Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به افزایش آلودگی هوا، وزش باد شدید و خسارت به محصولات کشاورزی از بارش‌های پراکنده در برخی استان‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر همراه با رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این مدت به ویژه در ساعات بعدازظهر در استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، مرکزی، اصفهان، قم، یزد و جنوب سمنان افزایش سرعت وزش باد با احتمال خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا سه شنبه در شرق کشور واقع در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش بینی شده که در برخی ساعات باعث خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. امروز دریای خزر و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

 توصیف سامانه: افزایش میزان سرعت باد همراه با گردوخاک

منطقه اثر:

شنبه 1400/03/29 : شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و خراسان جنوبی.

یکشنبه 1400/03/30 : شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و خراسان جنوبی.

دوشنبه 1400/03/31: شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: گردوخاک و کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده ای، سقوط بنرهای تبلیغاتی، خسارت به محصولات کشاورزی، وزش باد شدید یا غبار آلود شدن هوا.

توصیه: خودداری از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، رعایت حداکثری مقررات رانندگی در جاده های مواصلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم توسط دانشگاههای علوم پزشکی، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره، احتیاط در تردد در جاده های برون شهری.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان خراسان جنوبی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد

در این اطلاعیه که روز دوشنبه صادر شد آمده است: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی، از روز سه‌شنبه استان خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه‌ای ناپایدار و بارش‌زا قرار خواهد گرفت.

در این اطلاعیه آمده است: افزایش ابر، افزایش شدت وزش باد که در نواحی بادخیز شدید همراه با گرد و خاک است بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، بارش تگرگ، آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلاب در استان پیش‌بینی شده است.

این اطلاعیه با اشاره به این که بیشترین حجم بارش در روز چهارشنبه رخ می‌دهد آورده است:وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، وزش باد شدید در برخی از نقاط، بارش تگرگ، آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل‌های استان خراسان رضوی به‌ویژه در ناحیه شمال و شمال غربی تا اوایل وقت پنجشنبه رخ می‌دهد.

در این اطلاعیه پیش‌بینی شده است بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌ها و توابع درگز، قوچان، چناران، گلبهار، جوین، جغتای، ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد و بینالود، نواحی غربی کلات نادری، نیشابور، فیروزه، فریمان، باخرز، رشتخوار، تربت‌حیدریه، طرقبه - شاندیز و برخی از نقاط کلانشهر مشهد مقدس رخ خواهد داد.

در این اطلاعیه خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی با توجه به افزایش شدت وزش باد تاکید بر خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از سفر‌های غیر ضروری و تردد در محور‌های استان به‌خصوص در روز چهارشنبه و با توجه به کاهش کیفیت هوا در روز سه‌شنبه عدم فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌ها توصیه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد
  • فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در خراسان جنوبی/ هواشناسی هشدار صادر کرد
  • هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان جنوبی
  • هشدار سطح زرد هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد در سیستان و بلوچستان
  • پرداخت پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان
  • پرداخت تسهیلات و مطالبات کشاورزان لالی و هندیجان
  • هواشناسی خراسان رضوی در پی بارش‌های رگباری هشدار زرد صادر کرد
  • هواشناسی ایران | تشدید باران در پنج استان کشور
  • افزایش ابر و احتمال بارش در خراسان جنوبی