Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی طرح واکسن «کوو ایران برکت» گفت: پس از صدور مجوز استفاده اضطراری واکسن "کوو ایران برکت"، شرایط برای شتاب گیری روند واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور فراهم شد.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: سید رضا مظهری به صدور مجوز استفاده اضطراری واکسن ایران برکت از هفته گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان غذا و دارو پس از نصب برچسب اصالت، واکسن را تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت خواهد داد تا این واکسن به هموطنان تزریق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تحویل اولین محموله واکسن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از صدور مجوز اضطراری در ۲۶ خرداد ماه اشاره کرد و گفت: نمایندگان وزارت بهداشت در مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام مستقر شدند تا واکسن‌ها به صورت مستمر تحویل وزارت بهداشت شود.

مدیر اجرایی طرح واکسن «کوو ایران برکت» در پاسخ به این سوال که تزریق واکسن کوو ایران برکت در قالب واکسیناسیون عمومی از چه زمانی آغاز می‌شود، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت، تزریق واکسن کوو ایران برکت در اولین روز‌های پس از تحویل، آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد وزارت بهداشت هم در اسرع وقت اقدام به تزریق این واکسن به هموطنان خواهد کرد، به عبارتی واکسن بعد از نصب برچسب اصالت در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هموطنان داوطلب تزریق می‌شود.

تولید هفتگی واکسن ایران برکت در شهریور ۱۴۰۰ به ۷ میلیون دوز می‌رسد

مدیر اجرایی طرح واکسن «کوو ایران برکت» ادامه داد: تولید هفتگی واکسن کوو ایران برکت در مرداد ماه امسال به حدود چهار میلیون دوز در هفته و همچنین در شهریور ماه به هفته‌ای حدود هفت میلیون دوز می‌رسد.

وی گفت: در حال حاضر با خط تولید فعلی سه میلیون واکسن تعهد شده در خرداد ماه محقق شده است و در تیرماه هم با راه اندازی خط تولید جدید، تولید ماهانه واکسن به ۱۱ میلیون دوز یا به عبارتی هفته‌ای حدود سه میلیون دوز خواهد رسید.

مظهری افزود: محققان ما با تمام توان در تلاش هستند تا از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم در این زمینه بکاهند و آرامش را برای آنان به ارمغان آورند.

تا زمانی که نیاز داخلی وجود دارد، واکسن را صادر نخواهیم کرد

وی درباره صادرات این محصول گفت: تا موقعی که نیاز داخلی به واکسن کرونا وجود دارد به دنبال برنامه صادرات این واکسن نخواهیم بود. اما زمانی که نیاز کشور برطرف شد، مسلما به دنبال صادرات خواهیم رفت.

مظهری ادامه داد: تا موقعی که نیاز کشور برطرف نشود و دغدغه و نگرانی مردم از بین نرود، اقدام به صادرات نخواهیم کرد و بر اساس نیاز اقدام به تولید و مصرف واکسن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مجوز اورژانسی واکسن ایرانی و چالش‌های پیش رو

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبارسلامت ویروس کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا کوو ایران برکت ایران برکت وزارت بهداشت میلیون دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه پدر پیوندکبد ایران به وزیر بهداشت دولت هاشمی بعد از بازنشستگی اجباری/شما به صندلی استادممتازی دانشگاه تهران نیاز نداشتید،آن صتدلی نیازمند شما بود

به گزارش خبرآنلاین، اخیرا دانشگاه علوم پزشکی تهران و 40 استاد دیگر رشته های مختلف پزشکی را بازنشسته و اخراج کرده است.

دکتر ملک زاده که در زمره این استادان است در نامه ای گلایه آمیز به این شیوه انتقاد کرد.

اینک پروفسور علی ملک حسینی در نامه ای خطاب به ملک زاده به این موضوع پرداخته است.

در این نامه که بیت مشهور "قدر زر زرگربداند ، قدرگوهر گوهری" آغاز شده آمده است:شنیدم که مسئولین محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران شمارا به شکلی عجولانه و بی خبرانه بازنشسته کرده اند ،حقیقتش این خبر برایم بسیار نگران کننده و شوک آوربود

به خودم گفتم مگرفردی دلسوز تر وطن پرست تر ، باسواد تر وازهمه مهمتر خدمت گذارتر از ملک زاده درمیان استادان دانشگاهها وجود دارد که چنین تصمیم نسنجیده ای درموردش گرفته اند ؟ آیا این افراد از تلاش های صادقانه وخستگی ناپذیر شما درطول ۴۵ سال گذشته خبرندارند ونمی دانند که شما جزء استثنائی ترین افرادی بودید که باوجود کسب مقام اول ودومی پزشکی چه دردورهٔ دانشجوئی وچه در دورهٔ دستیاری دانشگاه پهلوی سابق ماندن درایران را به رفتن به غربِ وسوسه انگیز که خیلی ها آرزویش را داشتند ترجیح دادید؟ آیا این دوستان نمی دانندکه شما درروزهای سخت اول انقلاب داوطلبانه به عنوان سرپرست یک تیم جهادگر پزشکی درکرد ستان شلوغ ونا آرام خدمت کرده اید ونمی دانند که درسخت ترین شرایط جوان ترین رئیس دانشکدهٔ پزشکی وجوانترین رئیس دانشگاه شیراز بوده اید؟ آیا نمی دانند که شما بزرگ ترین کارتحقیقاتی تاریخ ایران را درناحیهٔ گلستان وترکمن صحرا انجام داده اید که از افتخارات کشور محسوب می شود وآیا اینان نمی دانند که شما درکارآموزش وپژوهش و تربیت متخصص وفوق تخصص و محقق چه کارهای منحصر به فردی کرده اید وباپشتکار وتلاشی ستودنی زیر زمین بیمارستان دکتر شریعتی را به بهترین بخش تحقیقاتی گوارش وکبد کشور تبدیل کرده اید؟ وچندین آیانمی دانند دیگر که نیازی به گفتنشان نمی بینم . در ادامه نامه دکتر ملک حسینی آمده است: جناب دکترملک زاده شما به این صندلی استادممتازی دانشگاه هیچ نیازی نداشتید ولی این صندلی به شما بسیار نیازمند است چون کسی لایق تر وسزاوارتر از شما برای تکیه زدن براین کرسی درکشور وجود ندارد . شما یک الگوی تمام عیار برای نسل جوان هستید که مهمترین بعد و وجههٔ این الگو ترجیح دادن کار وخدمت دروطن با وجود امکان کار در بهترین مراکز پزشکی دنیا می باشد بنده به عنوان فردی که در۴۳ سال گذشته شاهد خدمت بسیار دلسوزانه ، صادقانه و عالمانهٔ شما بوده ام از آن بیم دارم که چنین برخوردی سبب نا امیدی کسانی گردد که شما الگویشان بودید ومی خواستند دروطن بمانند . اما برادر عزیزم جناب دکتر ملک زاده باور کنید که من این تصمیم ناخوشایند را به فال نیک می گیرم زیرا خودت می دانی که بیش از ده سال است من و همکارانم دنبالت بودیم که مابقی عمر را بیائید شیراز وشما هم بارها قول داده بودید و نیامدید. لطفاً هرچه زودتر برگرد شیراز ، خودت می دانی که ما از همان اول هم مخالف رفتنت به تهران بودیم ، لطفاً برگرد تا جوانهای زیادی که مشتاق آمدنت هستند خوش حال شوند و ما هم به امید خداوند بتوانیم از تجربیات ذیقیمت شما برای گسترش بخش های تحقیقاتی پیوند کبد وگوارش استفاده کنیم. مهمتر این که دیگر لازم نیست راه طولانی تهران به بالاده را طی کنید و هروقت دلت گرفت می توانی خیلی راحت راهی کازرون و بالا ده شوی و باحضور بر تربت پاک پدر و مادرت که عشق به خاک وطن را در دلت کاشته اند .فاتحه ای بخوانی و روحشان را شادکنی و پس از آن هم مثل همیشه خیل بیماران روستائی را که منتظرت هستند معاینه ودرمان کنی .ما بی صبرانه منتظرت هستیم 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888216

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • ضرورت اعلام نیاز‌های واقعی وزارت بهداشت به خیرین
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • نامه پدر پیوندکبد ایران به وزیر بهداشت دولت هاشمی بعد از بازنشستگی اجباری/شما به صندلی استادممتازی دانشگاه تهران نیاز نداشتید،آن صتدلی نیازمند شما بود