Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظمی از پایان شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستای استان گلستان تا ساعاتی دیگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحسن کاظمی» صبح امروز (شنبه 29 خرداد) در جمع خبرنگاران گفت: شمارش آرای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای گلستان تا ساعاتی دیگر به پایان می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد انتخابات گلستان افزود: شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با پایان رای گیری در مناطق مختلف استان شروع شد و هم اکنون در ساعات پایانی قرار دارد.

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: دبیر ستاد انتخابات گلستان شمارش آرا شمارش آرای انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی ناظر ایرانی از انتخابات روسیه

دبیر ستاد انتخابات کشور که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناظر انتخابات روسیه به مسکو سفر کرده است، از سرعت و سهولت در رأی‌گیری به عنوان ویژگی انتخابات در حال برگزاری در روسیه یاد کرد.

به گزارش مشرق، محسن اسلامی سفر خود به روسیه را به دنبال دریافت دعوت‌نامه از کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور برای نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور عنوان کرد.

وی اظهار داشت:‌ در روز جمعه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ همزمان با نخستین روز برگزاری هشتمین دوره ریاست‌جمهوری روسیه از شعب اخذ رأی در شهر مسکو بازدید کردیم و ضمن بررسی روند فعالیت‌های اجرایی و رأی‌گیری این انتخابات، گفت‌وگوهایی با برخی رؤسا و کاربران برخی شعب داشتیم و آنها توضیحاتی درباره فرایندها به ما ارائه کردند.

وی با اشاره به شباهت‌های فرایند اجرایی برگزاری انتخابات در کشورهای مختلف جهان، گفت:‌در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه شاهد رأی‌گیری دستی و الکترونیک هستیم که این روند در جمهوری اسلامی ایران نیز اجرا می‌شود.

نکات برجسته در فرایند انتخابات روسیه
ناظر انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه از جمهوری اسلامی ایران در ادامه از روانی و سهولت فرایند رأی‌گیری به عنوان نکات حائز اهمیت در انتخابات روسیه یاد کرد و گفت:‌ در این انتخابات،‌ از مردم به سرعت و سهولت، رأی اخذ می‌شود و این امکان برای آنها فراهم است که شعب را از قبل تعیین کنند و قادر هستند که برای روز رأی‌گیری برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

وی افزود:‌ در انتخابات روسیه، برای برخی افراد که نمی‌توانند به دلایلی همچون کهولت سن به شعبه اخذ رأی مراجعه کنند،‌ این امکان فراهم است که تماس بگیرند تا صندوق سیار وارد منزل، بیمارستان یا مکان مورد تقاضای آنها شود.

اسلامی از برگزاری انتخابات به عنوان ابتکار دیگر اجرا شده در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه یاد کرد و گفت:‌ برای هر یک از سه روز هم زمان‌بندی مراجعه به شعبه اخذ رأی صورت گرفته است که از هشت صبح تا هشت شب در زمان خاصی به شعبه مراجعه کنند.

وی ادامه داد: این ابتکار روسیه به دلیل پهناور و سرد بودن و گاه صعب‌العبور بودن برخی مناطق، از ویژگی‌های انتخابات این کشور محسوب می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور در ادامه گفت که روز شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ نیز بازدیدهایی از شعب اخذ رأی در مسکو خواهد داشت و در نهایت در نشستی خبری همراه با دیگر ناظران بین‌المللی به بیان ارزیابی خود از این انتخابات خواهد پرداخت.

رأی‌گیری سراسری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در شرقی‌ترین مناطق این کشور در کامچاتکا و چوکوتکا ساعت هشت صبح روز جمعه ۱۵ مارس به وقت محلی (ساعت ۲۳ پنجشنبه ۱۴ مارس به وقت مسکو- ۲۳:۳۰ به وقت تهران) آغاز شد. در مجموع ۹۳ هزار و ۹۲۰ شعبه اخذ رأی برای اخذ رأی شهروندان روسیه پیش بینی شده است که از این تعداد، ۹۳ هزار و ۶۴۴ شعبه در داخل و ۲۶۹ شعبه در خارج این کشور هستند. هفت شعبه اخذ رأی نیز در پایگاه فضایی بایکونور فعال خواهد بود.

این انتخابات، نخستین دوره انتخابات در تاریخ روسیه است که به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

شورای فدراسیون یا مجلس علیای پارلمان روسیه، ابتدا ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۷ اسفند ۱۴۰۲) را به عنوان تاریخ انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد. کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه بعدا اعلام کرد که رای گیری طی سه روز، از ۱۵ تا ۱۷ مارس (۲۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پوتین با قاطعیت در کرملین ماند
  • با شمارش تمامی آرا؛ پوتین با قاطعیت در کرملین ماند
  • واکنش آمریکا به انتخابات ریاست جمهوری روسیه: آزاد و منصفانه نیست
  • روش روس ها برای اطلاع رسانی لحظه به لحظه شمارش آرا به مردم + تصاویر
  • پایان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه/ پیشتازی پوتین در شمارش اولیه انتخابات روسیه
  • پایان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه | شمارش آرا آغاز شد
  • پایان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه
  • پایان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه/ شمارش آرا آغاز شد
  • پوتین بار دیگر رییس جمهور روسیه می شود
  • ارزیابی ناظر ایرانی از انتخابات روسیه