Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مردم نیاز‌های عمیق ناخودآگاه دارند و عمیق‌ترین نیاز همه انسان‌ها، نیاز عاطفی به عزت نفس است و این حفظ روابط سالم با احترام متقابل همراه است و در این میان، عمیق‌ترین نیاز شامل احساس مهم بودن می‌شود.

یک روش مهم برای تأمین نیاز ناخودآگاه عمیق به عزت نفس و ارزش شخصی، پذیرش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط سالم و عزت نفس

جامعه شناسان می‌گویند عدم پذیرش و یا طرد شدن از طرف افراد یا گروه‌ها دلیل اصلی بسیاری از مشکلات گروه‌های ناراضی در جامعه ماست؛ به گونه‌ای که بیشتر رفتار‌های ضد اجتماعی این گروه‌ها به دنبال جلب رضایت افرادی است که احساس می‌کنند فعلاً آن‌ها را قبول ندارند و برای دستیابی به روابط سالم دست به هر کاری می‌زنند.

این چیزی است که همه در روابط سالم به دنبال آن هستند، زیرا هر کسی دوست دارد درست مانند آنچه که هست، دوست داشته شود و مورد قبول دیگران واقع شود.

اگر به طور مستمر پذیرش بدون قید و شرط را نسبت به هر شخصی که ملاقات می‌کنید، چه در خانه و چه در محل کار خود بیان کنید، به زودی یکی از محبوب‌ترین افراد در جهان خواهید بود و این تنها با لبخند زدن میسر می‌شود.

لبخند زدن به مخاطب هنگام سخنرانی نیز نکته مفیدی است که به همه دانشجویانم می‌گویم.

لبخند به لب داشته باشید

نکته بعدی به اندازه تعیین اهداف هوشمندانه برای حفظ پیشرفت در جهت ایجاد یک زندگی شاد، مهم است.

آیا می‌دانستید برای لبخند، به ۱۲ عضله و برای اخم کردن به ۱۱۳ عضله نیاز است؟

وقتی یک لبخند گرم و واقعی می‌زنید، به شخص دیگر می‌گویید که از نظر شما جذاب، دلپذیر، دوست داشتنی، ایمن و مطمئن است و در این میان، یک لبخند منحصربفرد چنان قدرتمند است که اغلب می‌تواند فردی با عزت نفس پایین را متحول کرده و او را از منفی‌گرایی به فردی با نگرش مثبت تبدیل کند.

لبخند‌ها آنقدر قدرتمند هستند که بسیاری از ازدواج‌های طولانی‌مدت و روابط سالم با تنها یک لبخند در یک اتاق مشترک آغاز شده است.

شنیده‌اید که مردم می‌گویند "وقتی چشمانمان به هم رسید، هر دو می‌دانستیم که برای یکدیگر ساخته شده‌ایم؟"

هر روز صبح، وقتی به محل کار خود می‌آیید در محل کارتان دور بزنید و به سراغ تک تک افراد تیم خود بروید و به آن‌ها لبخند بزنید، از آن‌ها حالشان را بپرسید، چند لحظه وقت بگذارید تا با حوصله به آن‌ها گوش دهید و در حالی که آن‌ها به شما می‌گویند چه کاری انجام می‌دهند و چه احساسی دارند، لبخند بزنید.

همان طور که از شخصی به طرف فرد دیگری می‌روید، آن‌ها از حضور در محل کار خود احساس شادی می‌کنند و لبخند می‌زنند و وقتی در محل کار دور زده و به مردم لبخند می‌زنید، شباهت زیادی به این کار دارد که دست روی نقاط قوتشان گذاشته‌اید و باعث تحریک تفکر مثبت در ذهنشان شده‌اید و در نتیجه، سطح عملکرد آن‌ها بالاتر می رود. زیرا عزت نفس آن‌ها بالا رفته است.

پاداش بزرگ لبخند زدن به دیگران

وقتی به شخص دیگری لبخند می‌زنید، عملکرد بدنی باعث آزاد شدن اندورفین در مغز شما می‌شود و اندورفین‌ها "داروی شادی" طبیعت نامیده می‌شوند.

آن‌ها باعث می‌شوند احساس شادی و خوشبختی کنید و عزت نفس شما را بالا می‌برند. هنگامی که لبخند می‌زنید، احساسات و رفتار‌های شخصیتی بیشتری نسبت به همه اطرافیان دارید و احساس نگرش مثبتی را از خود بروز می‌دهید و بد نیست بدانید که محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین افراد در بیشتر موقعیت‌ها، افرادی هستند که هنگام ملاقات با دیگران، واقعاً به آن‌ها لبخند می‌زنند و به دیگران سلام می‌کنند.

لبخند زدن یکی از تکنیک‌هایی است که برای ارتقاء همکاری در محل کار استفاده می‌شود و توانایی تشویق همکاری بین هم‌تیمی‌ها از کیفیت مهم رهبران  تجارت در قرن ۲۱ است.

هر بار که لبخند می‌زنید، نه تنها باعث می‌شوید که دیگران نسبت به شما احساس بهتری داشته باشند، بلکه عزت نفس خود را بالا می‌برید، سطح نگرش مثبت خود را افزایش می‌دهید و نسبت به خود نیز احساس بهتری دارید.

شما با لبخند زدن شروع به ایجاد روابط سالم در اطراف خود خواهید کرد و تنها چیز مورد نیاز این است که تصمیم خود برای لبخند زدن به افراد اطراف خود را بگیرید و به آن‌ها ابراز کنید که از دیدن آن‌ها واقعاً خوشحال هستید، اما نقطه مقابل، لبخند زدن منفی یا منفعل بودن است.

از آنجایی که همه افراد همه چیز را به خود می‌گیرند، اگر به هر دلیلی منفی باشید، هر یک از کارمندان شما تعجب می‌کنند که آیا کاری که شخصاً انجام داده‌اند باعث خوشحالی شما شده است یا خیر؟ و در این میان، آن‌ها مشغول روحیه دادن به شما می‌شوند، سرعت کار خود را کم می‌کنند و خلاقیت آن‌ها متوقف می‌شود.

اگر در هر موقعیتی، منفی باشید، آن‌ها شروع به صحبت در مورد منفی‌نگری شما می‌کنند و نگران شغل خود می‌شوند، حتی اگر به خاطر دندان‌ درد احساس منفی داشته باشید و از آنجا که افراد دیگر این مسئله را نمی‌دانند، تصور می‌کنند که اشتباهی مرتکب شده‌اند که باعث نارضایتی شما شده است.

یک نگرش مثبت داشته باشید

از امروز به بعد، تصمیم بگیرید که هر روز صبح وقتی وارد خانه می‌شوید، به هر یک از اعضای خانه لبخند بزنید و این عادت را در محل کار خود نیز داشته باشید و به آن‌ها سلام کنید و از آن‌ها حالشان را بپرسید، با آن‌ها طوری رفتار کنید که گویی رایگان کار می‌کنند و آمدن آن‌ها به کار کاملاً داوطلبانه است.

با آن‌ها طوری رفتار کنید که گویی به آن‌ها بدهکار هستید و از پرداخت‌ها عقب هستید و در نهایت، با آن‌ها طوری رفتار کنید که گویی کار آن‌ها برای موفقیت شما در انجام کار شما ضروری است.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۳/۲۸) خطیب زاده در ۳ کشور صندوق رای گیری نخواهیم داشت آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۳/۲۷) انتظار در وزارت کشور برای اعلام نتایج انتخابات + عکس محدودیت تردد شبانه از امشب اجرا می‌ شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: لبخند عزت نفس لبخند می زنید داشته باشید محل کار خود روابط سالم محل کار لبخند زدن نگرش مثبت عزت نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران های باعافیت در خراسان جنوبی/خسارت سیلاب شدید نبود

محمدعلی آخوندی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هنوز بخش‌هایی از خراسان جنوبی تحت تأثیر بارندگی و سیلاب قرار دارد و برآورد دقیق از میزان خسارت بعد از اتمام بارندگی‌ها مشخص می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به هشدار سطح نارنجی بیان کرد: در باران‌های چند روز قبل بیشتر شهرستان درمیان خسارت دیده بود ولی باران‌های ۲۴ ساعت گذشته بیشتر نهبندان را تحت تأثیر خود قرار داد.
آخوندی ادامه داد: بیشتر خسارت بارندگی شدید در خراسان جنوبی مربوط به راه‌های روستایی و آب گرفتگی و ترک گرفتگی برخی از منازل بوده است.

وی افزود: بارندگی‌ها به محصولات سر درختی برخی از باغات آسیب زده است و ۱۵۸ هکتار از اراضی باغی را تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مجموع بارندگی‌های اخیر خراسان جنوبی با عافیت بوده و خسارت‌ها به حدی نبوده که بحرانی ایجاد کند، گفت: به طور طبیعی وقتی باران شدید و سیلاب جاری می‌شود خسارت‌هایی به همراه دارد ولی خسارت‌ها بحران زا نبوده است.

آخوندی ادامه داد: در خراسان جنوبی راهداری با ۴۸ اکیپ شامل ۲۲۰ نفر و ۱۸۰ خودرو و هلال احمر نیز با ۴۰ تیم شامل ۲۰۰ نفر آماده باش در مقابل با سیلاب هستند و البته بسیاری از دستگاه‌های دیگر چون آب منطقه‌ای و فرمانداری‌ها نیز در آمادگی کامل به سر می‌برند.

کد خبر 6081655

دیگر خبرها

  • باران های باعافیت در خراسان جنوبی/خسارت سیلاب شدید نبود
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • واکنش سیدحسین به محرومیت: لبخند!(عکس)
  • بازگشت لبخند به صورت سرمربی پرسپولیس (عکس)
  • ترفندهای پنهانی و زیرکانه رستوران ها برای تحت تأثیر قرار دادن ما (+عکس)
  • لبخند، لبخند و لبخند؛ شب دلچسب عثمان دمبله مقابل بارسلونا و هوادارانش / عکس
  • بهترین رژیم غذایی برای مغز
  • استامینوفن برای قلب ضرر دارد؟
  • ۸۸درصد لرستان درگیر خشک‌سالی است
  • نتانیاهو برای حفظ قدرت برده نظرات وزرای خود است