Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@01:33:21 GMT

مشارکت ۷۳ درصدی مردم «فردوس» در انتخابات ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۲۲۴۵

مشارکت ۷۳ درصدی مردم «فردوس» در انتخابات ۱۴۰۰

حمید حلاج‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در انتخابات ۱۴۰۰ در راستای رعایت حدأکثری دستورالعمل‌های بهداشتی شعب اخذ رأی ۶۴ شعبه اخذ رأی در شهرستان فردوس داشتیم که از این تعداد ۵۸ شعبه ثابت و ۶ شعبه سیار بوده است.

وی بیان داشت: از این ۶۴ شعب، ۶۱ مورد برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و ۳ شعبه ویژه ریاست جمهوری در نقاط خارج از شهر و مسافران در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار فردوس با اعلام اینکه طبق آمار دوره‌های قبل انتخابات، ۹۳ درصد مردم شهرستان فردوس که واجد شرایط رأی دادن بودند در انتخابات شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات نیز شاهد حضور و مشارکت ۷۳.۴۸ درصدی مردم شهرستان در انتخابات بودیم.

حلاج‌مقدم مطرح کرد: علی‌رغم مشکلات، تنگناها و انتقاداتی که وجود دارد مردم باز هم مثل همیشه صحنه‌های حضور گسترده را خلق کردند و دشمنان نظام را که درصدد دلسرد کردن مردم هستند، ناکام گذاشتند.

متنخبان مردم فردوس در شورای شهر

وی از اعلام نتایج قطعی و رسمی ششمین دوره انتخابات شورای شهر فردوس خبر داد و گفت: سید مهدی علی‌پرست با ۷ هزار و ۷۶ رأی، حسین اکبری با ۵ هزار و ۲۴۶ رأی، هادی واحدی با ۴ هزار و ۱۴۸ رأی، مهدی آبیار با ۳ هزار و ۴۶۱ رأی و فرید سعادت قدسی‌نیا با ۳ هزار و ۲۵ رأی به شورای ششم شهر فردوس راه یافتند.

فرماندار فردوس ادامه داد: همچنین مهدی روشن با ۲ هزار و ۵۳۵ رأی، حمید شعفی با ۲ هزار و ۳۰۸ رأی و محمد رضا زال‌حسینی با ۲ هزار و ۸۱ رأی به‌عنوان اعضای علی‌البدل شورای شهر فردوس انتخاب شدند.

حلاج‌مقدم با اشاره به شمارش آرای شورای شهر اسلامی و منتخبان مردم، بیان داشت: در شورای شهر اسلامیه «خلیل آذرهمایون با یک هزار و ۶۶۷ رأی، علی محمد شاهی با یک هزار و ۲۷۱ رأی، مهدی مینای زارع با یک هزار و ۱۶۲ رأی، مهدی بی‌‎کی‎زاده با یک هزار و ۱۱۰ رأی، علی محب‌راد با یک هزار و ۶۷ رأی و محمد اسماعیل‌دهقان‌بردار با یک هزار و ۴۰ رأی» به شورای ششم شهر اسلامیه راه یافتند.

وی افزود: در انتخابات شورای شهر باغستان «سید مهدی فروتن ۷۸۸ رأی، ابراهیم محمدی ۶۰۳ رأی، جمال‌الدین مجلل ۵۲۹ رأی، علی آریافر ۴۹۴ رأی، رودابه‌سادات صدرزاده ۴۸۰ رأی، حسین قطنی ۴۰۱ رأی، سید محمود متولی‌زاده ۳۴۷ رأی، علیرضا حمامی ۳۰۰ رأی، مهرنوش نوذر ۲۷۲ رأی و جواد گلزار نیز ۱۷۳ رأی به دست آورد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی شورای شهر ریاست جمهوری مشارکت در انتخابات فرماندار فردوس یک هزار شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس از اهمیت برخوردار است

«ابوالقاسم رئوفیان» عضو هیأت‌عالی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس، اظهار کرد: انتخابات به عنوان یک پدیده و رخداد سرنوشت‌ساز برای هر ملت، از اهمیت برخوردار است و دور اول یا دوم‌بودن آن اصلاً مهم نیست.

فعال سیاسی اصولگرا افزود: بنابراین همه انتخابات‌ها در تمامی ادوار انتخاباتی، حایز اهمیت هستند و از جمله پُر اهمیت‌ترین بخش‌های آن، انتخابات بر پایه «اصل مشارکت مردمی» در شکل‌گیری یک دولت یا مجلس است.

وی ادامه داد: تنها مولفه‌ای که به هر نظام سیاسی «مشروعیت مردمی» می‌بخشد، اصل محوری مشارکت مردمی در انتخابات‌ها است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم بیش از هر کلید واژه‌ای، به ویژه در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، از این کلیدواژه استفاده کردند تا اینکه مشارکت مردم نسبت به پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌های رسمی افزایش پیدا کرد.

رئوفیان افزود: البته افزایش مشارکت مردم برخلاف پیش‌بینی‌ها، حکایت از نوعی نارضایتی عمومی از عملکرد مجلس فعلی و قصور و تقصیرهای هیات رییسه مجلس در انجام وظایف محوله در زمان مقرر و عدم نظارت دقیق و همه‌جانبه نمایندگان بر عملکرد دولت مستقر داشت که این امر به عدم تحقق برخی شعارها و وعده‌های رییس دولت سیزدهم منجر شد.

کد خبر 6078928 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • برای پُررنگ شدن مشارکت‌ مردم و داده‌محوری در شهرداری تلاش می‌کنیم
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید
  • دور دوم انتخابات مجلس از اهمیت برخوردار است
  • آمادگی البرز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اردیبهشت