Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@10:44:50 GMT

پیروزی دوباره مردم/ دیگر زمان فرصت‌سوزی نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۱۹۵۴

پیروزی دوباره مردم/ دیگر زمان فرصت‌سوزی نیست

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: ملت ایران همواره نشان داده‌اند که نباید آنها را در چارچوب نظرسنجی‌ها و افکارسنجی ها قرار داد. ملتی غیرقابل پیش بینی که با وجود مشکلات، راه خود را از نظام جدا نکرده و همواره در سخت‌ترین شرایط نیز در کنار انقلاب خود قرار دارند.

در شرایطی که اغلب نظرسنجی‌ها میزان مشارکت در کشور را ۴۳ درصد پیش بینی کرده بودند، مردم ایران دیروز با زمان شناسی بی نظیر خود همه پیش بینی‌ها را بر هم زده و حماسه‌ای جدید خلق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز آمار نهایی میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام نشده اما تا همین جای کار و بنا به اعلام منابع موثق، مشارکت ۵۳ درصدی مردم نشان می‌دهد، پیروزی اصلی در این انتخابات نه برای نامزدها بلکه برای مردم است.

تورم و مشکلات اقتصادی و همچنین ویروس منحوس کرونا نیز نتوانست عزم ملت شریف ایران را خدشه دار کند و شاهد این بودیم که در ساعات پایانی انتخابات هجوم مردم برای مشارکت در سرنوشت خود همه معادلات را تغییر داد.

حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین و رئیس ستاد انتخابات در گفتگو با خبرنگار مهر، حماسه آفرینی ملت ایران را نیازمند قدردانی دانسته و اظهار کرد: این میزان مشارکت باعث شادی ملت ایران و قلب مقام معظم رهبری و نگرانی و خشم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.

به گزارش مهر، نباید فراموش کنیم که این بار نیز مردم علی رغم دلخوری‌ها و ناراحتی‌ها از شرایط و با پذیرش خطر کرونا به میدان آماده‌اند. مردم این بار نیز نشان دادند مرد میدان الگوی آنها است و طبیعتاً حماسه سازی را از بزرگانی چون شهید سلیمانی فرا گرفته‌اند.

حضور با شکوه در شهرستان‌ها گویای این است که مردم همچون گذشته احساس مسئولیت کرده و در میدان دفاع از انقلاب حضور یافته‌اند.

در آوج ۲۵ هزار و ۵۶ نفر در پای صندوقهای رأی حاضر شده و در آبیک نیز ۴۴ هزار و ۱۲۰ نفر حضوری با شکوه رقم زدند.

مردم البرز نیز که در نظرسنجی‌ها از عدم مشارکت بالای خود خبر داده بودند باز هم معادلات را بر هم زده و ۷۵ هزار و ۱۲۳ نفر در پای صندوق‌ها حاضر شدند.

در بویین زهرا ۶۶ هزار و ۵۶۵ نفر رای‌های خود را برای انتخاب سیزدهمین رئیس جمهور ایران اسلامی در صندوق انداخته و در تاکستان نیز ۷۸ هزار ۵۵۶ نفر حق تعیین سرنوشت خود را با مشارکت در انتخابات پاس داشتند.

در قزوین و مرکز استان نیز ۲۰۳ هزار و ۳۹۵ نفر به پای صندوق‌های رأی آمدند تا مجموع افراد مشارکت کننده در انتخابات در استان قزوین به ۴۹۲ هزار و ۸۱۵ نفر برسد.

آوج بیشترین میزان مشارکت در استان را داشته است

منوچهر حبیبی رئیس ستاد انتخابات استان قزوین همچنین در گفتگو با مهر بیشترین میزان مشارکت در انتخابات را از آن مردم آوج دانسته و عنوان کرد: میزان مشارکت در این شهرستان ۷۶ درصد بوده است.

وی افزود: میزان مشارکت در بویین زهرا ۷۰ درصد و پس از آن شهرستان آبیک با ۵۷ درصد قرار دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: ۴۸ درصد مردم در شهرستان البرز و ۴۵ درصد مردم در شهرستان قزوین نیز روز گذشته برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

به گزارش مهر مشارکت مردم را باید پیروزی ملت ایران دانست اما این پیروزی رسالت مسئولین را سخت‌تر خواهد کرد. زمان فرصت سوزی به پایان رسیده و حال دولت منتخب، فارغ از هر رنگ و جناحی تنها یک وظیفه دارد و آن چیزی جز خدمت خالصانه و جهادی به مردم نیست.

مردم همچون گذشته حسن نیت خود را نشان داده‌اند و حال زمان آن فرا رسیده تا با همراهی، همدلی و کار جهادی به مشکلات آنها پایان دهیم.

کد خبر 5238900

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری انتخابات 1400 قزوین مشارکت مردم در انتخابات انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات عکس استانها کرمانشاه ویروس کرونا رای گیری انتخابات گرگان سیدابراهیم رئیسی بوشهر ایلام انتخابات ریاست جمهوری شورای شهر انتخابات شورای شهر و روستا میزان مشارکت ملت ایران پای صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین و کمترین میزان مشارکت در ۱۲ دوره انتخابات مجلس /مجلس پنجم رکورد زد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی ۱۲ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از پیروزی انقلاب اسلامی، بر اساس اعلام رسمی وزارت کشور و خبرگزاری های ایرنا و عصرایران نشان می دهد که در طول این سال ها، بیشترین میزان مشارکت به پنجمین دوره از انتخابات پارلمان باز می گردد. این دوره از انتخابات که در در تاریخ ۱۸ اسفندماه سال ۷۴ برگزار شد؛ مشارکت ۷۱ درصد بود و ۲۴ میلیون ایرانی پای صندوق‌های رای رفتند تا وکلای خود را راهی پارلمان کنند. جامعه روحانیت مبارز جناح پیروز در این دوره از انتخابات بود.

آنگونه که آمارها گویای واقعیت هاست، کمترین میزان حضور مردم در انتخابات به نام مجلس دوازدهم رقم خورده است. انتخاباتی که در آن ۲۵.۰۰۰.۰۰ نفر؛ یعنی ۴۱ درصد در سراسر کشور به پای صندوق رأی رفتند تا تکلیف ۲۹۰ نماینده مجلس را مشخص کنند. مجلس روی کار آمده تا این لحظه که تکلیف ۲۴۵ کرسی مشخص شده و ۴۵ کرسی بلاتکلیف است ترکیبی از نمایندگان شانا، امنا، صدای ملت و شورای وحدت است و طیف واحدی اکثریت را در دست ندارد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885174

دیگر خبرها

  • مشارکت ۴۱ درصدی در انتخابات مجلس پیروزی بزرگی بود
  • ۲۱ اردیبهشت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • کیهان: امثال خاتمی و خوئینی‌ها به ۱۰۰ درصد ملت ایران خیانت کردند
  • خیانت بزرگ خاتمی و خوئینی‌ها به ملت ایران!
  • امثال خاتمی و خوئینی‌ها به ۱۰۰درصد ملت ایران خیانت کردند
  • مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه به ۷۳ درصد رسید
  • با ۴۷ درصد میزان مشارکت از میانگین استانی بالاتر بودیم
  • بیشترین و کمترین میزان مشارکت در ۱۲ دوره انتخابات مجلس /مجلس پنجم رکورد زد
  • آیت‌الله موسوی خوئینی: آنهایی که به خاتمی می‌تازند، غافل هستند که خودشان ضرر می‌کنند؛ آنها باید بدانند که در امر حکمرانی، پیروزی سرانجام با اکثریّت است/ مدیران و حامیان وضع طاقت‌فرسای امروز، به جای سازوکارهای علمی و عقلانی، دین و مقدّسات را هزینه می‌کنند
  • قم در افزایش میزان مشارکت انتخابات رتبه نخست را کسب کرد