Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه مقام دفاعی آمریکایی به ان.بی.سی نیوز گفتند، نیروهای نظامی ناتو تحت رهبری آمریکا در افغانستان یک مراسم از قبل برنامه‌ریزی شده پایین کشیدن پرچم همراه با هم‌پیمانان ناتو را از بابت پیامی که این مراسم میفرستاده، لغو کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه آکسیوس، مقامها می‌گویند این مراسم پایین کشیدن پرچم قرار نبوده نشان دهنده پایان ماموریت "حمایت قاطع" ناتو باشد که در آن به نیروهای امنیتی افغان آموزش و کمک ارائه داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از آن دادن فرصتی به ۱۳ شریک ناتو به منظور گرد هم آمدن قبل از خروج سربازان ائتلاف بوده است.

این بازتابی از نگرانی و بی اطمینانی در خصوص مساله خروج سربازان آمریکایی از افغانستان است. بر اساس گزارش ان.بی.سی، مقاطعه کاران نظامی در تلاش برای کسب راهنمایی بیشتر از سوی دولت بوده‌اند در حالی که برخی افغانها نگران این هستند که طالبان به مجرد خروج آمریکا مهمات بیشتری به دست بیاورد.

افسران ارشد نیروهای همپیمان ناتو برای پایین کشیدن پرچم‌های کشورهایشان در محل ساختمان مقر این ماموریت برنامه ریزی کرده بودند تا مشارکت و کمک‌های آنها در افغانستان را تصدیق کنند.

اما به گفته مقامها، برخی این مراسم را به عنوان پایان ماموریت و تعطیل کردن مقر تلقی کردند که این منجر به لغو مراسم چند ساعت قبل از آن که شروع شود، شد.

این مراسم احتمالا در یک روز دیگر برگزار خواهد شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ماه آوریل اعلام کرد، همه سربازان آمریکایی تا ۱۱ سپتامبر آتی از افغانستان خارج خواهند شد، اما نیروهای نظامی در حال خارج شدن با سرعتی بیشتر از آنچه برنامه ریزی شده، هستند. بر اساس گزارش ان.بی.سی نیوز، مقامهای پنتاگون می‌گویند این خروج احتمالا دو ماه زودتر از آنچه برنامه ریزی شده، پایان می‌یابد.

اما افغانهایی که به عنوان مترجم یا مقاطعه کار برای نیروهای آمریکایی کار کرده‌اند نگران هستند که بی اطمینانی پیرامون حمایت آمریکا در زمان پس از خروج، افغانستان را آسیب پذیر بگذارد.

رونالد نیومن، سفیر سابق آمریکا در افغانستان در مقاله‌ای در واشنگتن پست نوشت: همچنان که افغانها چشم به نشانه‌های مشهودی در خصوص تداوم حمایتهای وعده داده شده بایدن دارند، اما چیزی که میبینند، شتاب کردن به سمت درب خروج و  سکوت کردن در قبال جزئیاتی که این وعده ها را واقعی می‌سازد، است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناتو افغانستان خروج نیروهای خارجی از افغانستان پایین کشیدن پرچم برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات در پاریس؛ فرانسوی‌ها خواستار خروج از ناتو شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، پاریس پایتخت فرانسه روز شنبه شاهد برگزاری تظاهراتی در محکومیت مداخلات دولت فرانسه در جنگ اوکراین بود.

در این تظاهرات که از سوی «فلوریان فیلیپات» رییس حزب میهن پرستان فرانسه هماهنگ شد، شرکت کنندگان از دولت فرانسه خواستند تا به حضور این کشور در ائتلاف ناتو پایان دهد.

تظاهرکنندگان فرانسوی همچنین بر توقف مداخله کشورشان در درگیری در اوکراین تاکید کردند.

این تظاهرات در حالی هم اکنون در پاریس در حال برگزاری است که، رییس جمهور این کشور اخیراً ایده اعزام نظامیان ناتو به اوکراین را مطرح کرده است.

پس از این نشست درباره اوکراین که ۲۶ فوریه در پاریس برگزار شد؛ امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که شرکت کنندگان اعزام نیروهای زمینی به اوکراین را در نظر گرفته اند. اگرچه در این موضوع اتفاق نظر حاصل نشد، اما او فضا و زمینه را برای چنین سناریویی در آینده باز گذاشت. پس ازنشست اکثر کشورهای شرکت کننده اعلام کردند که هیچ برنامه ای برای اعزام نیرو به اوکراین برای جنگ با روسیه ندارند.

کد خبر 6056692

دیگر خبرها

  • خانه تکانی شهری در زنجان + فیلم
  • نیجر توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرد/ واشنگتن به دست و پا افتاد
  • نیجر روابط نظامی خود را با آمریکا لغو می‌کند
  • الحوثی: آمریکایی‌ها با عقوبت سختی مواجه خواهند شد
  • ناو هواپیمابر اتمی/ گام بلند چین برای به زیر کشیدن آمریکا
  • تظاهرات در پاریس؛ فرانسوی‌ها خواستار خروج از ناتو شدند
  • نهاد آمریکایی: طالبان دلیل کمی برای پذیرفتن خواسته‌های غرب دارد
  • افشای پشت پرده مذاکرات خروج نظامیان آمریکا از عراق
  • واقعیت مذاکرات عراقی-آمریکایی؛ تغییر در نقش ائتلاف بین‌المللی یا خروج آن؟
  • سفر ناگهانی مدیرعامل استقلال به تبریز (عکس)