Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اجاره‌بها مسئله اول مردم است و به همین ترتیب باید مسئله اول دولت برای پیگیری باشد، لذا ما در هفته جاری با احضار وزیر راه و شهرسازی به کمیسیون عمران این مسئله را در اولویت بررسی قرار می‌دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نا به سامانی‌ شگل گرفته در بازار اجاره مسکن، گفت: در شرایط فعلی افزایش قیمت بازار اجاره هیچ توجیهی ندارد و مردم نباید علاوه بر سایر مشکلات از این طریق نیز آسیب ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات با اشاره به این مسئله که مجلس شورای اسلامی پیگیر ساماندهی بازار اجاره است، گفت: اجاره‌بها مسئله اول مردم است و به همین ترتیب باید مسئله اول دولت برای پیگیری باشد، لذا ما در هفته جاری با احضار وزیر راه و شهرسازی به کمیسیون عمران این مسئله را در اولویت بررسی قرار می‌دهیم.   وی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در ارتباط با در نظر گرفتن سقف افزایش اجاره‌بها افزود: سال گذشته قانونی اجرا شد که به سبب آن شاهد تعیین سقف برای افزایش اجاره‌بها بودیم، اما متاسفانه این قانون به هیچ عنوان اجرای موفقی را تجربه نکرد.   شاکری در تشریح دلایل موفق نشدن قانون تعیین سقف اجاره‌بها گفت: اطلاع رسانی ضعیف دولت در این مسئله سبب شد تا بسیاری از مستاجران، موجران و حتی شوراهای حل اختلاف از این مسئله آگاهی نداشته باشند و همین عدم آگاهی زمینه اجرا نشدن قانون را فراهم کرد.   با مشاوران املاک متخلف برخورد شود   عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بیان اینکه بنگاه‌های مشاور املاک یکی از موارد اساسی اجرا یا تخلف از یک قانون هستند، گفت: چرا وزارت راه و شهرسازی تعاملی دو سویه با مشاوران املاک ایجاد نمی‌کند تا ضمن تشریح قوانین، زمینه برخورد جدی با مشاوران املاک متخلف را فراهم کند.   شاکری در پایان با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی باید در این بازار پر التهاب زمینه ساماندهی را فراهم کند، گفت: افزایش قیمت اجاره‌بها فشار معیشتی بزرگی به حساب می‌آید و مجلس به عنوان نماینده مردم این مسئله را تا حصول نتیجه و ساماندهی بازار پیگیری می‌کند.   انتهای پیام   منبع: فارس  

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیسیون عمران راه و شهرسازی بازار اجاره اجاره بها مسئله اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود

نماینده اصفهان در مجلس گفت: با ابلاغ قانون شفافیت قوای سه‌گانه از ابتدای مجلس آینده همه آرای نمایندگان و حتی فراتر از آن در چارچوب قانون شفاف و به اطلاع مردم می‌رسد. - اخبار سیاسی -

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح شفافیت آرا، اظهار کرد: اولین طرحی که در مجلس یازدهم اعلام وصول شد، طرح شفافیت آرای نمایندگان بود. در مرحله کلیات خود این طرح رای نیاورد و تقاضایی که برای رای گیری مجدد شد هم با ورود یک طرح جدید به جایی نرسید.

وی درباره طرح جدیدی که از سوی نمایندگان تدوین و مطرح شد، گفت: طرح جدید طرح شفافیت قوای سه گانه بود. برخی از نمایندگان معتقد بودند که حال که می‌خواهیم وارد بحث شفافیت شویم، همه قوا آن قدری که امکانپذیر است، اطلاعات تصمیم‌گیری‌هایشان را در اختیار مردم قرار دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: این طرح هم تصویب شد؛ رفت و برگشت‌هایی با شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت و در هفته‌های اخیر تایید نهایی و ابلاغ شده است.

طغیانی خاطر نشان کرد: اما با این حال از اسفند ماه سال گذشته، 220 نفر از نمایندگان آرای خودشان را شفاف در سامانه گذاشتند که با ابلاغ قانون جدید از ابتدای مجلس آینده همه آرای نمایندگان و حتی فراتر از آن در چارچوب قانون شفاف و به اطلاع مردم می‌رسد.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود
  • تعهدات راه و شهرسازی برای مسکن مهر دماوند عملی نشده است
  • وزیر راه و شهرسازی: واردات اتوبوس بدون ملاحظه انجام می‌شود/ ساخت ۴۷۰ هزار واحد مسکن در روستاها
  • دستور رئیسی در خصوص مسکن نیروهای مسلح
  • پیش‌بینی مهم مشاور وزیر راه از قیمت مسکن در سال آینده
  • پیش‌بینی مهم مشاور وزیر راه از قیمت مسکن در سال آینده/ سادات: منتظر باشید؛ این اتفاق در سال آینده به شدت روی بازار مسکن اثر می‌گذارد
  • به دنبال ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکن ویژه کارکنان ارتش هستیم
  • سرلشکر موسوی: به دنبال ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکن ویژه کارکنان ارتش هستیم
  • بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد در پروژه ملی مسکن ساخته شد
  • بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ واحد در پروژه ملی مسکن ساخته شد