Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل محبان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع ۱۸ کولر و ۸۸ پنکه بین زلزله زدگان توزیع شده است که از این تعداد ۸۸ دستگاه را سازمان هلال احمر به استان اختصاص داد و به طور مستقیم از تهران به مناطق زلزله زده ارسال و توزیع شد.   

وی افزود: بقیه این وسایل سرمایشی نیز توسط خیران و کمیته امداد تامین و در بین زلزله زدگان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبان گفت: با افزایش دما و  با توجه به نیاز مردم در این مناطق به وسایل سرمایشی پیگیر تامین این وسایل شدیم و هم اکنون این وسایل توسط امداد گران و نیروهای هلال احمر بین مردم توزیع شده است.  

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: از زمان وقوع زلزله  ۵.۵ ریشتری تاکنون ۳۷۸ چادر امدادی در روستاهای زلزله‌زده شهرستان‌های گرمه، جاجرم و مانه و سملقان توزیع شده است.

وی افزود: همچنین تاکنون ۳۰ تخته پتو و ۱۶۶ تخته موکت و حدود پنج هزار قوطی انواع کنسرو و ۱۲۰ بسته بهداشتی نیز بین حادثه دیدگان زلزله زده توزیع شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمرخراسان شمالی  در حادثه زلزله به ۲۳ روستای آسیب دیده استان امداد رسانی و خدمات دهی کرده است گفت: روستاهای بالادست، قزل حصار بالا و پایین، برزنه، شورک، کرکی، چهارچوبه و مشما در شهرستان های گرمه، و روستاهای بخش شوقان شهرستان جاجرم بیشترین آسیب را دیده اند که خدمات جمعیت هلال احمر بیشتر در این مناطق ارایه شده است.

زلزله پنج و نیم ریشتری بامداد ۲۷ اردیبهشت ماه امسال در منطقه سنخواست جاجرم، خساراتی به ویژه در بخش مسکونی برجا گذاشت.  

براثر این زمین لرزه به بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شد و ۱۲۱ واحد مسکونی تخریب شد.

استان خراسان شمالی از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار دارد که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

مهم ترین گسل های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود ۱۷۰ کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می کند.

گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای ۵۵ تا۵۰ کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.

براساس آمارهای موجود در سده اخیر ۱۳ زمین لرزه با قدرت بیش از ۵.۵ ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است.

برچسب‌ها کولر گازی گرمه سیستم سرمایشی جاجرم خراسان شمالی زلزله سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کولر گازی گرمه سیستم سرمایشی کولر گازی گرمه سیستم سرمایشی جاجرم خراسان شمالی زلزله سازمان امداد و نجات هلال احمر توزیع شده خراسان شمالی هلال احمر توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: این سانحه رانندگی ساعت ۱۴:۲۲ در کیلومتر ۱۰ محور آغمزار به تنگه راز گزارش که بلافاصله ۲ تیم عملیاتی از پایگاه‌های امداد و نجات کریک و تنگه راز به محل حادثه اعزام شدند.
ابوالفضل محبان افزود: در این حادثه ۶ نفر مصدوم شدند که پس از انجام کمک‌های اولیه ۲ نفر از مصدومان توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان و چهار نفر نیز توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی انتقال یافتند.
به گفته وی در این سانحه رانندگی یک نفر نیز جان خود را از دست داد که پیکر وی به عوامل انتظامی تحویل داده شد.
شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری بجنورد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی بین خانواده های کم برخوردار