Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@07:23:26 GMT

غرق شدن قایق پناهجویان در نزدیکی جزایر قناری

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۲۶۹۷

غرق شدن قایق پناهجویان در نزدیکی جزایر قناری

در حادثه غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان در نزدیکی جزایر قناری متعلق به اسپانیا، دست کم چهار تن جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا، یک کودک و یک زن باردار از جمله جان باختگان این حادثه هستند.

جزایر قناری به یکی از مقاصد اصلی پناهجویانی تبدیل شده است که به امید زندگی بهتر در قاره اروپا به سفر دریایی پرخطر تن می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش‌ها قایق حامل پناهجویان در نزدیکی جزیره "لانزاروته" غرق شد. لانزاروته، شرقی‌ترین جزیره از جزایر قناری در شمال غربی قاره آفریقا است.

یک مسئول خدمات امدادرسانی جزیره لانزاروته گفت که تعداد سرنشینان قایق حامل پناهجویان ۴۹ نفر بوده است. به گفته وی، گروهی از رهگذران در ساحل لانزاروته در مجموع موفق به نجات جان ۲۰ مرد، ۱۷ زن و چهار کودک از جمله دو نوزاد شدند.

به گزارش یورونیوز، همه سرنشینان این قایق پناهجویانی از کشورهای منطقه ساحل آفریقا بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: غرق شدن قایق پناهجو جزایر قناری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به پیش‌بینی رگبار شدید باران برای بعضی مناطق کشور گفت: پنجشنبه در بعضی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان، بارش با شدت کمتری ادامه دارد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: سه‌شنبه در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه جنوبی استان‌های اصفهان و یزد، شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی، رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، تگرگ و در بعضی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه در بعضی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان، بارش با شدت کمتری ادامه دارد، همچنین در روز سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در بعدازظهر جمعه در بعضی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و بعدازظهر شنبه علاوه بر این مناطق، در دامنه‌های زاگرس جنوبی، بعضی نقاط استان‌های فارس و هرمزگان، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: سه‌شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک وجود خواهد داشت، همچنین خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا پنجشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد شدید و رگبار باران با بیشینه ۱۹و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، ابری به تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۱۴و کمینه ۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 744982

دیگر خبرها

  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است
  • توقیف پراید حامل محموله شیشه در بندرلنگه
  • چطور کلاغ شکست را به قناری پیروزی تبدیل کنیم؟!
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس
  • ۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
  • تصویری از کشتی غول‌پیکر اسرائیلی در نزدیکی بندرعباس
  • زخمی شدن 4 نظامی اسرائیلی در نزدیکی مرز لبنان