Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مراتب ثبت 10 اثر در فهرست میراث فرهنگی- تاریخی ملی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار فارس ابلاغ شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، در یکی از نامه‌های آقای علی‌اصغر مونسان خطاب به آقای عنایت‌الله رحیمی آمده است.
«در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب 1364 مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب 1367 مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی-تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی «خانه جمال تیره گل» واقع در استان فارس، شهرستان شیراز، بخش مرکزی، شهر شیراز، بافت قدیم شیراز، خیابان کریم خان زند، کوچه 18 که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره 33153 مورخ 99/7/14 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارت است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد 558 لغایت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این وزارت ممکن خواهد بود.
همچنین در دیگر نامه‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار فارس مراتب ثبت نه اثر فرهنگی- تاریخی دیگر به شرح زیر ابلاغ شده است:
1. «بقایای پل آسعدی» واقع در شهرستان مرودشت، بخش درودزن، دهستان ابرج، 2 کیلومتری جنوب غرب روستای حسام‌آباد به شماره 32572 مورخ 98/5/19،
2. «زورخانه آستانه» واقع درشهر شیراز، بافت قدیم، خیابان آستانه، جانب غربی بقعه سید علاالدین حسین، زورخانه آستانه به شماره 32622 مورخ 98/6/24،
3. «محوطه قلعه غیاث» واقع در شهرستان لامرد به شماره 33071 مورخ 99/5/19،
4. «بانک ملی لارنو (میراث معماری معاصر)» واقع در شهرستان لارستان، بخش مرکزی، شهر جدید لار، بلوار فرهنگ، نبش میدان طاووس به شماره 33069 مورخ 99/3/19،
5. «تاسیسات آبرسانی بمشق» واقع در شهرستان کازرون، بخش مرکزی، شمال شرقی شهر کازرون، دره دشتک دوان، چشمه حوض بیدی و سیستم آبرسانی بمشق به شماره 33070 مورخ 99/5/19،
6. «قلعه شیریان» واقع در شهرستان لامرد به شماره 33072 مورخ 99/5/19،
7. «قلعه مسجدو» واقع در شهرستان لامرد به شماره 33073 مورخ 99/5/19،
8. «قلعه لیت» واقع در شهرستان لامرد به شماره 33074 مورخ 99/5/19،
9. «سیستم آبرسانی ده فاضل» واقع در شهرستان نی‌ریز، بخش مرکزی، دهستان رستاق، 4.8 کیلومتری شمال شرق روستای ده فاضل به شماره 33110 مورخ 97/5/10.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استاندار فارس میراث فرهنگی بخش مرکزی مراتب ثبت مورخ 99 5 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سعید صفوی گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با همکاری شهرداری و شورای شهرشهرستان ابهر ابتدا عرصه قلعه تپه را باید تدقیق کند و بعد از نامه نگاری با پژوهشگاه باستان‌شناسی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز کاوش این سایت را دریافت کند و پس از کاوش، این بخش می‌تواند برای شهرستان تبدیل به سایت موزه شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بیان کرد: برای ایجاد سایت موزه مذکور اقداماتی همچون ساماندهی فضایی، طراحی محیطی، اصلاح مسیرهای دسترسی، ورودی و خروجی منتهی به سایت و نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی در مسیر جاده باید توسط شهرداری و شورای شهر و همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان انجام شود

صفوی گفت: اجرای طرح توسعه امامزاده اسماعیل ابهر گامی مؤثر در راستای عمران و آبادانی این بنای تاریخی است که باید در این خصوص جلسه‌ای با موافقان و مخالفان طرح برگزار شود تا بتوانیم شاهد عملیات اجرایی این پروژه باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با ساماندهی محوطه امامزاده شناط این مکان به محلی برای تجمع مردم در مناسبت‌های ملی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی تبدیل خواهد شد که تبیین این جایگاه و تبدیل آن به قطب فرهنگی کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

صفوی افزود: طراحی و اجرای المان تاریخی برای سر در ورودی شهرستان ابهر برگرفته از قلعه تپه و المان آسیاب آبی در میدان اصلی شهرستا ن توسط شهرداری و شورای شهر انجام خواهد گرفت که با نظارت بر طراحی و اجرای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در این شهرستان اجرا خواهد شد که هفته آینده جلسه‌ای در این خصوص در شهرداری شهرستان برگزار خواهد شد.

قلعه تپه ابهر مربوط به دوران تاریخی پس از اسلام است و در ابهر، خیابان خلیل طهماسبی، روبه‌روی شبکه بهداشتی واقع شده است. این اثر در تاریخ ۷ مهر ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۱۷۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده

کد خبر 6082325

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • ‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • تحویل سه قطعه شی تاریخی به میراث فرهنگی
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» فردا رونمایی می‌شود