Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمیه عظیمی ستوده تهیه‌کننده مجموعه مستند «تهران ۱۴» با اشاره به اینکه اولین قسمت از این مستند پنجشنبه ۱۳ خرداد با موضوع «خانه موزه تیمورتاش»، روی آنتن رفته است به خبرنگار مهر گفت: ما تلاش کرده‌ایم در هر قسمت از این مجموعه مستند، تاریخ و رویدادهای تاثیرگذار یک بنای مهم تهران را روایت کنیم.

وی با بیان اینکه به عنوان نمونه در قسمت «خانه موزه تیمورتاش»، از تولد تا قتل عبدالحسین خان تیمورتاش، روایت شده است، اضافه کرد: تیمورتاش از رجال مهم عصر قاجار و پهلوی بود و فعالیت‌های مهمی در زمان خودش انجام داده است، که از آن جمله می‌توان به دستور پوشیدن لباسی متحدالشکل برای ایرانیان، یا آوردن کلاه پهلوی به ایران، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهیه کننده مستند «تهران ۱۴» گفت: تا به حال مستندهای بسیاری درباره تاریخ ایران یا تهران ساخته شده اما هدف ما در ساخت این مستند، آشنایی مخاطبان با رویدادهای مهم و تاثیرگذاری است که در یک بنای خاص، رخ داده است. درواقع ما یک مثلث مشخص برای روایت تاریخی در نظر گرفته‌ایم؛ مثلث «بنا، افراد، رویداد» و مشخصه‌های هر سه ضلع را در بیان تاریخ مدنظر قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تهیه چنین مستندی، در شرایطی که بیماری کرونا در کشور شایع شده، بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود افزود: بسته بودن اماکن تاریخی و عدم دسترسی به بناهایی که مدنظر ما بود، باعث شد روند تولید، با دشواری‌های بسیاری همراه باشد. با این همه، و باوجود عدم دسترسی به عکس‌ها یا فیلم‌هایی که بتواند ما را به تاریخ صدساله تهران یا حتی قبل‌تر از آن نزدیک کند، نویسندگان تلاش کردند کمبود تصاویر را با روایتی شیرین و دلچسب جبران کنند تا تمام اعضای خانواده، بتوانند از تماشای مستند لذت ببرند.

این تهیه‌کننده در توضیح بیشتر از مستند «تهران ۱۴» عنوان کرد: این اثر مستندی صرفاً سیاسی یا صرفاً اجتماعی نیست. این مجموعه، تلفیقی است از مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، که با بیانی داستانی روایت شده‌اند؛ روایتی که تلاش می‌کند مخاطب را به نحوی با تاریخ آشنا کند که او بتواند مسائل را مثل یک پازل کنار هم بچیند و به تحلیلی درست از مسائل روز، دست پیدا کند.

عظیمی ستوده که علاوه بر تهیه کنندگی، سرپرست پژوهشگران و نویسندگان این مستند را نیز عهده دار است، ادامه داد: نویسنده قسمت اول مستند یعنی «خانه موزۀ تیمورتاش» سمیه جمالی، نویسنده و شاعر کشورمان است که تلاش کرد با شخصیت بخشیدن به ایراندخت دختر عبدالحسین خان تیمورتاش، داستان را از نگاه وی روایت کند.

تهیه کننده «تهران ۱۴» در پایان بیان کرد: هر قسمت از این مجموعه در مدت ۲۵ دقیقه روی آنتن شبکه پنج می‌رود و اجرای هر قسمت را فریبا باقری به عهده داشته است.

فصل اول مستند «تهران ۱۴»، در ۲۰ قسمت آماده شده و هر پنجشنبه ساعت ۲۰، روی آنتن شبکه پنج سیما خواهد رفت.

کد خبر 5238797 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: مستندساز شبکه پنج سیما آثار تاریخی انتخابات 1400 فیلم کوتاه موسیقی ایرانی رادیو سلامت تئاتر ایران حضور هنر ایران در جهان جشنواره فیلم کن خانه هنرمندان ایران سازمان سینمایی ویروس کرونا برنامه تلویزیونی ابراهیم داروغه زاده شبکه پنج سیما خندوانه تهیه کننده تهران ۱۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت تلخ فراری دادن دختر ٢٠ ساله از خانه پدری!

 به گزارش تابناک، اعتمادآنلاین نوشت: سردار  علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: ابتدای فروردین ماه سال جاری در پی مفقود شدن دختری حدودا 20 ساله و شکایت خانواده وی به پلیس، رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی انجام تحقیقات ابتدایی از شاکی دریافتند دختری جوان به بهانه خرید  از منزل بیرون رفته ولی پس از خروج از منزل دیگر به منزل بازنگشته است.

این مقام  پلیسی  ابراز داشت:  خانواده دختر حین تحقیقات کارآگاهان اعلام کردند اعضای خانواده او را در یکی از خیابان های مرکز شهر تهران سوار بر یک خودروی پراید مشاهده کرده اند

وی تصریح کرد: با تحقیقات میدانی معلوم شد این دختر به  همراه یک مرد جوان از مغازه ای اقلام خوراکی تهیه کرده است. به این ترتیب ابتدا چهره مرد جوان شناسایی و در نهایت با رصدهای اطلاعاتی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد.

 
سردار ولی پور گودرزی متذکر شد: پس از مراقبت های نامحسوس و شبانه روزی با هماهنگی های قضائی  متهم در مخفیگاهش دستگیر و همراه دختر جوان به پلیس آگاهی انتقال یافت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه عنوان کرد: متهم در بازجویی اولیه اقرار داشت؛ حدودا 3 سال با این دختر آشنا بودم و به دلیل علاقمندی و قصد ازدواج با وی موضوع را باخانواده او درمیان گذاشتم، اما بدلیل اعتیاد به موادمخدر و استفاده از نوشیدنی های غیر مجاز  با مخالفت های شدید خانواده او روبروشدم و چاره ای جز فراری دادن او نداشتم که با طرح نقشه قبلی وی را از منزل خارج کردم و با خود به منزلم در مرکز شهر تهران بردم.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: دختر جوان تحویل خانواده شد و پس از آن طی صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، متهم پس از تکمیل پرونده به زندان منتقل شد.

دیگر خبرها

  • سید‌الساجدین از زاویه روایت سید‌مهدی شجاعی + فیلم
  • از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی
  • ابومهدی المهندس؛ سرباز این فرمانده ایرانی بود /این شهید امروز ۷۰ ساله شد +عکس
  • «مستندفرهنگ» راوی پدر بیماران جذامی
  • بهترین بازی های آفلاین آیفون
  • «تاول‌های سرخ» در انتظار حمایت است/روایتی ازبمباران شیمیایی نودشه
  • سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی خونین محله لواسان
  • سرنوشت تلخ فراری دادن دختر ٢٠ ساله از خانه پدری!
  • خودروهای ۴ ساله و بیشتر باید معاینه فنی داشته باشند | جریمه معاینه فنی چقدر شد؟
  • عقب‌نشینی شهرداری تهران برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران