Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@13:44:45 GMT

بیرجند سرد ترین شهر خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۲۶۰۴

بیرجند سرد ترین شهر خراسان جنوبی

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های هواشناسی، از امروز تا اواخر روز دوشنبه وزش باد شدید و گرد و خاک در استان به ویژه در نوار شرقی استان قابل پیش بینی است.

او با اشاره به اینکه وقوع گرد و خاک در استان سبب کاهش کیفیت هوا و همچنین کاهش دید افقی خواهد داشت افزود: وقوع خسارت نیز در برخی نقاط استان به دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفی با بیان اینکه دمای هوا در استان تا اواسط هفته جاری تغییر محسوسی نخواهد داشت اظهارکرد: روز گذشته دهسلم و طبس با حداکثر دمای ۴۱درجه سلسیوس گرم‌ترین نقاط استان ثبت شده اند.

او ادامه داد: در ۲۴ساعت گذشته  بیرجند با کمینه دمای ۱۵درجه سلسیوس سرد ترین شهر خراسان جنوبی بود.

بیش از ۱۰۰ ایستگاه هواشناسی در سطح استان فعال هستند که حدود ۲۰ ایستگاه خودکار در سطح استان به صورت شبانه روزی پایش وضعیت جوی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام / س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزش باد گرد و خاک دمای هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۲ / نفوذ سامانه بارشی در برخی استان‌ها

به گزارش صدای ایرانصادق ضیائیان، درباره وضعیت جوی امروز چهارشنبه ۸ فروردین گفت: در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان، زنجان، استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی در ساعاتی از روز رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی برای پنجشنبه ۹ فروردین در نواحی مرکزی، برخی نقاط شمال شرق و شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی نقاط غرب کشور بارش‌های پراکنده را پیش بینی کرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: جمعه ۱۰ فروردین نیز در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و در روز شنبه در برخی نقاط استان فارس و روز یکشنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های غربی خزر بارش خواهیم داشت.

به گفته ضیائیان، تا روز شنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید هم گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود؛ خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا جمعه مواج می‌باشد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ فروردین‌ماه) کمی ابری گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۰ فروردین‌ماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد، با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۵ و ۳۳ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

دیگر خبرها

  • استقرار هوای پایدار در گیلان
  • تقویت ناپایداری های جوی در خراسان جنوبی
  • استقرار هوای صاف وآفتابی در گیلان
  • کاهش بارندگی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی
  • طبسین با ۱۰ میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی
  • طبسین با 10 میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی/صدور هشدار زرد هواشناسی
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۲ / نفوذ سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • ایمنی جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق در نوار شرقی خراسان جنوبی