها هستند. اما شرکت سینرژی مارین که مالک این کشتی باری با پرچم سنگاپور می باشد، اعلام کرده است که هیچ‌ یک از کارکنان این کشتی آسیب ندیده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی درباره این حادثه دلخراش در سخنانی در کاخ سفید گفت: هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که فروریختن پل فرانسیس اسکات در بالتیمور نتیجه یک اقدام عمدی بوده باشد.

رئیس‌جمهور وعده پاسخ بزرگ از سوی دولت مرکزی را داد و گفت که با "وس مور" فرماندار مریلند و دو سناتور مریلند گفتگو کرده است.

بایدن خاطرنشان کرد که در طول رفت و آمدهای خود بین واشنگتن دی سی و دلاور «بارها» از روی پل فرانسیس اسکات سفر کرده است و از دولت فدرال خواهد خواست که هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات کی را بر عهده بگیرد.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: قصد من این است که دولت فدرال تمام هزینه بازسازی این پل را بپردازد. من انتظار دارم که کنگره از تلاش من حمایت کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • روایت بلومبرگ از زمین‌گیرشدن آمریکا مقابل یمن
  • بایدن: دولت فدرال هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات را پرداخت می‌کند
  • بایدن: نشانه‌ای از عمدی بودن فرو ریختن پل در بالتیمور وجود ندارد
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد