Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@11:51:45 GMT

بازشناسی چالش‌های رشد اقتصادی در ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۱۸۴۹

بازشناسی چالش‌های رشد اقتصادی در ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی همایش ملی بازشناسی چالش‌های رشد اقتصادی در ایران؛ تبیین موانع تولید و بهسازی راهبردها و سیاست‌ها را برگزار می‌کند.

این پژوهشگاه از پژوهشگران در حوزه‌های مختلف علم اقتصاد و سایر رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی دعوت کرده است تا مقاله‌های علمی خود را به این همایش ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ محور این همایش شامل: «مسائل نظری و بنیادی، مسائل بخشی و فرابخشی اقتصاد، مسائل سیاستی اقتصاد کلان، مسائل اجتماعی و محیط زیستی و مسائل سیاسی و نهادی» تعیین شده که زیربخش هایی همچون: «راهبردهای تأمین مالی رشد اقتصادی، سرمایه گذاری، منابع انسانی، کشاورزی، نقش بخش خدمات و صنعت، اقتصاد بین الملل، بودجه ریزی، مالیات، ریسک‌های اقتصادی، فرهنگ و رسانه و…» برای این همایش در نظر گرفته شده است.

همایش بازشناسی چالش‌های رشد اقتصادی ایران ۱۱ و ۱۲ بهمن امسال برگزار می‌شود؛ فرصت ارائه چکیده مقالات تا ۱۵ شهریور امسال و اصل (متن کامل) مقالات پذیرفته شده تا ۱۵ آذر ماه اعلام شده است.

کد خبر 5238905

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی رشد اقتصادی ایران اقتصاد کلان انتخابات 1400 قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت نفت شاخص کل بورس بازار سهام مصرف برق تولید نفت وام ودیعه مسکن قطع برق وزارت راه و شهرسازی قیمت یورو بورس تهران اقتصاد آمریکا رشد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۲۰ هزار اصله نهال در مسیر جاده بین‌المللی سرخس-مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون منابع انسانی منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال، با رویکرد مقابله با ریزگردها، کمک به مهار آلودگی هوا و توسعه فضای سبز، ۲۰ هزار اصله نهال در کمربند منطقه ویژه اقتصادی سرخس در مسیر جاده بین‌المللی سرخس-مشهد کاشته شد.

محمدرضا برهمند افزود: این نهال‌ها شامل سنجد، پده و اوکالیپتوس در مساحت ۱۰ هکتار غرس شده، همچنین امسال گیاه کاپاریس که نقش موثری در مقابله با ریزگرد‌ها دارد، به صورت آزمایشی کاشته شده است.

وی با اشاره به وجود چهار کانون بحرانی فرسایش بادی در سرخس گفت: با توجه به قرار گیری این کانون‌ها در صمد آباد، آبمال، خانگیران و گنبدلی، منطقه ویژه اقتصادی برای جلوگیری از مسدود شدن مسیر ریلی و جاده‌ای بر اثر ریزگرد‌ها، برای غرس نهال در اطراف مسیر‌های ترانزیتی اقدام کرده است.

معاون منابع انسانی منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: به علت افزایش حجم  ریزگرد‌ها در سرخس به ویژه در سال‌های اخیر و تهدید جدی سلامت انسان‌ها، کاشت نهال به پایه ثابت برنامه‌های این منطقه تبدیل شده است.

برهمند با بیان این‌که خراسان رضوی ۱۸ درصد از کل بیابان‌های کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: این امر نشانگر این است که ۴۸ درصد مساحت این استان را اقلیم بیابانی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: هم اکنون از مجموع ۵ هزار ۲۹۰ هکتار مساحت منطقه ویژه اقتصادی سرخس، ۷۵ هکتار آن به فضای سبز اختصاص پیدا کرده است.

معاون منابع انسانی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به تأسیس گلخانه  ۵ هزار متر مربعی در این منطقه اظهار کرد: با توجه به درخواست موجود برای کاشت گل و درخت در منطقه، این گلخانه برای کاهش هزینه‌ها  در سایت سرخس ایجاد شده است.

برهمند گفت: در این گلخانه انواع گل‌های فصلی از قبیل، داوودی، شب بو، گازانیا، مینا چمنی و همیشه بهار کشت و پس از آماده شدن زمین اصلی، برای انتقال و کاشت آنها اقدام می‌شود.

وی همچنین افزود: در این گلخانه امسال ۵۰ هزار قلمه از انواع درخت‌های توت، نارون، جونی پروس و  اوکالیپتوس و همچنین نهال پده است.

معاون منابع انسانی منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: نهال پده از مهم‌ترین قلمه‌های کشت شده در این گلخانه بوده که گونه خاص سرخس و خاستگاه آن رودخانه تجن  است و با آب و هوای این شهرستان سازگاری دارد.

دیگر خبرها

  • سمت و سوی اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • پیش بینی اقتصاد ایران در سال 1403
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام
  • طعنه ربیعی به مخالفان برجام: از خدا و دین برای زمین زدن آن استفاده کردید
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام/چندسال از خدا و دین وکربلا برای زمین زدن آن استفاده کردید و حالا دارید با امریکایی ها در باره رفع تحریم مذاکره می کنید
  • دومینوی تحولات خانواده در جهان؛ تمایزات نسلی و مسئله حجاب یک چالش جهانی و تاریخی
  • چشم انداز اقتصاد ایران در ۱۴۰۳/ سال ۱۴۰۲ با ناترازی اقتصاد گذشت
  • نگاهی به مهمترین فرازهای پیام‌های نوروزی مقام معظم رهبری در ۱۰ سال گذشته
  • ۳ باور غلط اما شایع در اقتصاد ایران
  • کاشت ۲۰ هزار اصله نهال در مسیر جاده بین‌المللی سرخس-مشهد