Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:36:13 GMT

مصرف برق در فارس بالاست

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۱۵۲۵

مصرف برق در فارس بالاست

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدرضا خسروی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس اظهار کرد: امسال در فصل بهار شاهد گرمای بی سابقه بودیم که این موضوع در کنار سایر عوامل موجب افزایشی حدود ۱۹ درصد‌ی در مصرف برق کشور و افزایشی تا حدود ۵۰ درصد‌ی در مصرف برق استان‌های فارس و بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: روشن شدن زود هنگام پمپ‌های کشاورزی یکی از دلایل مهم افزایش مصرف انرژی برق در فارس است به طوری که بیش از ۴۵ درصد انرژی برق فارس در بخش کشاورزی صرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس، پایین بودن نرخ تعرفه برق مصرفی برای بیش از ۷۰ درصد از مشترکان استان فارس را از دلایل مستعد بودن این استان برای فعالیت‌های غیر قانونی در زمینه استخراج رمزارز دانست و گفت: بیشتر مشترکان شهرستان‌های جنوبی فارس مشمول تعرفه یک برق گرمسیری هستند.

خسروی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت حصول اطمینان از محل فعالیت استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز (ماینر) در مجاورت محل زندگی و کار خود، گزارش موضوع را از طریق نشانی اینترنتی www.tavanir.org.ir/samat اعلام و ثبت کنند؛ اگر گزارش صحیح باشد، فرد گزارش دهنده از پاداش نقد‌ی تا ۲۰ میلیون تومان بهره مند می‌شود.

حمید رضا کریمی فرد مشاور فنی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس نیز گفت: به رغم ابلاغ دستورالعمل‌هایی برای فعالیت مجاز دارندگان مراکز استخراج رمز ارز شاهدیم که عده زیاد‌ی همچنان به صورت غیرقانونی در این زمینه فعال هستند.

دبیر کارگروه مقابله با استخراج رمز ارز فارس افزود: ما نمی‌توانیم از مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز چشم پوشی کنیم.

او بیان کرد: افراد متخلف در بخش ماینر‌ها علاوه بر ضبط دستگاه‌های استخراج که معمولا قیمت‌های گزافی دارند، متناسب با برق مصرفی به پرداخت جرائم سنگین مالی محکوم خواهند شد و دستگاه قضائی نیز در این مورد هیچ اغماضی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف برق گرمای هوا استخراج رمز برق فارس رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است

علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: متوسط مصرف سوخت حدود ۱۲۰میلیون لیتر در روز  است و نسبت به قانونی که  پیش بینی شده میزان مصرف سوخت بسیار بیشتر شده است.

به گفته وی این میزان مصرف سوخت به دلیل سوء مدیریت ها در حوزه حمل ونقل عمومی است و با توجه به آنکه قانون توسعه و مدیریت مصرف پیش بینی کرده است که مصرف سوخت روند افزایشی داشته است و فاصله میزان مصرف با قانون پیش بینی شده است.

احمدی فینی گفت: میزان  مصرف سوخت ،بنزین، گازوئیل و برحسب میزان مسافر جابه جایی آنها  و براساس بار است و با توجه به آنکه  مقرر شده است  ۷۵درصد از سفرهای درون شهری از طریق ناوگان حمل ونقلی و درون شهری انجام شود اما طبق بررسی های صورت گرفته میزان سفرهای انجام شده از طریق ناوگان حمل ونقلی زیر ۵۰ درصد است .

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • تأمین پنج درصد برق اداره‌های فارس با تجدیدپذیر‌ها