Web Analytics Made Easy - Statcounter

تسنیم: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، ستاد حقوق بشر ایران با انتشار توییتی در واکنش به آزار و اذیت و ضرب‌وشتم هموطنان ایرانی در خارج از کشور در روز انتخابات ریاست‌جمهوری، نوشت: «امروز ایرانیان مقیم انگلیس، استرالیا و نیوزیلند که برای حق تعیین سرنوشت خویش به محل برگزاری انتخابات رفتند، علی‌رغم حضور پلیس مورد آزار و ضرب‌وشتم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشورها و کانادا که نیم میلیون ایرانی را از انتخابات محروم کرد، همگی از دفتر «سلطنتی» خط می‌گیرند.»

همزمان با برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، وزارت امور خارجه زمینه اخذ رأی از ایرانیان ساکن دیگر کشورها را نیز فراهم کرده است. در این چارچوب گزارش‌های متعدد از حمله ضدانقلاب به ایرانی‌هایی که به‌قصد رأی‌دادن مراجعه کرده بودند، منتشر شده است.

در یکی از این حوادث که تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است، عناصر ضدانقلاب یکی از هم‌وطنان زن ایرانی را در شهر بیرمنگام به‌طرزی وحشیانه مورد ضرب‌وشتم قرار داده‌اند و بر اساس گزارش‌ها، وی از ناحیه سر آسیب دیده است.

حوادث مشابهی در استرالیا، نیوزیلند و کانادا نیز گزارش شده است که همگی از مستعمرات پیشین بریتانیا هستند و همچنان جزء قلمروی ملکه انگلیس محسوب می‌شوند. کانادا و استرالیا همچنان برای انتخاب نخست‌وزیر و یا رئیس جمهور باید با نظرات ملکه انگلیس هماهنگ باشند و ملکه آنها را به‌عنوان فرمانداران خود در این کشورها تعیین می‌کند و آنها امور کشور را به‌دست می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در کنار حملاتی که در برخی کشورها توسط عناصر ضدانقلاب و سلطنت‌طلب علیه هموطنان ایرانی که در انتخابات شرکت کرده بودند، کشور کانادا نیز که در ادعاهای به اصطلاح حقوق‌بشری علیه ایران ید طولایی دارد، صدها هزار ایرانی ساکن این کشور را از مشارکت در انتخابات محروم کرد و این افراد مجبور بودند در صورت تمایل به شرکت در انتخابات، با طی مسافت طولانی خود را به کشور آمریکا برسانند تا بتوانند در رأی‌گیری شرکت کنند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: انگلیس استرالیا نیوزیلند ضرب وشتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال زن ایرانی بعد از یک ماه زندگی در فرودگاه ترکیه (+عکس)

یک زن ایرانی به نام "شیوا کاویانی" بعد از یک ماه اقامت در فرودگاه استانبول،‌ در مرکز استرداد این شهر اسکان داده شد.

به گزارش عصرایران، "شیوا کاویانی" استاد دانشگاه و پژوهشگر ایرانی است که به مدت یک ماه در فرودگاه استانبول زندگی می‌کرد اما در نهایت به مرکز استرداد سیلیوری استانبول منتقل شد تا در این مرکز اسکان داده شود.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: شیوا کاویانی استاد و پژوهشگر ایرانی درخواست ویزایش به دلیل اتمام مدت اقامت در کانادا پذیرفته نشد بیش از یک ماه در فرودگاه استانبول زندگی می‌کرد.

این زن که درحال زندگی در شهر تورونتوی کانادا بود، به دلیل اتمام مدت اقامتش به کشورش ایران بازگشت. چون درخواست وی برای ویزای کانادا پذیرفته نشد در ماه ژانویه از گذرگاه مرزی گوربولاک وارد ترکیه شد.

همچنین درخواست ویزای کاویانی برای کانادا در آنکارا نیز پذیرفته نشد.

این استاد ایرانی به فرودگاه استانبول آمده بود ولی چون ویزا نداشت نتوانست به کانادا برود و مجبور شد در فرودگاه استانبول بماند.

کاویانی که کارمندان فرودگاه استانبول به او کمک می‌کردند، در قسمت پیشخوان می‌ماند و روی صندلی‌ها و کاناپه‌های آنجا می‌خوابید.

پس از این وضعیت این زن سوژه بسیاری از خبرها شد، ماموران پلیس‌ فرودگاه با اداره مهاجرت استانبول ارتباط برقرار کرده و وی به مرکز استرداد سیلیوری استانبول منتقل شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک ایرانی از 40 روز پیش در فرودگاه استانبول زندگی می کند احداث سومین فرودگاه بین‌المللی در استانبول پلیس ترکیه 13 فرد مظنون به انفجار استانبول را بازداشت کرد

دیگر خبرها

  • پیام نوروزی امیرعبداللهیان : ایران متعلق به همه ایرانیان است
  • گزارش هیئت حقیقت‎ یاب فاقد وجاهت قانونی و حقوقی است
  • گزارش هیئت به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی است
  • مشکل یک ایرانی در آمریکا برای سفر زیارتی به عربستان
  • مشکل یک استاد دانشگاه ایرانی در آمریکا
  • تقابل تیم دوم مراکش با ایران + برنامه تورنمنت ویتنام
  • مجری و گزارشگر معروف شبکه سه در کانادا (عکس)
  • سلفی‌های آرنولد با گرگ ایرانی پایان ندارد؛ تاج‌گذاری جدید چوپان پس از آمریکا در انگلیس (فیلم)
  • برگزاری مشترک جشن نوروز از سوی ۱۰ کشور در آلمان
  • انتقال زن ایرانی بعد از یک ماه زندگی در فرودگاه ترکیه (+عکس)