Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  روز جمعه (دیروز - ۱۸ ژوئن)، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که «آنتونیو گوترش»  دبیر کل این سازمان تصمیم گرفته است که نام جنبش انصارالله را در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار دهد،اما چنین تصمیمی درباره عربستان سعودی گرفته نشده است. 

در پی انتشار این گزارش، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی دولت نجات ملی یمن طی پستی در توئیتر واکنش نشان داد و نوشت که صنعاء به این اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد پاسخ عملی خواهد داد و با برگزاری یک راهپیمایی با حضور کودکان یمنی جنایات ائتلاف سعودی طی شش سال تجاوز به یمن، علیه کودکان این کشور را به نمایش خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی نوشت: «یک راهپیمایی برای کودکان یمنی تدارک دیده می‌شود تا طی آن، تصاویر و ماکت‌هایی از پیکرهای کودکانی که به دست ائتلاف سعودی [طی شش سال تجاوز] کشته شده‌اند را حمل کنند و بار دیگر با پول خود [که بخشی از هزینه‌های روزانه‌شان است] به گوترش کمک می‌کنند و تصاویر کودکان شهیدی را که تجاوز آمریکایی، بریتانیایی، سعودی، اماراتی و سایر همیپمانان آنها را به کشتن داده، در خیابان‌ها و ورودی‌های شهرها قرار دهند. این خود محکومیتی برای سازمان ملل، شورای امنیت و تاکید بر تروریسم متجاوز است».

محمد علی الحوثی چند ساعت پیش از این پست در توئیتر، نوشته بود: «تصمیم گوترش مستند به وقایع میدانی و گزارش‌های کمیته‌های مستقلی که ما خواستار آن شدیم، نیست. این تصمیم  تاکیدی بر انجام معامله‌ای باج‌گیرانه برای انتخاب مجدد گوترش به عنوان دبیرکل سازمان ملل است، همان معامله‌ای که بان کی مون در گذشته انجام داد و رسما اعلام کرد ناگزیر است نام عربستان را از فهرست ننگین حذف کند. [لذا] بررسی نحوه تعامل با این باج‌گیری سازمان ملل ضروری است».

وی در پستی دیگر نوشت که سازمان ملل و گوترش هیچ اقدامی برای هزاران کودکی که در پی تجاوز آمریکا، انگلیس، عربستان، امارات و هم پیمانانشان کشته شدند، انجام ندادند. الحوثی از همه خواست تا در روز‌ها و ساعات آینده عکس‌های جنایات متجاوزان را در تمام وبگاه‌ها، صفحه‌ها، پست‌ها و توئیت‌ها منتشر کنند تا گوترش و سازمان ملل در جهان رسوا شوند.

پیش از محمد علی الحوثی، «ضیف‌الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی و وزیر اطلاع‌رسانی یمن با استناد به جنایات ائتلاف سعودی ـ آمریکایی علیه کودکان و زنان یمن طی بیش از شش سال گذشته گفت که تصمیم آنتونیو گوترش برای قرار دادن نام انصارالله در فهرست ناقضان حقوق کودکان یک نفاق آشکار است که با هدف دبیرکلی مجدد گوترش اتخاذ  شده است.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن نیز درباره اقدام سازمان ملل در درج نام جنبش انصار الله در فهرست سیاه کشورها و گروه‌های ناقض حقوق کودکان تصریح کرد: سازمان ملل به نفع قدرت‌های بزرگ عمل می‌کند و این کارش هم جانبدارانه بوده است.کشورهای متجاوز فجیع‌ترین جنایات را در حق کودکان مرتکب می‌شوند، اما در این فهرست قرار نگرفتند.

او افزود: ما از بان کی مون دبیر کل سابق سازمان ملل درباره علت حذف نام عربستان سعودی از فهرست قاتلان کودکان پرسیدیم و او جواب داد که آنها ما را از لحاظ مالی تحت فشار گذاشتند.

تجاوز نظامی به یمن در فرودین ۱۴۰۰ وارد هفتمین سال خود شد. جنگی نابرابر که به گفته مقامات سازمان ملل بدترین فاجعه‌ انسانی حال حاضر جهان را رقم زده است. یک تراژدی با ابعاد و تبعات سیاسی، اجتماعی، نظامی، منطقه‌ای و جهانی که تا بدین جا افق روشنی برای توقف آن دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم/ ایران مقتدر حمایت گسترده‌ای از مقاومت دارد

به گزارش روز دوشنبه پایگاه النشره، سید «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: سلاحی که ما در اختیار داریم برای نمایش دادن نیست بلکه برای جبهه و جنگ و دفاع از سرزمین و ملت ما و یاری مظلومان در فلسطین وغزه است.

وی به ستمی اشاره کرد که بر فلسطین و فلسطنیان در حال حاضر روا داشته می‌شود و گفت: فلسطینیان و ساکنان غزه طی هفت ماه گذشته در معرض ظلمی قرار دارند که در صد سال اخیر بی سابقه است. ما از ابتدا جنگ غزه یاور مظلوم و دشمن ظالم بوده‌ایم. ما شهدایی در این راه داده‌ایم. این موضوعی دینی، انسانی و اخلاقی با ابعاد مختلف است و هرآنکه در برابر این دشمن بایستد و شهید شود در راه خدا به شهادت رسیده است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان بیان کرد: در حال حاضر ظالمان در دنیا حاکم هستند و بر همه اوضاع مسلط هستند و زشتی و پلیدی را ترویج می‌دهند.

وی ضمن تاکید بر تداوم رویارویی با اشغالگران، سکوت جامعه جهانی در قبال کشتار زنان و کودکان در غزه را به شدت محکوم کرد.

صفی الدین گفت: روزانه صد‌ها نفر که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، شهید می‌شوند و وجدان جهانی در خواب و سکوت به سر می‌برد. شعار‌های حقوق بشری که گوش فلک را پر کرده‌اند، کجاست؟ تفاوتی میان صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها نیست و هر دو بر کشتار و کوچاندن ساکنان غزه توافق دارند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله به واکنش تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ایران را کشوری مقتدر دانست که حمایت گسترده‌ای از مقاومت و فلسطین دارد.

وی در پایان گفت: ما از رویکرد مقاومتی در فلسطین، در لبنان و در منطقه دست برنمی‌داریم و این رویکرد و ضربات دردناک تا زمان زوال رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت. هر آنکه به دنبال شکست مقاومت لبنان است، در توهم به سر می‌برد. ما از تمام توان تسلیحاتی خود استفاده نکرده‌ایم و آماده مقابله با هر تجاوزی هستیم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد
  • سیاستمدار صهیونیست: الان وقت ورود به جنگ با ایران نیست
  • آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • تحولات اوکراین| کودکان در مدارس برای جنگیدن آماده می‌شوند
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم/ ایران مقتدر حمایت گسترده‌ای از مقاومت دارد
  • تأکید بن زاید و گوترش بر مهار تنش‌ها در منطقه
  • آمادگی دادگستری شاهرود برای تعاملات آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد
  • نام خانوادگی چه تاثیری در شرایط تحصیلی و آینده دانش‌آموزان دارد؟
  • اندیشکده آمریکایی: روسیه خود را برای جنگ با ناتو آماده می‌کند
  • انتقاد معاون دبیرکل حزب‌الله از کشورهای عربی به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی برای دفع حمله ایران