Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس تروریست‌های ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا موسوم به «سنتکام»، با رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح قطر تلفنی گفت‌وگو کرد.

قدس آنلاین: وزارت دفاع قطر در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی ژنرال«کنت مک کنزی» فرمانده فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا موسوم به «سنتکام» با «غانم بن شاهین الغانم» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح قطر خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف بر روابط دوجانبه و مستحکم بین قطر و آمریکا تأکید کردند.

الغانم و مکنزی همچنین پاره‌ای از موضوعات دارای اهتمام مشترک و راهکارهای تقویت و توسعه روابط دوجانبه را بررسی کردند.

۲۵ ماه می گذشته نیز «خالد العطیه» وزیر دفاع قطر با «براد کوپر» رئیس فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا دیدار و درباره مسائل دارای اهتمام مشترک گفت‌وگو کردند.

اوایل دسامبر گذشته قطر و آمریکا توافقنامه نظامی در خصوص فعالیت‌های دریایی امضا کردند.

همکاری در زمینه دفاع و مبارزه با تروریسم در منطقه از مهم‌ترین ارکان همکاری بین دوحه و واشنگتن است و قطر میزبان مقر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیاست.

حدود ۱۳ هزار نظامی آمریکایی که اکثر آن‌ها از نیروی هوایی هستند، در پایگاه نظامی «العدید» واقع در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غربی دوحه استقرار دارند. این پایگاه بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در غرب آسیاست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرماندهان تروریست سنتکام ستاد مشترک قطر آمریکا فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه‌های آمریکا و انگلیس درباره حوادث امنیتی در دریای سرخ

به گزارش قدس آنلاین، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی مبنی بر یک حادثه در ۸۵ مایلی دریایی در شرق عدن در یمن دریافت کرده است؛ منطقه‌ای که ارتش یمن معمولا در راستای همبستگی خود با غزه که در معرض تجاوزات مداوم اشغالگران است، کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی یا ایالات متحده را هدف قرار می‌دهد.

براساس گزارش شبکه قطری الجزیره، این سازمان با بیان اینکه کاپیتان کشتی تجاری از وقوع انفجار در نزدیکی کشتی خود در شرق شهر عدن خبر داد، خاطرنشان کرد: هیچ خسارتی به کشتی و یا خدمه آن وارد نشده‌است.

این سازمان در یادداشتی اضافه کرد: کشتی به مسیر خود به سمت بندر بعدی ادامه می‌دهد.

حدود ۲ ساعت قبل از این بیانیه انگلیس، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) گزارش داد که در ۱۶ مارس، بین ساعت ۷:۵۰ صبح تا ۸:۱۵ صبح (به وقت صنعا)، ارتش یمن ۲ پهپاد را از مناطق تحت کنترل خود به سمت دریای سرخ پرتاب کرد.

سنتکام مدعی شد که موفق به رهگیری و انهدام یک پهپاد شده و فرض بر این است که پهپاد دیگر در دریای سرخ سقوط کرده‌است و هیچ گزارشی از خسارت به کشتی‌های اطراف یا مصدومیت خدمه آنها منتشر نشده و وجود ندارد.

همچنین، طبق ادعای سنتکام، بین ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ شب (به وقت صنعا)، فرماندهی مرکزی آمریکا پنج شناور بدون سرنشین و یک پهپاد را در مناطق تحت کنترل ارتش یمن «در دفاع از خود» منهدم کرد.

این حادثه‌های امنیتی در حالی است که شبکه خبری المسیره شامگاه شنبه گزارش کرد جنگنده‌های آمریکا و انگلیس چهار مرتبه منطقه الطائف در جنوب استان ساحلی الحدیده یمن در دریای سرخ را هدف قرار دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بررسی مسیر همکاری‌های تهران - مسکو و اوضاع بازار نفت در گفت‌وگوی تلفنی اوجی و نواک
  • اوجی و نواک تازه‌ترین وضعیت همکاری‌های دوجانبه تهران - مسکو و بازار نفت را در گفت‌وگوی تلفنی بررسی کردند
  • پاسخگویی مارک‌ میلی درباره خروج آمریکا از افغانستان
  • حمله شدید اسموتریچ به رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی
  • رایزنی روسیه و آفریقای مرکزی درباره همکاری نظامی
  • رایزنی روسیه و آفریقای میانه درباره همکاری نظامی
  • رایزنی سفیر ایران و رئیس پارلمان پاکستان درباره همکاری‌های مشترک
  • بیانیه‌های آمریکا و انگلیس درباره حوادث امنیتی در دریای سرخ
  • رئیس مجلس پاکستان: خط لوله گاز ایران برای ما اهمیت حیاتی دارد
  • دولت نیجر به همکاری نظامی با آمریکا پایان داد