Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@11:21:28 GMT

ادعای جدید مقامات آمریکایی درباره کشتی‌های ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۲۱۵۶

ادعای جدید مقامات آمریکایی درباره کشتی‌های ایرانی

مقامات آمریکایی ادعای کرده‌اند کشتی‌های ایرانی که به سمت ونزوئلا در حرکت بودند و آمریکا به کاراکاس و هاوانا فشار آورده بود تا از پهلوگیری آنها جلوگیری کند، تغییر مسیر داده‌اند.

به گزارش مشرق، تارنمای خبری «پولیتیکو» از تغییر مسیر کشتی‌های ایرانی که احتمال می‌رفت به طرف ونزوئلا در حرکت باشند، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفته گذشته خبرهایی درباره فشار آمریکا به کشورهای مختلف از جمله کوبا و ونزوئلا مبنی بر خودداری از پذیرفتن این کشتی‌ها منتشر شده بود.

بیشتر بخوانید: چرا آمریکا نمی‌تواند هیچ اقدامی در جهت تهدید کشتی‌های تجاری و نظامی ایران انجام دهد؟

مقامات آمریکایی می‌گویند که کشتی‌های نیروی دریایی ایران مسیر خود را تغییر دادند و اکنون در شمال غرب ساحل آفریقا در حرکت هستند.

به نظر می‌رسد که کشتی‌های ایرانی، در طول سفر خود از ایران چندین بار مسیر خود را تغییر داده‌اند و باز هم ممکن است دوباره این کار را انجام دهند.

به گفته یک مقام نظامی که به دلیل حساسیت موضوع مایل نبود نامش فاش شود، پس از تغییر مسیر این کشتی‌ها در اوایل هفته آنها احتمالاً به سمت مدیترانه و سواحل سوریه و یا به سمت شمال و روسیه خواهند رفت.

به عقیده مقامات آمریکایی، تغییر مسیر کشتی‌ها نشان می‌دهد که کارزار آمریکا برای ترغیب دولت‌های نیمکره غربی جهت بازگرداندن این کشتی‌ها با موفقیت انجام شده است.

به نوشته پولیتیکو، ناو ایرانی «سهند» و ناو «مکران» پس از آنکه مقامات دولت بایدن به طور علنی و خصوصی از دولت‌های ونزوئلا، کوبا و دیگر کشورهای منطقه خواستند که اجازه پهلوگیری به آنها را ندهند، مسیر تازه‌ای را انتخاب کردند.

سخنگویان کاخ سفید، وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون هنوز اظهارنظری در این زمینه نداشته‌اند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انتخابات 1400 ایران ونزوئلا کشتی کوبا نیروی دریایی ایران هاوانا سوریه دولت بایدن کاخ سفید مقامات آمریکایی کشتی های ایرانی تغییر مسیر کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری

به گزارش همشهری‌آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را به ادعای فعالیت‌های سایبری تحریم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به دولت آمریکا توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری کرده و مسؤولانه رفتار کند.

آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟ کد خبر 846964 برچسب‌ها ناصر کنعانی ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد