Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید کیانپور مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه خدمات خوبی در جهت ارتقاء دانش فنی و مواردی که منجر به افزایش عمر مفید ساختمان‌ها می‌شود در قالب این تفاهم نامه مطرح شد، گفت: ظرفیت بسیار خوبی برای ساختمان سازی وجود دارد، به طوری که در سال‌هایی که بازار مسکن رونق داشت در حدود ۷۵۰ هزار واحد مسکونی توسط بخش خصوصی تولید می‌شد و در حال حاضر با کاهش رونق در این بازار هم اکنون میزان ساخت واحدهای مسکونی توسط بخش خصوصی به ۴۰۰ هزار پروانه ساختمانی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با توجه به اهمیت بخش ساختمان در رونق اقتصادی کشور و با توجه به آنکه بخش مسکن ۳۰ درصد اقتصاد کشور را شامل می‌شود، باید در جهت استانداردسازی و تامین کیفیت آن اقدامات موثری صورت گیرد.

کیانپور با اشاره به اینکه باید انگیزه لازم را جهت سرمایه گذاری در بخش مسکن توسط سرمایه گذاران افزایش دهیم، گفت: باید اقدامات لازم در جهت افزایش عمر مفید ساختمان‌ها را همواره در دستور کار خود قرار دهیم؛ چرا که در گذشته به طور معمول میانگین عمر ساختمان‌ها حدود ۳۶ سال بود، اما هم اکنون به ۲۶ سال رسیده و این در حالی است که اقدامات لازم در جهت توسعه اقتصادی کشور و افزایش دانش روز صورت گرفته است.

او اظهار کرد: باید در جهت کنترل کیفی و استاندارد سازی مصالح و نحوه طراحی آنها تلاش مضاعفی را داشته باشیم و باید دانش و ظرفیت مهندسی را به سمتی هدایت کنیم که بتوانیم عمر مفید ساختمان‌ها را ارتقا دهیم.

کیانپور با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار مهندس در کشور وجود دارند که یک پتانسیل خوب ویژه‌ای را در این حوزه تامین می‌کنند، افزود: باید استفاده از ظرفیت آزمایشگاه مکانیک فنی و مکانیک خاک و طراحی و کنترل کیفیت و اعمال نظر همچنین استاندار سازی در این حوزه تاکید مضاعفی داشته باشیم.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیان کرد: اگر یک محصول ساختمانی تهیه می‌شود، این محصول به طور خاص توسط تمامی دهک‌های جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد و زمانی که این محصول دچار فرسودگی می‌شود، نیاز به بازسازی دارد؛ بنابراین باید به گونه‌ای در این حوزه فعالیت شود که شاهد افزایش کیفیت محصولات تهیه شده در این بخش باشیم.

او اظهار کرد: برای ساختمان خوب و با کیفیت ارتقاء دانش فنی و همچنین ارتقا کنترل کیفی را باید همواره مورد توجه خود قرار دهیم تا بتوانیم عمر مفید ساختمان را به ۵۰ سال برسانیم، البته در این زمینه استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک می‌تواند کمک بسیاری کند.

کیانپور با اشاره به اینکه آزمایشگاه مکانیک فنی و مکانیک خاک در سال ۱۳۳۴ افتتاح شد و امروز بالغ بر۶۷ سال سابقه مفید اجرایی در کنترل کیفیت ساختمان و همچنین هزاران پروژه عمرانی دارد، افزود: این سازمان نقش بسزایی را می‌تواند در حوزه عمرانی ایفا کند.

کیانپور تاکید کرد: در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به طور مستقیم ۵ هزار نیرو در حال فعالیت هستند و ۱۰ هزار نفر هم به صورت غیر مستقیم فعالیت می‌کنند و این حوزه یک ظرفیت عظیم و بزرگی در حوزه شبکه آزمایشگاهی ایجاد کرده و علاوه بر پروژه‌های عمرانی ۲۳ درصد سهم بازار در کشور درگیر آزمایشگاه مکانیک خاک هست که باید با توسعه همکاری و هدف‌گذاری مناسب با بخش خصوصی بتوانیم آنها را انجام دهیم.

مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد: بخش جامعه مهندسی کشور در حوزه آموزش و به روز رسانی دانش مهندسان نظام مهندسی می‌تواند بسیار موثر باشد.

او با اشاره به اینکه ۴۲ هزار نفر ساعت آموزش مهندسی در کشور را برنامه‌ریزی کردیم و با توسعه فضای مجازی و از طریق وبینار آمادگی داریم که این دوره‌ها را برگزار کنیم، افزود: باید از طریق آزمون بتوانیم این حوزه را تقویت کنیم.

مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه امروز بین شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تفاهم‌نامه‌ای در راستای ارتقاء کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات تفاهم نامه همکاری امضا و مبادله شده است، گفت: این تفاهم نامه با موضوع استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت‌های قانونی و توانمندی‌های علمی فنی و تجهیزاتی به امضا رسید.

گفتنی است، در این تفاهمنامه در انجام امور کنترلی در تشخیص صلاحیت و صدور پروانه اشتغال به کار شرکت‌های خدمات فنی آزمایشگاهی و ژئو تکنیک طبق ضوابط مقرر همچنین بررسی ادواری وضعیت شرکت‌های تایید صلاحیت شده، انجام امور کنترلی در امر تمدید و ارتقاء پایه پروانه شرکت‌های تایید صلاحیت شده کنترل خدمات ارائه شده توسط شرکت های تایید صلاحیت شده به منظور بهبود مستمر ارائه خدمات تعیین استانداردهای ثانویه و انجام اقدامات کالیبراسیون تجهیزات شرکت‌های تایید صلاحیت شده بازنگری و اصلاح شیوه نامه تشخیص صلاحیت و صدور پروانه اشتغال به کار شرکت‌های خدمات فنی آزمایشگاهی و ژئوتکنیک ارائه گزارش‌های مدیریتی ادواری در این خصوص سازمان و همکاری در امر آموزش و ترویج دانش فنی مرتبط با خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام مهندسی قیمت مسکن راه و شهرسازی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شرکت های تایید صلاحیت شده عمر مفید ساختمان ها نظام مهندسی تفاهم نامه بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۸ واحد مسکونی نیروهای مسلح در زنجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ۱۶۸ واحد مسکونی نیروهای مسلح زنجان امروز همزمان با مراسم افتتاح ۶ هزار و ۹۴ واحد مسکونی و آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۴ هزار و ۶۵ واحد مسکونی نیروهای مسلح کشور به بهره برداری رسید.

این واحدها در متراژ ۱۲۰ تا ۱۵۵ متر و نوع اسکلت بتنی برای کارکنان نیروی انتظامی استان احداث شده است.

اعتبار مورد نیاز برای ساخت این واحدها از محل آورده خود کارکنان نیروی انتظامی تامین شد.

در مراسم افتتاح پروژه ۱۶۸ واحدی آزادگان محسن افشارچی استاندار زنجان ،سردار محمد طراقیه فرمانده انتظامی استان، سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان و دیگر مسوولین استانی حضور داشتند.

کد خبر 6056574

دیگر خبرها

  • نجات جان ۷ نفر در پی حریق در یک ساختمان مسکونی در خیابان ولیعصر
  • آتش سوزی یک ساختمان مسکونی در تهران/ جزئیات
  • نجات ۲ کودک در حادثه آتش سوزی ساختمان مسکونی در تهران
  • اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح‌های نهضت ملی مسکن زنجان
  • در جلسه شورای عالی مسکن چه گذشت؟ /۱۰ هزار واحد به نیرو‌های مسلح واگذار شد
  • در جلسه شورای عالی مسکن چه گذشت؟/۱۰ هزار واحد به نیرو‌های مسلح واگذار شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرک شهید سلیمانی اراک
  • ۱۶۸ واحد مسکونی نیروهای مسلح در زنجان افتتاح شد
  • عملیات اجرایی ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در اراک کلید خورد
  • عملیات ساخت ۲ میلیون و ۲۴۹ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز شده است