Web Analytics Made Easy - Statcounter

تسنیم: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، ستاد حقوق بشر ایران با انتشار توییتی در واکنش به آزار و اذیت و ضرب‌وشتم هموطنان ایرانی در خارج از کشور در روز انتخابات ریاست‌جمهوری، نوشت: «امروز ایرانیان مقیم انگلیس، استرالیا و نیوزیلند که برای حق تعیین سرنوشت خویش به محل برگزاری انتخابات رفتند، علی‌رغم حضور پلیس مورد آزار و ضرب‌وشتم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشورها و کانادا که نیم میلیون ایرانی را از انتخابات محروم کرد، همگی از دفتر «سلطنتی» خط می‌گیرند.»

همزمان با برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، وزارت امور خارجه زمینه اخذ رأی از ایرانیان ساکن دیگر کشورها را نیز فراهم کرده است. در این چارچوب گزارش‌های متعدد از حمله ضدانقلاب به ایرانی‌هایی که به‌قصد رأی‌دادن مراجعه کرده بودند، منتشر شده است.

در یکی از این حوادث که تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است، عناصر ضدانقلاب یکی از هم‌وطنان زن ایرانی را در شهر بیرمنگام به‌طرزی وحشیانه مورد ضرب‌وشتم قرار داده‌اند و بر اساس گزارش‌ها، وی از ناحیه سر آسیب دیده است.

حوادث مشابهی در استرالیا، نیوزیلند و کانادا نیز گزارش شده است که همگی از مستعمرات پیشین بریتانیا هستند و همچنان جزء قلمروی ملکه انگلیس محسوب می‌شوند. کانادا و استرالیا همچنان برای انتخاب نخست‌وزیر و یا رئیس جمهور باید با نظرات ملکه انگلیس هماهنگ باشند و ملکه آنها را به‌عنوان فرمانداران خود در این کشورها تعیین می‌کند و آنها امور کشور را به‌دست می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در کنار حملاتی که در برخی کشورها توسط عناصر ضدانقلاب و سلطنت‌طلب علیه هموطنان ایرانی که در انتخابات شرکت کرده بودند، کشور کانادا نیز که در ادعاهای به اصطلاح حقوق‌بشری علیه ایران ید طولایی دارد، صدها هزار ایرانی ساکن این کشور را از مشارکت در انتخابات محروم کرد و این افراد مجبور بودند در صورت تمایل به شرکت در انتخابات، با طی مسافت طولانی خود را به کشور آمریکا برسانند تا بتوانند در رأی‌گیری شرکت کنند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: انگلیس استرالیا نیوزیلند ضرب وشتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه دانشکده هنر دانشگاه سوره درپی عملیات افتخارآفرین سپاه اسلام «وعده صادق»

اعضای هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه سوره درپی عملیات افتخارآفرین سپاه اسلام «وعده صادق»، بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: صفحه‌های زرین تاریخ هنر و ادبیات ایران‌زمین را که ورق می‌زنیم، نام‌هایی برابر دیدگان‌مان پدیدار می‌شوند که هر یک نماد و افتخار فرهنگ پهلوانی، حماسی و اسطوره‌ایِ سرزمینی‌اند که قرن‌ها و هزاره‌هاست نامش بر تارک دنیا می‌درخشد. از «آرش»- که با تیر و کمانی از چوب و آهن و پَرِ عقاب مرزهای پرگهر ایران‌زمین را نقش داد- تا «رستم» که قهرمانانه برابر دشمنان ایران و ایرانی ایستاد و سایه‌ی شوم اهریمنان و کین‌خواهان را از سر این سرزمین کم کرد و حتی «سیاوش» و «فرود» که خون خود را به خاک پاک ایران‌زمین پیش‌کِش کردند. تنها این داستان‌های حماسی و اسطوره‌ای نیستند که راویِ خوی و خصلتِ پهلوانی و میهن‌پرستیِ ایرانیان‌اند. سینه‌ی مالامال از درد و خونِ تاریخ سرزمین‌مان- از زمانِ ایستادگیِ «آریوبرزن»ها و «جلال‌الدین خوارزم‌شاه»ها برابر اشغالگران این خاک تا موسمِ مقاومت تاریخیِ «صدها هزار تَن از قهرمانانِ گم‌نام‌مان در دوران هشت‌سال جنگ تحمیلی» در برابر هجوم بعثی‌های خون‌ریز- بیش از هر چَکامه و چِریکه و حماسه‌ای شاهد و حکایت‌کننده‌ی مهم‌ترین برگ از کتاب فرهنگ دلاوری و میهن‌پرستی ایرانیان بوده؛ آیینِ مقدسِ «دفاع».

ما ایرانیان چه در داستان‌های حماسی و اسطوره‌ای‌مان و چه در تاریخ پُرفرازونشیبی که از سر گذرانده‌ایم، همواره و با افتخار، به این موضوع بالیده‌ایم که آغازکننده‌ی هیچ جنگ و یورشی نبوده‌ایم و اگر هم بارهاوبارها دست به سلاح بُرده‌ایم، تنها برای دفاع از آب و خاک و کیان این سرزمین بوده است. با تکیه بر همین ادّعا و باور اخلاقی و انسانیِ برآمده از آیین و دین‌ راستین‌مان، در نخستین دقیقه‌ها و ساعت‌های روزِ یک‌شنبه، ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، موشک‌های فرزندان ایران از ورای آسمان کشورهای همسایه گذشتند و راهی خاک سرزمین‌های اشغالی شدند. بسیاری از مردمانِ آزاده‌ی گوشه‌وکنار این جهان خاکی- که هم‌چون ما ایرانیان، دل‌شان خون است از جنایت‌های ریز و درشت و روزافزون صهیونیست‌ها- خوب می‌دانند و تأیید هم می‌کنند که اگر در سال‌های اخیر، خون پاک جوانان دانشمند و عاشق ایران‌زمین با گلوله‌های تروریست‌های سیاه‌دلِ اجیرشده روی زمین نمی‌ریخت و اگر نهاد دیپلماسیِ کشورمان هدف یورش ناجوانمردانه‌ی دشمن صهیونیست قرار نمی‌گرفت، بارِ دیگر شکیباییِ تاریخی و ستودنی‌ِ ایرانی‌جماعت جلوِ رفتن انگشت‌مان بر دکمه‌ی شلیک موشک‌ها را می‌گرفت؛ اما افسوس که خودِ هیولای صهیونیسم از کُنامِ تاریکِ خود بیرون آمد و بر طبل جنگ با ایران و ایرانی کوبید و چاره‌ای برای ما باقی نگذاشت که او را بر سرِ جایش بنشانیم.

ما مدیران، اعضای هیأت علمی، مدرسان مدعو و کارمندانِ «دانشکده‌ی هنرِ دانشگاهِ سوره» اقدام سلحشورانه‌ی فرزندان و سربازان و سردارانِ رشید و عاشق‌پیشه‌ی کشورمان را در راستای دفاع از حریمِ ایرانِ اسلامی و نام و حرمت ایرانی ستایش می‌کنیم و بر دستان این وارثانِ به‌حقِ قهرمانان بزرگ تاریخ و ادبیات بوسه می‌زنیم و هم‌چون دیگر هم‌میهنان و هم‌سو با سیاست‌مداران و دولت‌مردانِ کشورمان- به سهم خود- به دشمن صهیونیستی گوشزد می‌کنیم که اگر این‌بار نیز هوس تعرض به خاک پاک میهن‌مان به سرش بزند، کنار سربازان و سرداران رشید اسلام و ایران با شکوه و صلابت می‌ایستیم و گامی رو به عقب برنمی‌داریم.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثنای ایرانیان مقیم خارج
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟/ آن‌ها که مهاجرت می‌کنند از تغییر شرایط جامعه ناامید شده‌اند/ موج مهاجرت ایرانیان عادی نیست
  • تصمیم عجیب لمپارد: نمی‌خواهم در جام جهانی باشم!‏
  • واکنش آمریکا به مطلع بودن از عملیات سپاه | کدام کشورها اطلاع داشتند؟
  • بیانیه دانشکده هنر دانشگاه سوره در پی عملیات افتخارآفرین سپاه
  • بیانیه دانشکده هنر دانشگاه سوره درپی عملیات افتخارآفرین سپاه اسلام «وعده صادق»
  • فیلم| واکنش کنعانی به برخی گزارش‌ها درباره مشارکت اردن در رهگیری پهپادهای ایرانی
  • گزارش امیرعبداللهیان از رایزنی با برخی از وزرای خارجه کشورها
  • واکنش سیدحسن خمینی به عملیات وعده صادق
  • واکنش سیدحسن خمینی به حمله تنبیهی ایران به اسرائیل