Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:36:18 GMT

رشد ۶ درصدی ماموریت های امداد و نجات در محیط های آبی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۱۳۹۹

رشد ۶ درصدی ماموریت های امداد و نجات در محیط های آبی

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ولی پور، با اشاره به اهم ماموریت‌های سازمان امداد و نجات از ابتدای سال جاری تا اواسط خردادماه گفت: با گذشت نزدیک به ۸۰ روز از ابتدای سال جاری، ۶ هزار و ۷۷ ماموریت امداد و نجات انجام و به ۱۶ هزار و ۷۱۴ نفر از افراد آسیب دیده ناشی از حوادث مختلف امدادرسانی شد.

وی افزود: ماموریت‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محیط‌های آبی که در آنها نقش پشتیبان را ایفا می‌کنیم، نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ در این مدت با رشد ۶ درصدی مواجه شده که شاید یکی از علت‌های آن کاهش محدودیت‌های کرونا و افزایش سفرها به مقاصد رودخانه‌ای و دریایی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی پور خاطرنشان کرد: طی ۷۸ روز گذشته از سال ۱۴۰۰ توسط نجات گران جمعیت هلال احمر ۱۳۵ مورد ماموریت امداد و نجات در حوادث مرتبط با محیط‌های آبی در ۲۹ استان کشور به انجام رسید، که منجر به نجات ۵۰ نفر شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری انتقال ۱۶ مصدوم ناشی از حوادث آبی به مراکز درمانی انجام که منجر به جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند شد و در همین مدت خدمات سرپایی به ۸ نفر از مصدومین این حوادث نیز ارائه شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بیشترین ماموریت مرتبط با حوادث محیط‌های آبی از ابتدای سال جاری در استان مازندران با ۱۸ مورد بود که ۱۳ درصد از کل ماموریت‌های ساحلی کشور را به خود اختصاص داده است و پس از آن گیلان با ۱۴ مورد و اختصاص ۱۰ درصد از کل ماموریت‌های ساحلی در جایگاه دوم این فهرست قرار دارد و در رده سوم نیز استان بوشهر با ۱۰ مورد ماموریت آبی و اختصاص ۷ درصد از کل ماموریت‌های ساحلی قرار گرفته است.

کد خبر 5238891

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مهدی ولی پور سازمان امداد و نجات هلال احمر عملیات امداد و نجات انتخابات 1400 شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه کیفیت هوای تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا پیش بینی وضعیت هوا محسن حاجی میرزایی ایستگاه مترو نوجوانان نیروی انتظامی پلیس راهور ابتدای سال جاری امداد و نجات محیط های آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰۰ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند.

خلیل احمد سلامی امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت در جلسه با مسئولین ایمنی استان اظهار کرد: ایمنی و بهداشت کار از مهمترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید به آن توجه کند، زیرا غفلت از آن باعث صدمات و ضایعات جبران ناپذیری می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش نکته کلیدی پیشگیری از حوادث کار است، افزود: طبق قانون کار، کارگاه‌ها پیش از راه‌اندازی باید چارچوب ایمنی را داشته و آموزش‌های لازم را به نیروهای خود داده باشند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی سال گذشته با مجموع اقدامات نظارتی بازرسان کار و ارائه آموزش‌های کاربردی به جامعه هدف، میزان حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال قبل‌تر، ۱۰ درصد کاهش یافت.

سلامی از فعالیت ۳۹۶ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سیستان و بلوچستان هم خبر داد و گفت: از وظایف کمیته‌ حفاظت فنی و بهداشت کار می‌توان به طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به کارفرما برای رفع نواقص و سالم‌سازی محیط کار و همکاری با کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بازرسان کار برای اجرای مقررات حفاظتی و بهداشت کار اشاره کرد.

وی تأکید کرد: جلب مشارکت کارگران در برنامه‌های ایمنی و آموزش‌های لازم در این زمینه نیز منجر به پیشگیری از حوادث ناشی از کار و رشد بهره‌وری در تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • تصادف در علی آباد ۶ مصدم برجا گذاشت
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴