Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@11:08:26 GMT

باج گیری با هدف ابقای گوترش در مقام دبیرکل سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۲۴۰۳

باج گیری با هدف ابقای گوترش در مقام دبیرکل سازمان ملل

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن با اشاره به تصمیم «آنتونیو گوترش» در قرار دادن انصارالله در فهرست ناقض حقوق کودکان آنرا باج گیری خواهی سیاسی دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» عضو سیاسی انصارالله یمن از تصمیم «آنتونیو گوترش» در قرار دادن انصارالله در فهرست ناقض حقوق کودکان و تبرئه ائتلاف سعودی به شدت انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: تصمیم سازمان ملل بر اساس مستندات میدانی و گزارش‌های کمیته‌های مستقل نیست.

الحوثی گفت: این تصمیم نشان دهنده این معامله باج گیرانه برای انتخاب مجدد «گوترش» به عنوان دبیر کل سازمان ملل است همانطور که «بان کی مون» دبیر کل سابق در معرض باج گیری قرار گرفت و سعودی را از فهرست ننگین حذف کرد.

سازمان ملل جمعه در گزارشی اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل تصمیم گرفته است که نام جنبش انصارالله را در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار دهد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در سمت خود ابقا شد

 

گفتنی است که «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیئت صنعاء در مذاکرات صلح یمن دیروز در سخنانی گفت که آمریکا می‌خواهد سناریوهای خود در یمن را اجرایی کند و به همین دلیل به رنج‌های ملت یمن اعتنایی نمی‌کند.

عبدالسلام تأکید کرد که کشورهای متجاوز از طرف‌های یمنی می‌خواهند که با ادامه محاصره موافقت کنند. هنوز پیشرفتی در گفت‌وگوها حاصل نشده است، اما تلاش‌ها برای توقف حملات و لغو محاصره ادامه دارد.

وی با اشاره به اقدام اخیر سازمان ملل در قرار دادن نام انصارالله در لیست ناقضان حقوق کودکان یمن گفت که تصمیمات این نهاد بین المللی در چارچوب قوانین سیاسی است و به عنوان بلندگوی تبلیغاتی برای کشورهای ابرقدرت فعالیت می‌کند.

به گزارش المسیره، رئیس هیئت صنعاء در مذاکرات صلح یمن تصریح کرد: اقدام سازمان ملل در قرار گرفتن نام انصارالله در لیست ناقضان حقوق کودک مغرضانه است.

وی با اشاره به کشتار کودکان یمنی از سوی ائتلاف سعودی طی بیش از شش سال اخیر جنگ یمن گفت که کشورهای متجاوز بدترین جنایات را در حق کودکان یمنی مرتکب شده‌اند، اما نام آنها در لیست ناقضان حقوق کودکان قرار ندارد.

تجمع اعتراض آمیز در محکومیت تصمیم سعودی درباره حج

تجمع اعتراض آمیزی در استان حجه یمن در محکومیت تصمیم سعودی در ممانعت از ادای فریضه حج امسال برگزار شد.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز  این تصمیم را مورد انزجار قرار دادند و اعلام کردند که این تصمیم در راستای همسویی با سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بازداشت مسلمانان از انجام فریضه حج رخ می‌دهد.

در بیانیه صادره از این تجمع آمده است: ادامه اقدام آمریکا و عربستان در توقیف کشتی‌های حامل سوخت و ممانعت از ورود آنها به بندر الحدیده، محکوم است. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که به ائتلاف سعودی فشار وارد کند تا اجازه ورود کشتی‌های حامل سوخت را به یمن بدهد و از بروز فاجعه انسانی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناقضان حقوق حقوق کودکان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انصارالله: آمریکا در بحران فرو رفته است

رهبر انصارالله یمن گفت آمریکا پس از ورود مستقیم به جنگ در غزه، در یک بحران واقعی گرفتار شده است.

به گزارش ایسنا، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی شامگاه پنجشنبه به اقدامات مقاومتی حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، در حمایت از مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: عملیات‌های حزب‌الله تاثیر زیادی بر اقتصاد رژیم صهیونیستی گذاشته است.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: این کشور به‌صورت فعال، مداوم و موثر از غزه حمایت می‌کند. و هیچ راه‌حلی برای اسرائیل وجود ندارد مگر اینکه تجاوزات علیه غزه را متوقف کند.

او در ادامه گفت: آمریکا پس از ورود مستقیم به جنگ غزه، در بحران واقعی به‌سر می‌برد.

سید عبدالملک الحوثی در ادامه تاکید کرد: به‌رغم جنگ‌های رسانه‌ای، روانی و نظامی دشمن، یمن در حمایت از فلسطین ثابت‌قدم است.

او همچنین به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ و خلیج عدم اشاره کرد و گفت: در طول هفته ۱۰ عملیات با ۳۷ موشک بالستیک، کروز و پهپاد انجام دادیم.

رهبر انصار الله همچنین اعلام کرد: در این هفته ۹ کشتی را هدف قرار دادیم. تاکنون ۸۶ کشتی مرتبط با دشمن اسرائیلی، آمریکا و انگلیس را هدف قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله انصارالله یمن به ۶۳ کشتی در دریای سرخ/ وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی توسط روسیه/ موضع گیری چین درباره رزمایش دریایی با ایران و روسیه/ شکایت لبنان از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل
  • رهبر انصارالله: آمریکا در بحران فرو رفته است
  • گوترش: نمی‌توانم غمی را که از دیدار با پناهندگان فلسطینی تجربه کردم از بین ببرم
  • مقام سازمان ملل: تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • دیدار زیاد النخاله با مقام معظم رهبری
  • بیش از ۱.۱میلیون نفر در غزه با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند
  • گزارشگر سازمان ملل: اسراییل در غزه مرتکب نسل کشی شده است
  • نامه بیش از ۲ هزار روانشناس به دبیرکل سازمان ملل برای اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن
  • سازمان ملل: اسراییل اجازه ورود اقلام غذایی به شمال غزه را بدهد
  • رژیم صهیونیستی را از کمیسیون مقام زن اخراج کنید!