Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گیز مو چاینا؛ دانشمندان در موسسه علم و فناوری ژاپن JAIST با استفاده از ماده‌ای جدید موفق شدند طول عمر باتری‌ها را افزایش دهند. طول عمر باتری‌ها به کمک این فناوری جدید حداقل به مدت ۵ سال یعنی حدود ۹۵ درصد از ظرفیت اصلی شان را حفظ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری نه تنها برای باتری تلفن‌های هوشمند بلکه برای باتری لپ تاپ و هر وسیله الکتریکی دیگری نیز قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید

چگونه می توان از باتری تلفن هوشمند محافظت کرد؟ ماده جدید طول عمر باتری را مثل روز اول نگه می‌دارد

باتری‌هایی که در حال حاضر در بازار هستند به نحوی طراحی شده که پس از هر بار شارژ شدن به تدریج و با گذشت زمان دیگر مثل روز اول شارژ نمی‌شوند، حتی گفته می‌شود برخی از این باتری‌ها پس از حداکثر ۵۰۰ بار شارژ، به دلیل از بین رفتن مواد داخلی، فقط ممکن است بتوانند ۴۰ درصد از ظرفیت اصلی باتری شارژ شوند.

دانشمندان JAIST، به رهبری پروفسور نوریوشی ماتسومی ماده اتصال دهنده جدیدی را به نام Bis-imino-acenaphthenequinone-Paraphenylene کشف کردند که ادعا می‌کنند تاثیر بهتری نسبت به فناوری کنونی باتری‌ها دارد. در قسمت منفی ترمینال باتری‌های کنونی از یک نوع ماده اتصال دهنده به نام Polyvinylidene Fluoride (PVDF) استفاده می‌شود که عملکرد چندان خوبی ندارد. باتری‌های معمولی از این ماده استفاده می‌کنند که پس از ۵۰۰ بار شارژ مجدد، باتری ۳۵ درصد از عمر خود را از دست می‌دهد.

ماده جدیدی که دانشمندان کشف کردند امکان حفظ ۹۵ درصد ظرفیت باتری را حتی پس از بیش از ۱۷۰۰ بار شارژ مجدد فراهم می‌کند؛ بنابراین، باتری تا پنج سال بدون کاهش چشمگیر ظرفیت اصلی خود، کارآمد باقی می‌ماند. ماتسومی می‌گوید این فناوری جدید در تولید محصولات با دوام‌تر مفید خواهد بود.

باتری اغلب تلفن‌های هوشمند حتی مدل‌های پرچمدار در یک سال ابتدایی یک پنجم عمر و کارایی خود را از دست می‌دهند که همین مسئله باعث بروز مشکلاتی برای کاربران می‌شود، اما با معرفی این فناوری جدید همه چیز در آستانه تغییر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باتری شارژ موبایل شارژ باتری شارژ سریع طول عمر باتری فناوری جدید باتری ها بار شارژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفع سبز باتری‌های خودروهای برقی در نیوجرسی

نیوجرسی در راستای بهره‌مندی از مزایای زیست‌محیطی و اقتصادی، دستور دفع سبز باتری‌های خودروهای برقی را صادر و اجرای آن تا سال ۲۰۲۷ را الزامی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، قانون جدید نیوجرسی، بازیافت و استفاده مجدد مسئولانه از باتری‌های خودروهای برقی را الزامی می‌کند که این اقدام مزایای زیست‌محیطی و اقتصادی بسیاری به همراه دارد. این ایالت در اقدامی پیشگامانه برای حفاظت از محیط زیست و مدیریت منابع پایدار به آخرین ایالتی تبدیل شد که دفع باتری خودروهای الکتریکی را در محل‌های دفن زباله غیرقانونی اعلام کرده است.

قانون دفع سبز باتری‌های خودروهای برقی

نیوجرسی با تصویب قانون مدیریت باتری خودروهای الکتریکی و هیبریدی، قانون مسئولیت تولیدکننده گسترده (EPR) را معرفی کرد که تولیدکنندگان باتری را وادار می‌کند تا روش‌های پایداری برای استفاده مجدد، بازیافت و دفع مناسب باتری‌های دور ریخته‌شده خودروهای برقی را ابداع کنند. این ابتکار با هدف تقویت یک اقتصاد دایره‌ای با پرداختن به اثرات زیست‌محیطی خطرناک باتری‌های خودروهای برقی مانند آتش‌سوزی‌های احتمالی و ورود مواد شیمیایی در منابع آب و خاک انجام می‌گیرد.

قانون پیشگامانه جدید طیف گسترده‌ای از نهادهای درگیر در بازار باتری خودروهای برقی از جمله تولیدکنندگان، واردکنندگان و نهادهایی را هدف قرار می‌دهد که مجوزهای برند یا علامت تجاری دارند. این امر شرکت‌ها را موظف می‌کند که برنامه‌های جامعی را تدوین کنند که شامل جمع‌آوری، حمل‌ونقل، تولید مجدد، استفاده مجدد، بازیافت و دفع باتری‌های برقی مستعمل می‌شود.

موضع پیشگیرانه نیوجرسی در مورد بازیافت باتری تنها مورد موجود نیست و پیش از این در کلمبیا، کالیفرنیا و ایالت واشنگتن نیز اجرا شده است. با این حال تقویت تعهد نیوجرسی به مدیریت پایدار باتری‌های خودروهای برقی از ژوئن سال گذشته با حضور ۱۲۳ هزار و ۵۵۱ خودروی الکتریکی ثبت‌شده در این ایالت، نشان‌دهنده بازار رو به رشد و نیاز فوری به زیرساخت‌های بازیافت قوی است.

مزایای قانون دفع باتری‌های خودروهای برقی

این قانون نه تنها از نظارت بر محیط زیست حمایت می‌کند، بلکه نویدبخش مزایای اقتصادی قابل‌توجهی نیز هست و راه را برای نوآوری و ایجاد شغل در بخش‌های در حال رشد بازیافت هموار می‌کند. برای تقویت این پتانسیل اقتصادی نیز همکاری‌های گسترده‌ای میان تویوتا و شرکت بازیافت باتری نیوجرسی شکل گرفته است که مزایای صرفه‌جویی در هزینه لجستیک بازیافت باتری کارآمد را برجسته می‌کند.

دولت فدرال علاوه بر تقویت این ابتکار، مشوق‌هایی مانند اعتبار مالیاتی تولید باتری و مواد معدنی حیاتی، همچنین اعتبار مالیاتی تولید باتری و خودروهای الکتریکی را معرفی کرده است که هدف آن‌ها حمایت مالی از شرکت‌هایی است که در بازیافت باتری‌های برقی، همچنین تهیه مواد معدنی ضروری و اجزای فن‌آوری مورد استفاده در تولید باتری فعالیت می‌کنند.

جدول زمانی اجرای این قانون از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ است و یک مسیر ثابت را برای تغییر شیوه‌های دفع باتری خودروهای برقی تعیین می‌کند؛ به این ترتیب که تا ژانویه ۲۰۲۵ تمام تولیدکنندگان باتری خودروهای برقی باید در دپارتمان حفاظت از محیط زیست نیوجرسی (DEP) ثبت‌نام کنند و مقررات کامل قانون تا ژانویه ۲۰۲۷ اجرایی می‌شود. این قانون نقطه عطفی در سفر نیوجرسی به سمت مدیریت منابع پایدار و محیط زیست است که در هم‌سویی کامل با تلاش‌های ملی و جهانی گسترده‌تر برای مبارزه با تخریب محیط زیست و تقویت اقتصاد سبزتر قرار دارد.

کد خبر 737506

دیگر خبرها

  • ابزارهایی برای تحول شغلی در سال آینده / برنامه های کاربردی هوش مصنوعی
  • دفع سبز باتری‌های خودروهای برقی در نیوجرسی
  • هجوم سرمایه‌ها به سمت هوش مصنوعی/ شاخص بورس‌های جهانی بالا رفت
  • حساب خانواده زندانیان شارژ شد
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافت
  • هندزفری های خوش قیمت بازار ایران را بشناسید
  • سرمایه ایران کیش به یک همت رسید
  • باتری چینی برای کار کردن در سرما
  • حضور ربات های انسان نما در خط تولید مرسدس بنز
  • احداث ۹ هزار جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران