Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@10:14:37 GMT

آتش بازار تبریز به جان بازار اصفهان نیافتد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۱۴۲۲

آتش بازار تبریز به جان بازار اصفهان نیافتد

رییس شورای هماهنگی سازمان‌های غیردولتی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کرد امنیت بازار تاریخی اصفهان ارتقاء داده شود تا اتفاق ناگوار بازار تبریز تکرار نشود.

به گزارش ایسنا، الیار عاصمی‌نژاد در نامه‌ای به مدیر موقوفه صارمیه استان اصفهان که در اختیار این خبرگزاری قرار داده، متذکر شد: بازار تاریخی و میدان نقش جهان از جمله ثروت‌های فرهنگی ایران و جهان بوده که روزانه پذیرای تعداد زیادی از شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی است، ولیکن به دلایل متعددی در معرض آسیب‌هایی همچون آتش‌سوزی (نظیر آتش‌سوزی حجره‌های اطراف میدان در نوروز امسال) قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای هماهنگی سازمان‌های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متشکل از انجمن‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پیرو ارتقای امنیت این آثار جهانی و برای جلوگیری از تکرار ناگوار اتفاق بازار تبریز، درخواست شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی اهدایی میراث فرهنگی، نصب کلید محافظ جان و سیستم اعلام حریق و جابه‌جایی مشاغل پرخطر از این محدوده را دارد.

این نامه به رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون میراث فرهنگی این وزارتخانه، استاندار و تولید موقوفه صارمیه استان اصفهان، مدیریت بحران استانداری اصفهان، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم‌نهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونوشت شده است.

بازار تاریخی اصفهان تاکنون چندین بار طعمه حریق شده است که آخرین‌بار نوروز ۱۴۰۰ بود و بر مطالبه برای اقدام فوری و جدی همه دستگاه‌های متولی برای ایمن‌سازی این میراث ارزشمند بارها تاکید شده است.

آتش‌سوزی بازار تبریز در سال ۹۸ نیز به گفته فرماندار این شهر، به نیم‌درصد از مساحت کل این بازار آسیب رساند؛ ۱۲۵ مغازه از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد در این آتش‌سوزی آسیب دیدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی میراث جهانی یونسکو بازار اصفهان بازار تبریز اطفاي حريق گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی بازار تبریز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت:طراحی و ساخت نرم افزار لرستان سفر با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان است و هم اکنون این برنامه به دو زبان انگلیسی و فارسی در دسترس عموم قرار دارد و تلاش داریم دو زبان عربی و ایتالیایی نیز به آن افزوده شود.
عطا حسن‌پور استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی هتل داری را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک این اداره‌کل و جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود:تلاش برای ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در اولویت‌ کاری  قرار دارد که در این زمینه غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه استارتاپ‌ها و مراکز رشد، آماده همکاری با این واحدبرای ساخت نرم افزار فروش صنایع دستی هستیم.

دیگر خبرها

  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد