Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از انزلی: مهندس حمید رضا مومنی مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان که با حضور دکتر هادی حق شناس استاندار گلستان و مهندس امین افقی عضو هیأت مدیره و معاون امور بندری و دریای خزر سازمان منطقه آزاد انزلی و مدیران کل دستگاه اجرایی استان و نمایندگان انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی گلستان برگزار شد با تصریح براینکه داشتن برنامه هدف دارد اضافه کرد: در اولین گام برای راه اندازی مناطق آزاد جدید مانند منطقه آزاد اینچه برون، لازم است طرح جامع و ساختار مالی و اداری سازمان منطقه مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار موفق از گذر فعالیت با برنامه محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه اسناد اراضی مرتبط با مناطق آزاد جدید باید پیش از راه اندازی منطقه در اختیار سازمان مسئول قرار گیرد؛ افزود:بنا نداریم مناطق آزاد جدید را به شکل مناطق آزاد فعلی و بدون ایجاد درآمد های پایدار اداره کنیم. معتقدیم برای تامین مالی زیرساخت های مناطق آزاد جدید باید با بخش خصوصی شامل شرکت های تامین سرمایه، بانک های خصوصی و موسسات تامین مالی مشارکت کنیم.

مومنی با تصریح بر سهم بسزای مناطق آزاد در اقتصاد کشور، اضافه کرد:عملکرد مناطق آزاد به نسبت وضعیت داخل کشور و با در نظر گرفتن عدم ایجاد زیرساخت های مناطق در ابتدای شروع فعالیت های آنها، عملکرد قابل دفاعی است.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود خواستار تشکیل هاب لجستیک شمال کشور در مناطق آزاد انزلی و اینچه برون شد و گفت:شورای لجستیک در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شکل گرفته و اعتقاد داریم این همگرایی امکانات و ظرفیت های مناطق آزاد کشور، می تواند باعث زنده شدن شریان های ترانزیتی کشور گردد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد یکی از برنامه های در دست اجرا در شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، ایجاد بازار مشترک مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عنوان کرد که می تواند باعث رونق تولید در مناطق گردد و افزود: از بخش خصوصی و تولیدکنندگان انتظار داریم نکات مدنظر خود برای برنامه هفتم توسعه و قانون چگونگی اداره مناطق آزاد را به دبیرخانه شورایعالی ارسال نمایند.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد منطقه آزاد اینچه برون با توجه به زیرساخت های موجود و همکاری قابل قبول استانداری گلستان جزو یکی از مناطقی باشد که تا پایان دولت به بهره برداری برسد،گفت: توجه به پیوست های فرهنگی و اجتماعی در تمامی پروژه های اجرایی و عمرانی مناطق آزاد کشور یکی از مهمترین مواردی است که باید مد نظر تمام مسئولین قرار گیرد.

دکتر هادی حق شناس استاندار گلستان در این جلسه با بیان ظرفیت های متنوع اینچه برون در مسیر توسعه ارتباطات کشورمان با کشورهای حوزه آسیای میانه و اوراسیا به ویژه قزاقستان در خصوص توسعه فعالیت های لجستیک با همکاری منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی معین منطقه آزاد اینچه برون خواهد شد تا ما را در مسیر اجرای هرچه بهتر یاری کند و با استفاده از تجربیات آنها بتوانیم روند پیشرفت را تسریع کنیم

گفتنی است در حاشیه این نشست تفاهم نامه همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و استانداری گلستان برای راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون منعقد شد و سازمان منطقه آزاد انزلی سازمان معین راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون شد.

بازدید از زیر ساخت های ترانزیتی،لجستیکی،توانمندی های صنعتی،گردشگری منطقه آزاد اینچه برون و دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه گلستان از دیگر بخش های حضور عضو هیأت مدیره و معاون امور بندری و دریای خزر سازمان منطقه آزاد انزلی در جریان سفر مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی به استان گلستان بود.

کد خبر 1526878

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد منطقه آزاد اینچه برون شورایعالی مناطق آزاد منطقه آزاد انزلی مناطق آزاد جدید سازمان منطقه مناطق آزاد راه اندازی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار باران شدید در ۲۱ استان

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) در اکثر مناطق کشور به‌جز غرب و جنوب غرب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز بارش‌ها در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدید است.

فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور روی می‌دهد.

روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. همچنین روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) به‌تدریج روند افزایش دما در کشور آغاز می‌شود. همچنین امروز و فردا دریای خزر، خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: چهارشنبه (۵ اردیبهشت)

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت) سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

کد خبر 6086828 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان کشور
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم؟!
  • بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • مدیران اجرایی استان بوشهر باید در میدان حضور داشته باشند