Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرید رحیمی نداف رئیس اداره امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در حاشیه سفر به جهرم فارس اظهار کرد: مجموع دانشجویان خارجی کنونی در ایران، ۵۷هزار نفر است که توانایی افزایش آن تا ۹۰ هزار نفر نیز در دانشگاه‌های ایران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: دانشگاه‌های ایران باید تا پایان برنامه ششم توسعه حدود ۷۵هزار نفر دانشجوی خارجی جذب کنند که طبق گفته کارشناسان و صاحب نظران رسیدن به چشم‌انداز مورد نظر نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب آموزشی، گسترش دیپلماسی و تبلیغات مناسب است.

نداف بیان کرد: بنا بر این گزارش، جذب دانشجوی خارجی نه تنها راهی برای معرفی چهره ایران به جهان و گسترش دیپلماسی است بلکه می‌توان از این طریق فرهنگ ایرانی-اسلامی را نیز در دنیا گسترش داد؛ بنابراین افزایش سطح علمی دانشگاه‌ها در راستای افزایش جذب دانشجو الزامی است.

محمد علایی معاون اداره کنسولی اداره کل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم نیز تصریح کرد: همه پذیرش‌های دانشجویان غیرایرانی اعم از بورسیه و غیربورسیه باید در قالب سامانه سازمان امور دانشجویان انجام شود.

او با بیان اینکه به دنبال جذب دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه‌ها هستیم، اضافه کرد: دانشجویان خارجی می‌توانند در خصوص مسائلی، چون صدور اقامت، تمدید و صدور ویزا به دفتر سرپرستی دانشجویان بین‌المللی بخش کارشناس کنسولی دفتر سرپرستی دانشجویان غیرایرانی مراجعه کنند.

معاون اداره کنسولی اداره کل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: ایجاد دفاتر امور کنسولی دانشجویان بین‌المللی به منظور اجرای سیاست وزارت علوم مبنی بر تمرکززدایی، مسئولیت‌سپاری و تفویض اختیار انجام امور مربوط به دانشجویان غیرایرانی به دانشگاه‌هایی است که از نظر جذب دانشجوی خارجی عملکرد مناسبی داشته‌اند.

علایی گفت: با افتتاح دفتر امورکنسولی، امور دانشجویان غیرایرانی از جمله صدور روادید تحصیلی، صدور مجوز اقامت و تمدید اقامت به وسیله این دفتر در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد، اگر تعداد جمعیت دانشجوی غیر ایرانی یک دانشگاه به ۲۵ نفر رسید می‌توان تقاضای دفتر امور کنسولی کرد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار داد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پذیرش دانشجو دانشجوی خارجی سازمان امور دانشجویان دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز نظامی گنجوی در چین

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن، به مناسبت روز نظامی گنجوی، نشست خوانش اشعار این شاعر بزرگ و نامدار با حضور و مشارکت دانشجویان و استادان چهار دانشگاه پکن در دانشکدۀ مطالعات خاورمیانۀ دانشگاه زبان و فرهنگ پکن (BLCU) برگزار شد.

ابتدا چند تن از دانشجویان، قطعات زیبایی از خمسۀ نظامی را با احساس و شیوایی خاصی خواندند و گروه دانشجویان دانشگاه زبان و فرهنگ پکن نیز تصنیف «لیلی، لیلی» برگرفته از لیلی و مجنون نظامی را به زیبایی بازخوانی کردند که با استقبال گرم حاضران روبه‌رو شد.

در این نشست خانم پرفسور مو هونگ یوانگ، استاد و رئیس مرکز ایرانشناسی دانشگاه مطالعات خارجی پکن دربارۀ اهمیت آثار نظامی به ویژه از نظر نگارگری نسخه‌های خطی نظامی و شباهت دو فرهنگ ایران و چین با یکدیگر سخن گفت و به روند ترجمۀ آثار نظامی به زبان چینی اشاره کرد. همچنین خبر داد که با تلاش چند تن از استادان دانشگاه‌های چین، حدود ۸۰ درصد کار ترجمۀ خمسۀ نظامی به زبان چینی انجام شده و این کار بزرگ و ارزشمند در مراحل پایانی است.

گفتنی است که این کار فرهنگی و ادبی ارزشمند، با حمایت و نظارت رایزنی فرهنگی انجام شده است. استادان دکتر بهادر باقری (استاد مدعو زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پکن) و دکتر سیدمهدی طباطبایی (استاد مدعو زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مطالعات بین الملل پکن) دربارۀ نقش نظامی گنجوی در ادبیات ایران و لزوم برپایی چنین نشست‌هایی برای شکوفایی استعداد‌های دانشجویان و آشنایی آنها با یکدیگر و همچنین رایزن فرهنگی ج. ا. ایران در چین در بارۀ نقش نظامی گنجوی در فرهنگ جهانی و اثرگذاری وی بر ادب جهان سخن گفتند و شعرخوانی و هنرنمایی دانشجویان را بسیار دلنشان و دلنشین توصیف کردند.

پروفسور وانگ مدیر گروه فارسی دانشگاه زبان و فرهنگ پکن نیز دانشجویان را برای سفر به ایران و مطالعه در فرهنگ و زبان و تمدن این کشور تشویق کرد و در پایان استادان و دانشجویان با هم عکس یادگاری گرفتند.

در این برنامه به پاس زحمات خانم دکتر مو هونگ، یک جلد خمسۀ نفیس نظامی به ایشان و همچنین چند جلد کتاب ادبی به دانشجویانی که شعر خواندند تقدیم شد. تعدادی کتاب آموزش زبان فارسی هم به گروه فارسی دانشگاه اهدا شد.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت روز نظامی گنجوی در چین
  • ظهروند: دستگاه سیاست خارجی با ظرفیت‌های دفاعی کشور همسوتر عمل کند
  • حمله به دانشجویان هنگام اقامه نماز
  • ونزوئلا سمبل مقاومت است و به گسترش مراودات علمی با این کشور علاقمندیم
  • آمادگی ایران برای افزایش اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان ونزوئلا
  • سهمیه ۱۳۰۰ نفری پذیرش دانشگاه پیام نور در استان همدان
  • حمله به دانشجویان مسلمان هنگام اقامه نماز
  • عملکرد یک ساله دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف/ از افزایش جذب دانشجویان خارجی تا آماری از فعالیت انتخاباتی دانشگاه‌ها
  • پذیرش دانشجویان در پیام نور آذربایجان‌غربی ۱۸ درصد افزایش یافت
  • پیگیری تمدید مهلت اقامت دانشجویان خارجی در ایران