Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- اسکاتلندی ها در خیابان های لندن غوغا به پا کردند اما مصاف دو تیم بریتانیایی نه برنده داشت و نه گل.
به گزارش آریا، انگلیس پس از پیروزی مقابل کرواسی، برای تمام کردن کار صعود به پیروزی مقابل اسکاتلند نیاز داشت، اسکاتلند هم پس از تجربه ای ناموفق در هفته نخست، آمده بود تا مقابل سه شیرها یک نتیجه خوب کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان گرت ساوت‌گیت که در اواین دیدار با یک گل کرواسی را شکست داده بودند، در دیدار امشب نمایش چندان درخشانی نداشتند و در نهایت به یک امتیاز از این دیدار رضایت دادند.
انگلیسی ها بازی را بهتر آغاز کردند اما این بازیکنان اسکاتلند بودند که در دقیقه 4 اولین موقعیت خطرناک بازی را ایجاد کردند ولی حضور به موقع جان استونز، مانع گلزنی اودانل شد. بازی متعادل دنبال شد تا اینکه در دقیقه 11، روی ضربه کرنر میسون مونت، این جان استونز بود که با ضربه سر، توپ را به تیر دروازه اسکاتلند کوبید تا بازی همچنان بدون گل پیگیری شود.
حملات دو تیم ادامه پیدا کرد اما موقعیت چندانی روی دروازه ها ایجاد نمی شد تا اینکه در دقیقه 30، روی ارسال اندی رابرتسون، بار دیگر اودانل صاحب موقعیت شد اما ضربه والی او را جوردن پپکفورد با یک واکنش خوب دفع کرد. در دقایق پایانی نیمه اول هم بازی متعادل دنبال شد و در نهایت این نیمه بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، به پایان رسید.
نیمه دوم را انگلیس بهتر آغاز کرد و روی پاس لوک شاو، این میسون مونت بود که صاحب موقعیت شد اما شوت او را مارشال با یک واکنش به موقع به بیرون فرستاد. در ادامه بازی متعادل شد و بازی بیشتر در میانه زمین در جریان بود تا اینکه در دقیقه 62، روی ضربه کرنر رابرتسون، هنلی ضربه اول را زد که توسط بازیکنان انگلیس بلوکه شد. توپ برگشتی به دایکس رسید و او هم شانس خود را امتحان کرد اما این باز هم تایرون مینگس با حضور به موقع، دروازه انگلیس را نجات داد.
حضور جک گریلیش به جای فودن در زمین کمی حملات انگلیسی ها را خطرناک تر کرد اما باز هم این اسکاتلندی ها بودند که در دقیقه 78 صاحب موقعیت بهتری شدند ولی ضربه آدامز روی ارسال رابرتسون، از بالای دروازه به بیرون رفت. تلاش دو تیم برای رسیدن به گل برتری تا آخرین ثانیه ها ادامه داشت اما در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با نتیجه 0-0 به پایان رسید.

- تیم ملی آرژانتین به اولین برد خود در کوپا آمریکا 2021 دست پیدا کرد. آرژانتین در دومین بازی از گروه A کوپا آمریکا در برزیل به مصاف اروگوئه رفت و در نهایت با تک گل گیدو رودریگز موفق به کسب نخستین سه امتیاز شد و به طور مشترک با شیلی با 4 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت. لیونل مسی در این دیدار پاس گل داد. دومین روز از رقابت های کوپا آمه‌ریکا در گروه A بامداد امروز برگزار شد و آرژانتین توانست با یک گل حریف خود را شکست دهد.
مسی و یارانش بالاخره به اولین پیروزی خود در کوپا آمه ریکا 2021 دست یافتند و توانستند در ورژن جدیدی از دربی ریو د لا پلاتا اروگوئه را 1-0 شکست دهند. گویدو رودریگز ارسال مسی روی دروازه اروگوئه را در دقیقه 13 بازی با ضربه سر تبدیل به گل کرد تا زننده گل پیروزی بخش آلبی سلسته و تنها گلزن این مسابقه باشد. این اولین گل رودریگز، هافبک دفاعی رئال بتیس، در تیم ملی آرژانتین بود. در ادامه از لوییس سوارز و ادینسون کاوانی هم کاری برنیامد تا اروگوئه نخستین شکست خود در کوپا آمه‌ریکا را متحمل شود.
در دیگر دیدار برگزار شده از گروه A شیلی نیز توانست بولیوی را 1-0 شکست دهد و به اولین برد خود در کوپا آمه‌ریکا دست یابد. شیلی از ابتدا کنترل مسابقه را در دست داشت و تیم برتر زمین بود. آنها در نیمه اول بازی توانستند با گل بن بررتون 1-0 از حریف جلو بیافتند اما فرصت های گلزنی بسیاری را از دست دادند که ممکن بود برتری آنها در این مسابقه را به خطر بیندازد.
به این ترتیب اکنون آرژانتین و شیلی با یک تساوی و یک برد، با چهار امتیاز و تفاضل گل برابر در صدر جدول گروه A قرار دارند، پاراگوئه با سه امتیاز در رده دوم است و اروگوئه و بولیوی بدون امتیاز در قعر جدول جا گرفته اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انگلیس اسکاتلند آرژانتین کوپا امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکمنستان ۰-ایران ۱: سه امتیاز در بدترین زمین فوتبال آسیا

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در دور برگشت مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، در ورزشگاه کپه داغ ترکمنستان به مصاف تیم ملی این کشور رفت و در یک بازی سخت و نفسگیر با یک گل پیروز شد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از برتری پر گل هفته گذشته در تهران، بار دیگر در پی کسب پیروزی مقابل راحت مقابل این تیم بودند اما شرایط عجیب و غریب چمن مصنوعی ورزشگاه کپه داغ ترکمنستان کار را برای ایران بسیار سخت کرد.

ویدئو: 328372

ایران در مجموع بازی چندان جذابی از خود به نمایش نگذاشت و اگر گل ثانیه‌های پایانی مهدی قایدی در نیمه اول نبود، کار برای شاگردان امیر قلعه‌نویی بسیار سخت می‌شد. ایران در لحظات پایانی نیمه اول با حرکت خوب کنعانی، طارمی و قایدی به گل دست پیدا کرد.

در نیمه دوم ترکمنستان پرتلاش‌تر ظاهر شد اما ایران نیز در طول بازی موقعیت‌هایی خلق کرد که نتوانست از آنها بهره ببرد. مهم‌ترین موقعیت میزبان نیز در وقتهای تلف شده روی ناهماهنگی خط دفاعی رخ داد که توپ با خوش شانسی ایران در چارچوب قرار نگرفت تا تیم ملی سه امتیاز بگیرد.

تیم ایران در حال حاضر از چهار بازی خود ۱۰ امتیاز گرفته است و عملا دو بازی باقی مانده این مرحله برای ایران تشریفاتی خواهد بود.

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶/ ورزشگاه کپه داغ ترکمنستان/ سه‌شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰

ترکیب تیم ملی ایران:
حسین حسینی | شجاع خلیل‌زاده | رامین رضاییان | محمدحسین کنعانی‌زادگان | میلاد محمدی | سعید عزت‌الهی | محمد قربانی(۷۰-امید نورافکن) | محمد محبی(۵+۹۰- سامان فلاح) | سامان قدوس | مهدی قایدی(۷۰- علی قلی زاده) | مهدی طارمی

ترکیب تیم ملی ترکمنستان: 
رستم آهالیف | جلدیف | واچمیرات آناگولیف | باسیموف | قربانوف(۴۶-سانازار تیرکیسوو) | میرزا بیک‌نظروف | تیمور چاریف، تیمور بایوف | ارسلان امانوف | دیدار دوردیف(۴۶-آنا دوردیف) | عبدالرحمانوف

اخطارها:

ترکمنستان: دوردیف (۳۷) قربانوف (۴۰) عبدالرحمانوف(۵۳)

ایران: کنعانی‌زادگان (39) رامین رضاییان(۹۰)

شرح گل

ترکمنستان صفر - ایران یک (دقیقه ۵+۴۵: مهدی قایدی): بازی مستقیم ایران از خط دفاعی با سه ضرب تبدیل گل شد. ارسال بلند کنعانی روی سر مهدی طارمی نشست و به قایدی رسید و او نیز با شوتی محکم دروازه میزبان را فرو ریخت.

ویدئو: 328366

لحظات حساس:

دقیقه ۲۰: ضربه سر محبی در محوطه از بالای دروازه به بیرون رفت.

ویدئو: 328364

دقیقه ۲۲: فرصت خوب برای ایران که حرکت طارمی و پاس او در موقعیت دروازه خالی به قایدی رسید و او نتوانست توپ را گل کند تا فرصت بسیار خوبی از دست برود.

ویدئو: 328365

دقیقه ۳۷: حرکت خطرناک بازیکن ترکمنستان از سمت راست که ضربه پای راست آمانوف در اختیار سیدحسین قرار گرفت.

دقیقه ۴۴: ضربه قیچی برگردان طارمی روی سانتر محمد محبی از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۴۶: ضربه کم جان دوردیف در اختیار دروازه‌بان ایران قرار گرفت.

دقیقه ۶۰: حرکت رامین رضاییان از سمت راست با ارسال او همراه شد ولی توپش به طارمی نرسید و مدافعان ترکمنستان توپ را دور کردند.

دقیقه ۸۰: شوت خطرناک بازیکن ترکمنستان از پشت محوطه جریمه در چارچوب قرار نگرفت و از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۸۶: همکاری تیمی بازیکنان ایران با پاس پشت پای محبی به موقعیت گل تبدیل شد که شوت رامین پس از برخورد به مدافعین راهی کرنر شد.

دقیقه ۲+۹۰: فرصت بسیار خطرناک برای ترکمنستان روی ناهماهنگی خط دفاعی که میلاد محمدی و حسینی توپ را ناقص دفع کردند و نورمایرادوف توپ را به آسمان کوبید تا ایران یک نفس راحت بکشد.

دقیقه ۵+۹۰: ارسال کات دار رامین رضاییان از روی ضربه ایستگاهی روی سر کنعانی نشست و توپ با اختلاف اندک به بیرون رفت.

حاشیه:
بازی کردن حسینی جای بیرانوند مهم‌ترین تغییر ترکیب تیم ملی است.

دیگر خبرها

  • پیروزی شهرداری ارومیه مقابل شهداب یزد
  • اشتباه بزرگ مهاجم تیم ملی آرژانتین و از دست دادن موقعیت صد در صد گلزنی مقابل دروازه خالی کاستاریکا / فیلم
  • در بازی آرژانتین رخ داد: موقعیت از دست‌رفته قرن! (عکس)
  • فیفادی؛ تساوی برزیل در اسپانیا، باخت هلند به آلمان
  • انگلیس ۲- بلژیک ۲: بیلینگام و نجات در دقیقه ۹۵ + لحظات حساس بازی
  • فرانسه 3-2 شیلی: پیروزی پرتلفات
  • انگلیس 2- بلژیک 2: بیلینگام و نجات در دقیقه 90+5!
  • آلمان 2- هلند 1، پارتی صورتی!
  • شکسته شدن طلسم عشق آباد با طعم صعود یوزها/ پیروزی خفیف تیم ملی مقابل ترکمنستان
  • ترکمنستان ۰-ایران ۱: سه امتیاز در بدترین زمین فوتبال آسیا