Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-19@08:54:45 GMT

دو طرح ویژه حمایتی از بازار سرمایه

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۱۹۴۸

دو طرح ویژه حمایتی از بازار سرمایه

ایران اکونومیست- در نشست رییس سازمان بورس با اعضای شورای مشورتی بورس، موضوعات و سرفصل‌های مربوط به «بسته سیاستی پشتیبانی و مانع زدایی بازار سرمایه از تولید» و «طرح ارتقای جایگاه و عملکرد بازار سرمایه» ارائه شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، محور این نشست را بررسی طرح «بسته سیاستی پشتیبانی و مانع زدایی بازار سرمایه از تولید» و طرح «ارتقای جایگاه و عملکرد بازارسرمایه» عنوان کرد و افزود: بازار سرمایه در دو سال گذشته شاهد تحولات بسیاری بود و از لحاظ اندازه، حجم فعالیت و حضور مردم، رشد چشمگیری داشته که همین تحولات سریع برخی از معادلات را تغییر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمدعلی دهقان دهنوی با تاکید بر این نکته که ساختار، نیرو و امکانات سازمان بورس باید با اندازه و حجم امروز بازار سرمایه و مسائلی که با آن روبرو است مورد بازبینی و متناسب سازی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این ظرفیت ها نه تنها در ساختار سازمان بورس بلکه باید در همه ارکان بازار ایجاد شود تا به نیازهای موجود پاسخ مناسبی داده شود.

وی با اشاره به ارائه دو طرح کلی در این حوزه از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، اظهار داشت: یکی از این طرح ها در مرکز پژوهش سازمان بورس با هدف آسیب شناسی مسائل و چالش های بازار سرمایه پیرامون ایفای نقش پشتیبانی و مانع زدایی از تولید تهیه شده و طی آن راهکارهایی برای بیش از ۴۰ الی ۵۰ مورد از چالش ها و مسائل بازار سرمایه، پیش بینی شده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در اقدامی دیگر، مقرر شد در طرحی با عنوان طرح ارتقای جایگاه و عملکرد بازارسرمایه، لزوم و نحوه تدوین برنامه بهبود جایگاه و عملکرد بازار سرمایه مطرح و مسائل و مشکلات طرح شده در قالب کارگروه های تخصصی و با حضور کارشناسان، صاحبنظران، فعالان بازار سرمایه و مدیران بخش های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

دهقان دهنوی افزود: از این رو در ادامه جلسات شورای مشورتی، امروز، نظرات و پیشنهادات اعضای شورا، طرح و اولویت موضوعات مطرح شده، مورد بررسی قرار گرفت. ضمن اینکه موارد دیگری نیز از سوی اعضای شورا به عنوان موضوعاتی که باید در این مقطع زمانی از سوی سازمان بورس در اولویت قرار گرفته و پیگیری شود، توسط اعضا مورد طرح قرار گرفت.

وی از جمله پیشنهادات و اولویت های ارائه شده در این جلسه را به این ترتیب اعلام کرد: تنظیم روابط درون بازار سرمایه، تقویت روابط ارکان بازار و روابط بورس ها با سازمان بورس، تسهیل فرایندهای مربوط به تامین مالی، تقویت نقش نظارتی سازمان بورس در بازار سرمایه، بهبود سامانه های نظارتی، توسعه آموزش و فرهنگ سازی، بهبود ساختار سازمانی و منابع انسانی سازمان بورس، بین المللی شدن بازار سرمایه، توسعه ابزارهای مشتقه و کمک به تقویت و بازگشت اعتماد سرمایه گذاران به بازار سرمایه.

به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار این موارد به طور مفصل در طرح های توسعه ای سازمان گنجانده شده و سازوکار اجرایی شدن آنها در جلسات بعدی این شورا ارائه خواهد شد. در این جلسه دکتر پیمان نوری؛ معاون اقتصادی دادستان کل کشور، دکتر حسین عبده تبریزی؛ عضو سابق شورای عالی بورس، دکتر علی صالح آبادی؛ مدیرعامل بانک توسعه صادرات، دکتر محمد فطانت؛ مدیرعامل بانک آینده، دکتر شاپور محمدی؛ رئیس پژوهشکده پولی و بانکی، دکتر حسن قالیباف اصل؛ مشاور وزیر اقتصاد، دکتر ابراهیمی؛ معاون نظارت بر نهادها، دکتر رضا راعی؛ استاد دانشگاه تهران، رضا ویسه؛ کارشناس مسائل اقتصادی، محسن خدابخش؛ معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، علیرضا قنادان؛ مشاور برنامه ریزی رییس سازمان بورس و محمدحسین قوام؛ مشاور اقتصادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار حضور داشتند.

 

 سنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان بورس و اوراق بهادار رییس سازمان بورس بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از ۳۴ هزار واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۲

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار از همان دقایق ابتدایی باتقاضای بسیار خوبی همراه شد و در این راستا بخصوص شاخص ساز‌ها خودنمایی کردند که در نهایت باعث شدتا اکثر نماد‌های بازار در مثبت بالا و حتی صف خرید به کار خود پایان دهند و اهالی بازار بعد از گذراندن سالی سخت و پرفراز نشیب با امید به انتظار بهار بنشینند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: ارزش معاملات خرد (سهام+حق تقدم) امروز بازار مورخ ۲۸ اسفند  ماه ۱۴۰۲، مبلغ  ۴۱۲۲ میلیارد تومان بود همچنین حدود ۸۱ درصد نماد‌ها سبز پوش شدند. تعداد نماد‌های مثبت ۶۲۹ و تعداد نماد‌های منفی ۱۴۶ بوده است.

وفایی می‌گوید: امروز حقیقی‌ها ۲۲۶ میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند. در معاملات روز جاری بیشترین تاثیر مثبت را نماد‌های فملی، فولاد، شپنا داشتند و در نهایت شاخص کل با رشد خوبی همراه شد و با ۳۴۶۸۷ واحد افزایش به ۲ میلیون و ۱۹۵ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • حجم موجودی شمش طلا در انبارهای بورس کالا از ۶ تن فراتر رفت
  • رشد بیش از ۳۴ هزار واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۲
  • رشد چشمگیر بورس حُسن ختام سال ۱۴۰۲ بازار سهام
  • دورنمای بورس در سال جدید
  • دو انتصاب جدید در سازمان امور دانشجویان
  • بورس به کام سهامداران شیرین شد
  • بسته ویژه حمایتی ساترا برای ماه مبارک رمضان عرضه شد
  • بازار سرمایه منفی شد
  • بورس همچنان تلخ به کام سهامداران
  • با گروه‌های مافیایی ارز و شبکه‌های بازارساز باید قاطعانه برخورد شود