Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@05:47:39 GMT

دوحه: هدفمان آتش بس در افغانستان است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۱۸۷۷

دوحه: هدفمان آتش بس در افغانستان است

وزیر خارجه قطر تأکید کرد که هدف این کشور تحقق آتش بس میان دولت افغانستان و طالبان و توافق درباره آینده کشور است.

به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در جلسه‌ای با عنوان "میانجیگری مبتکرانه" که جمعه در حاشیه همایشی در آنتالیا برگزار شد، گفت: هنوز پیشرفت چشمگیری در مذاکرات افغانستان حاصل نشده است و بعد از اعلام عقب نشینی نیروهای آمریکایی و خارجی از افغانستان تعیین زمان دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همواره طرف‌های درگیر، میانجیگر را به جانبداری از یک طرف متهم می‌کنند اما آنچه ما را تشویق می‌کند هدف اصلی‌مان یعنی مهار بحران‌ها و نجات جان افراد است. من معتقدم که توجه به حفظ جان یک نفر یک مسئله شایسته تقدیر است.

وی گفت: ما با کشورهایی مثل ترکیه برای تحقق ثبات در افغانستان همکاری می‌کنیم. ما تمایل داریم نشستی را در استانبول با حضور رهبران برای بررسی اوضاع افغانستان برگزار کنیم.

از سوی دیگر احمد ناصر الصباح، وزیر مشاور در امور کابینه کویت به اهمیت اعتبار و شفافیت در میانجیگری اشاره کرد و گفت: ما می‌دانیم که نزاع‌های جدید احتمالا به دلیل خلأ ناشی از نبود قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است.

وی درباره اختلافات موجود میان طرف‌های یمنی گفت: یمن در مرحله بسیار فاجعه باری است. ما از لجبازی برخی طرف‌های نزاع در این کشور متأسفیم. برخی طرف‌ها بیشتر به فکر منافع خودشان هستند تا منافع مردم یمن. نزاع در این کشور همچنان ادامه دارد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از قاچاق یک اثر باستانی در بدخشان

ذبیح‌الله امیری رئیس اطلاعات و فرهنگ بدخشان اعلام کرد که نیروهای استخبارات این ولایت از فروش و قاچاق یک اثر تاریخی که ۳۳۴ سال پیشینه تاریخی دارد و در آن نسب‌نامه انبیاء «ع» با آب طلا و لاجورد نوشته شده، به بیرون از کشور جلوگیری کرده‌اند.
امیری افزود که این اثر تاریخی که  ۹ متر طول، ۴۰ سانتی‌متر عرض و ۳۰۰ گرم وزن دارد، قرار بود به مبلغ ۴۰۰ هزار دلار خریداری و به بیرون از کشور قاچاق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جلوگیری از قاچاق یک اثر باستانی در بدخشان
  • مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی؛ محور رایزنی وزیر خارجه امارات و امیر قطر
  • هیئت اسرائیلی امروز عازم قطر می‌شود
  • دیدار رئیس موساد با نخست‌وزیر قطر درباره آتش‌بس در غزه
  • حمله هوایی پاکستان به ۲ ولایت شرقی افغانستان
  • استقبال طالبان از روز ملی خبرنگار در افغانستان
  • متقی به وزیر خارجه جدید پاکستان: منتظر سهم‌گیری سازنده اسلام‌آباد در قبال افغانستان هستیم
  • وزیر امور خارجه جدید پاکستان به کابل دعوت شد
  • طالبان خواستار سفر وزیر خارجه‌ پاکستان به افغانستان شد
  • مسئولیت جدید برای ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی در هیئت کشتی استان فارس