Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران به تشریح ساز و کار استفاده از بیمه‌های تکمیلی پس از اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های بیمه پرداخت.

به گزارش ایمنا، سیده مریم حسینی، درباره ساز و کار استفاده از بیمه‌های تکمیلی پس از اجرای نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های بیمه، اظهار کرد: در قانون بودجه تکلیف تمام بازیگران حوزه سلامت مشخص شده است و بیمه‌های تکمیلی باید مانند بیمه پایه وارد فضای نسخه نویسی الکترونیک شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مؤسسات طرف قرارداد ما برای کمک به بیمه شدگان از کاغذ یا سربرگ استفاده می‌کنند تا بیمه شدگانی که می‌خواهند برای دریافت وجه از بیمه تکمیلی استفاده کنند، مشکل نداشته باشند و هم اینکه بیمه شده برای بیمه سلامت می‌توانند از طریق سامانه شهروندی یا خدمات غیرحضوری بیمه سلامت، برای بیمه تکمیلی خود استفاده کنند.

سرپرست بیمه سلامت استان تهران تاکید کرد: سامانه ارائه خدمات شهروندی با قابلیت‌هایی اعم از احراز هویت بیمه شده بر اساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده کلیه نسخ و امکان مشاهده ریز نسخه شامل تجویزی و خدمات ارائه شده راه اندازی شده است. برای دسترسی به سامانه سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت کلیه شهروندان می‌توانند از طریق آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc/ مراجعه کنند.

حسینی ادامه داد: نسبت به قبل که این سامانه وجود نداشت، شدت شکایات کمتر شده است که این موضوع یا به راه اندازی سامانه و یا به پیشرفت نسخه نویسی الکترونیک بازمی‌گردد که تمام مؤسسات و بیمه‌های تکمیلی خود را موظف می‌دانند وارد فضایی شوند که بیمه شده با حذف دفترچه کاغذی به راحتی بتواند خدمت بگیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 501576

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نسخه الکترونیکی بیمه های تکمیلی حذف دفترچه کاغذی خدمات غیرحضوری بیمه سلامت سامانه سرویس های شهروندی بیمه سلامت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نسخه نویسی الکترونیک بیمه های تکمیلی حذف دفترچه بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاندار شدن ۱۹۴۳ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل بیمه سلامت گیلان از نشاندار شدن ۱۹۴۳ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت استان گیلان خبر داد و گفت: با پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری، امکان استفاده از این خدمات برای همه زوجین نابارور فراهم شده است.

دکتر عاطف راد امروز، ۲۵ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، از نشاندار شدن ۱۹۴۳ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: در راستای دریافت خدمات درمانی برای این زوجین، تاکنون بالغ بر ۱۲۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به طرح تحت پوشش قرار گرفتن زوج‌های نابارور در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، عنوان کرد: با پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری، امکان استفاده از این خدمات برای همه زوجین نابارور فراهم شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان ادامه داد: خانواده‌های با درآمد متوسط و پایین هم می‌توانند بدون دغدغه مالی جدی از این خدمات در مراکز دانشگاهی نیز بهره‌مند شوند.

عاطف راد یادآور شد: یکی از دغدغه‌های زوجین، علاوه بر بحث ناباروری هزینه‌های گزاف درمان بود که بیمه سلامت موفق شد بسته درمان خدمات ناباروری را تا ۹۰ درصد تعرفه دولتی در بخش‌های دولتی و تا ۹۰ درصد تعرفه غیردولتی در سایر مراکز اعم از خصوصی، خیریه و عمومی تحت پوشش قرار دهد.

وی با بیان اینکه زوج‌های نابارور پس از نشاندار شدن در مراکز دولتی آماده دریافت خدمات درمانی و تشخیصی مانند آزمایشات مرتبط، سونوگرافی، رادیولوژی و دارو جهت تشخیص و درمان ناباروری می‌شوند، خاطرنشان کرد: اگر زوجین با این اقدامات اولیه موفق به بارداری نشدند، آماده دریافت خدمات فوق تخصصی خواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان تاکید کرد: در صورتی که زوجین نابارور برای درمان به مراکز درمانی خارج از استان نیز مراجعه کنند، مشمول این حمایت ها می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی "بروزرسانی" است
  • واکنش بیمه سلامت به اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • (ویدئو) علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت چه بود؟
  • اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک تا ۲۴ ساعت آینده برطرف خواهد شد
  • بیمه سلامت: علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی بروزرسانی است
  • رفع اختلال سامانه نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت تا ۲۴ ساعت آینده
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • اختلال در سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت
  • نشاندار شدن ۱۹۴۳ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت گیلان