Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروهی از نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا خواستار برکناری کاملا هریس از مسئولیت حل بحران مهاجران در مرز‌های جنوبی این کشور شدند.

۵۶ عضو مجلس نمایندگان جمهوری خواه روز جمعه طوماری را امضا کردند و از رئیس جمهور آمریکا خواستند تا مقام دیگری را برای حل بحران مهاجرت در مرز‌های جنوبی منصوب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان جمهوری خواه معاون رئیس جمهور آمریکا را به سوء مدیریت و ندادن پاسخگویی مناسب به بحران مرزی متهم کردند.

اعضای کنگره آمریکا خاطرنشان کردند که در ۸۵ روز از زمان انتصاب هریس برای حل این بحران، او هنوز به مرز مکزیک نرفته و با مأموران مرزبانی، مأموریت‌های مهاجرت و اجرای گمرک (ICE) و مقامات محلی اجرای قانون ملاقات نکرده است. در این سند آمده است: علی رغم قرار گرفتن در بحران مرزی بی سابقه کشور طی دو دهه، معاون رئیس جمهور هنوز علاقه کافی برای مشاهده از نزدیک این بحران نشان نداده است.

امضاکنندگان این نامه تأکید کردند که معاون رئیس جمهور به اشتباه تصور می‌کند که علل اصلی مهاجرت فقط از کشور مبدا مهاجر ناشی می‌شود. این گروه جمهوری خواه خاطر نشان کردند مهاجران غیرقانونی نه تنها از آمریکای میانه، بلکه از سایر کشور‌ها نیز از مرز‌ها عبور می‌کنند و این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

بایدن که در اولین گام پس از روی کار آمدن سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، سلف خود را لغو کرد، ماههاست که در حل بحران مرزی با مشکل روبروست. بدیهی آنکه برآیند عملکرد چند ماه اخیر دولت بایدن در مواجهه با بحران مرزی گواه آنست که دولت وی برنامه‌ای منسجم برای حل بحران رو به تزاید مرزی و مهاجران ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران پناهجویان کامالا هریس دولت بایدن جمهوری خواه بحران مرزی رئیس جمهور حل بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر سرتیپ آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران و تنش در منطقه هستند

سپهبد " علی محمود عباس" وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه با حضور در ستاد وزارت دفاع در تهران با امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به سوریه و سفر نخست وزیر محترم سوریه به تهران و برگزاری پانزدهمین کمیته عالی همکاری های اقتصادی گفت:تحولات منطقه ای و اهمیت روابط دو کشور ایجاب می کند دو طرف به طور مداوم با یکدیگر رایزنی داشته باشند.

وزیر دفاع با اشاره به شرایط حساس و پیچیده منطقه افزود: شهادت بیش از 30 هزار نفر و زخمی شدن بیش از 70 هزار نفر، بدون حمایت های آمریکا و سکوت سازمان های بین المللی و متاسفانه انفعال برخی از کشورهای عربی و اسلامی میسر نبود.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با تشدید تنش در منطقه و انحراف افکار عمومی به این تنش ها به جنایات خود در غزه ادامه می دهد، تصریح کرد: سازمان ملل و شورای امنیت نتوانسته است به مسئولیت بین المللی خود در قبال جنایت جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی به خوبی عمل کند اما به طور قطع رژیم صهیونیستی نیز به هیچ یک از اهداف خود در غزه نخواهد رسید.

وزیر دفاع ضمن محکوم کردن حملات هوایی رژیم صهیونیستی و نقض تمامیت ارضی سوریه افزود: این رژیم منحوس به بهانه مقابله با محور مقاومت به دنبال از بین بردن زیر ساخت هایی نظیر فرودگاه ها، بنادر و  همچنین کاروان های حامل سوخت و مواد غذایی است و یقینا این حملات ناشی از ترس رژیم صهیونیستی و ناکامی این رژیم می باشد.

امیر سرتیپ آشتیانی بیان کرد: نکته مهم و راهبردی در مقابله با حملات رژیم صهیونیستی، ایجاد بازدارندگی است فلذا اقدامات و برنامه ریزی های لازم و فوری جهت جلوگیری از گستاخی این رژیم در دستور کار قرار دارد.
وزیر دفاع با اشاره به حضور نامشروع نیروهای نظامی آمریکا در سوریه گفت: حضور نظامی آمریکا در سوریه اشغال گرایانه، غیرقانونی و غیر موجه بوده و آشکارا ناقض هنجارها و اصول اساسی حقوق بین الملل و منشور ملل متحد است و عملکرد مخرب آن ها در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوره منجر به بی ثباتی و نا امنی و آوارگی میلیون ها سوری شده است.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه آمریکا از آغاز عملیات طوفان الاقصی با ارسال گسترده سلاح و تجهیزات از پایگاه های خود در منطقه به تل آویو، سبب کشتار بیشتر مردم فلسطین شده است و از سوی دیگر با حمله به مواضع نیروهای مقاومت درمنطقه به ویژه در سوریه، به دنبال افزایش تنش در کل منطقه غرب آسیا می باشد، گفت:هرگونه خطای راهبردی و ماجراجویی آمریکا و رژیم صهیونیستی منجر به تشدید وخامت اوضاع در منطقه خواهد شد.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه ی این دیدار گفت: وزرات دفاع جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در دوران نبرد با تروریسم در چهارچوب یک افق و راهبرد بلند مدت در کنار سوریه ایستاد، اینک نیز آمادگی دارد از تمام ظرفیت ها و توان خود در کنار دولت سوریه در راستای ارتقای قدرت دفاعی و بازدارندگی سوریه استفاده کند.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان این دیدار بر ضرورت تقویت و حمایت از توان دفاعی سوریه و اجرای توافقات دو جانبه تاکید کرد.

سپهبد"علی محمود عباس" وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه در این دیدار با بیان اینکه تحولات غزه در کنار شهادت مظلومانه مردم غزه مسائل زیادی از جمله پوشالی بودن قدرت این رژیم را نشان داد،افزود: اتفاقات غزه چهره واقعی و مزورانه آمریکا و غرب برای افکار عمومی را بیشتر آشکار کرد.

وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه با بیان اینکه  حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از سرنگونی این رژیم است، گفت:آمریکا بعد از آغاز جنگ هم متوجه شد که بنیان این رژیم تا چه اندازه سست است.

سپهبد "علی محمود عباس " ادامه داد: رژیم کودک کش صهیونیستی وقتی نتوانست به اهدافش در غزه دست یابد به  بهانه اینکه محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کند اقدام به افزایش تنش در منطقه از جمله در سوریه و لبنان کرد.

وزیر دفاع سوریه با بیان اینکه آمریکا از هیچ فرصتی برای از بین بردن ثبات و امنیت در منطقه دریغ نکرده است، تصریح کرد: حضور آمریکا در خاک سوریه غیر قانونی است و حضور آن ها تبدیل به پایگاهی برای حمایت از گروه های تجزیه طلب  و تروریستی شده است.

وزیر دفاع سوریه در پایان این دیدار گفت: مقاومت، ایستادگی و افزایش توان دفاعی و تقویت همکاری های دوجانبه بهترین راه برای بازدارندگی در مقابل دشمنان است و این امر لزوم همکاری و همبستگی دو کشور در برابر دشمنان را مضاعف ساخته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان خواهان حضور در نشست شانگهای
  • گراهام باز هم به اوکراین رفت
  • ترامپ برای اولین‌بار خواستار آتش‌بس در غزه شد
  • چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز خواهد شد؟
  • حمایت پلوسی از شهرک‌نشینان خواهان برکناری نتانیاهو
  • بایدن: ترامپ خیلی پیر است و برای ریاست جمهوری صلاحیت ندارد
  • بایدن سلامت روانی ترامپ را زیر سوال برد
  • امیر سرتیپ آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران و تنش در منطقه هستند
  • امیر آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران در منطقه هستند
  • بحران جدی در روابط آهنین واشنگتن-تل‌آویو