Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین،   سید البرز حسینی در رابطه با تاثیر عرضه مسکن در بورس در افزایش تولید و کاهش دلالی در این حوزه گفت: مسکن حوزه‌ای چند وجهی بوده و مسائل مختلفی در قیمت نهایی آن تاثیر گذار است، از این رو بخشی از آن در حوزه تصمیم گیری و ریل‌گذاری به دولت و مجلس مربوط است که باید زمینه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: تدوین مکانیزمی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه مسکن بسیار راه گشا خواهد بود، یکی از این ابزارها استفاده از بازارسرمایه است، اما باید زیرساخت‌های آن به نحوی ایجاد شود که هنگام عرضه مسکن به بورس، همانند سایر محصولات دچار مشکل نشود. 

وی با بیان اینکه بورس فرصتی برای جمع آوری سرمایه‌های خرد است، اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی باید زمینه و بستر ورود مسکن به بورس را فراهم و بر آن نظارت داشته باشد. اگر تمامی مسائل را به بورس واگذار کرده و زمینه دلالی در آن فراهم شود، این حوزه نیز همانند سایر حوزه ‌ها  و محصولات عرضه شده در بورس از کنترل خارج شده و مشکلات را بیشتر می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیش بینی شده که برای تامین هزینه های ساخت مسکن و تامین مصالح از ظرفیت بورس استفاده شود. در همین راستا هم برای سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف مکانیزم مشخصی تعریف شده تا آیین‌نامه ها و دستورالعمل‌ها به صورت کارشناسی تدوین شود تا زمینه انحراف ایجاد نشود.

حسینی به خانه ملت گفت: اگر بستر در بورس برای عرضه مسکن درست ایجاد شود، یقیناً کمک کننده خواهد بود و مردم به راحتی با سرمایه‌های خُرد خود می‌توانند در بستری سالم در جهت ساخت مسکن مشارکت کنند.

پربیننده ترین نقشه بورس (۲۹خرداد) / آغاز کار بازار با رشد هفت هزار واحدی مروری به عملکرد بورس در هفته چهارم خرداد ۱۴۰۰ مقایسه صندوق های سرمایه‌ گذاری قابل معامله / بخشی از حباب پالایش تخلیه شد! سقوط بازارهای سهام با سیگنال منفی فدرال رزرو مروری بر بورس تهران در هفته ای که گذشت / مهم ترین اخبار بورس در یک هفته گذشته

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه روند ساخت مسکن با استفاده از ظرفیت های مردمی خود نقش بسیار موثری در بهبود روند تولید مسکن به ویژه در بخش ویلایی سازی دارد گفت: آمارها حاکی از آن است که استفاده از ظرفیت های مردمی خود باعث شده که میزان ساخت واحدهای با طبفات کمتر رونق پیدا کند واین اقدام خود زمینه ساز توسعه و پیشرفت واحدهای مسکونی حیاط دار شده است.

وی ادامه داد: بازار مسکن در حال حاضر نیازمند استفاده از ظرفیت های مردمی است بنابراین باید برنامه ریزی برای تحقق این امر در تمامی بخش ها صورت گیرد تا شاهد جمع شدن واحدهای بلند مرتبه در بخش های مختلف کشور باشیم.

مالکی توضیح داد: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید با استفاده از ظرفیت های مشارکت مردمی تمامی دستگاه ها باید پای کار بیایند تا از طریق پرداخت تسهیلات ساخت و اختصاص زمین بتوانیم این طرح را در شهرهای مختلف به مرحله اجرایی شدن برسانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • انعقاد تفاهمنامه جاده ای و تقویت مناسبات حمل و نقلی با تاجیکستان
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد