Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین در ادامه پوشش ویژه اخبار انتخابات ریاست جمهوری ایران، شنبه صبح میزبان «مصطفی خوش‌چشم» کارشناس امور سیاسی منطقه بود. 

خوش‌چشم در این برنامه در پاسخ به مجری که گفت،‌ سه نامزد انتخابات به آقای ابراهیم رئیسی تبریک گفته‌اند، گفت، بله بر اساس میزان آرائی که تا کنون شمارش شده، آقای سید ابراهیم رئیسی حائز اکثریت آراء شده و باید منتظر اعلام رسمی آن از وزارت کشور باشیم چون شمارش چند میلیون رأی دیگر باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما قطعا آرای آقای رئیسی از پنجاه درصد فراتر رفته و دیگر انتخابات به دور دوم هم نخواهد رفت و مشارکت مردم نیز مشارکت بالایی بوده است. این انتخابات اثراتی داخلی و منطقه‌ای دارد که در جای خودش قابل بررسی است. 

 

او افزود، بار دیگر بر خلاف فعالیت مغرضانه برخی رسانه‌های غربی از جمله انگلیسی و برخی رسانه‌های عربی برای ناامید کردن مردم ایران بیش از نیمی از واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند... و اگر همه‌گیری کرونا نبود، مشارکت مردم فراتر از این مقدار می‌رفت.  

مجری المیادین پرسید، می‌خواهم که درباره کرونا بیشتر توضیح بدهید چون برخی از رسانه‌ها انگار فراموش کرده‌اند که همه‌گیری کرونا وجود دارد چرا که این بیماری همینطوری خودبه‌خود مشارکت را کاهش می‌دهد. چقدر تأثیر گذاشته است.

جالبه که دیروز پژوهشی از یک دانشگاه معتبر آمریکایی درباره تأثیر کرونا در میزان مشارکت در انتخابات فرانسه برای من ارسال شد که گفته بود حدود بیست درصد رأی‌دهندگان فرانسوی به دلیل کرونا در انتخابات شرکت نکردند؛ حال آنکه فرانسه تحت تحریم نیست و دوز کافی از واکسن کرونا و ابزار کافی برای مقابله با آن را در اختیار دارد و کرونا تحت کنترلش است اما با این حال حدود بیست میلیون درصد در آن شرکت نکردند. من فکر می‌کنم که این عدد در ایران بیشتر است و در این خصوص باید به آمار دانشگاه‌های خودمان مراجعه کنیم از جمله یک پژوهش مشترک دانشگاه تهران با دانشگاه مریلند که نشان می‌دهد کرونا در حدود ۹ تا ۱۱ درصد بر میزان مشارکت اثرگذار است و من این مقدار را به میزان مشارکت اضافه می‌کنم. الان بیش از پنجاه درصد مشارکت روشن شده و با احتساب این مقدار می‌شود گفت که در صورت نبود کرونا مشارکت در حدود ۶۳ درصد میشد... که به شکل معمول انتخابهای اخیر ما حدود ۶۰ درصد و گاهی زیر ۶۰ درصد بوده است. 

 

خوش‌چشم با اشاره به معانی و اثرات انتخات ابراهیم رئیسی گفت، قطعا اثرات مثبت خوبی خواهد داشت و محور مقاومت پشتوانه قدرتمندی در این مرحله خواهد داشت. اما راهبرد اصلی آقای رئیسی متمرکز بر حل مشکلات داخلی و بهبود وضع معیشت مردم خواهد کرد و این کار را از طریق روابط خوب با دیگر کشورها و همسایگان می‌تواند انجام دهد. آقای رئیسی برای افزایش روابط تجاری برای کاهش تنش تلاش خواهد کرد تا فرصت مناسبی برای ایران و همسایگان حتی کشورهای خلیج فارس مثل عربستان، امارات، بر اساس معادله برد-برد شکل بگیرد. اگر دیدند که ترامپ و نتانیاهو رفتند و همه توطئه‌هایشان علیه ایران شکست خورد و تصمیمی عاقلانه بگیرند می‌توانیم دوره‌ای آرام و بدون تنش را پیش رو داشته باشیم.

خوش‌چشم افزود، اما روشن است که اگر به دشمنی خود ادامه دهند با ایرانی مقتدر مواجه خواهند بود که متکی به پشتوانه مردمی است... عربستان و امارات باید بر حذر باشند و در طرف  دیگر اگر بعد از آمدن بایدن با معادلات جدید تعامل کنند و تصمیم عاقلانه بگیرند و برای صلح تلاش کنند، با آمدن آقای رئیسی تنش کمتر خواهد شد... لذا الان توپ الان در زمین عربستان و امارات است. ایرانی‌ها کسی را به قدرت رساندند که از همه جهات مقتدر است. در قوه قضاییه بوده الان در قوه مجریه است و با قوه مقننه در یک جبهه است. 

المیادین از سیاست دولت آمریکا و فشار حداکثری در زمان دونالد ترامپ پرسید و گفت حضور دیروز مردم پای صندوق رأی چقدر در شکست نهایی این سیاست اثرگذار بود، و خوش‌چشم گفت، بله دقیقا همین است. از چند طریق می‌شود این نتیجه را گرفت که سیاست‌های ترامپ و آمریکا شکست خورد و سیاست بایدن هم هنوز ادامه همان سیاست فشار حداکثری است.

این کارشناس سیاسی توضیح داد: فشار حداکثری از حیث فنی و تاکتیکی شکست خورده و نهایتا یک تا دو سال دیگر می‌تواند ادامه یابد. نقطه اوج این سیاست در ماه می سال گذشته بود. اکنون صادرات غیرنفتی و صادرات بنزین افزایش یافته و افزایش صادرات مشتقات نفتی به رکوردی بی‌سابقه رسیده و درآمدش به بیش از دو و نیم میلیارد دلار رسیده است. 

انتهای پیام/ص 

منبع: فارس

کلیدواژه: شبکه المیادین آقای رئیسی خوش چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همانگونه که وعده صادق با همت جوانان کشور تحقق یافت جهش تولید نیز با مشارکت مردم محقق می‌شود

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان سمنان، در جشن احیای 201 واحد راکد تولیدی و صنعتی استان، از حضور در این مراسم و نیز یکی از کارخانه‌های احیا شده ابراز خرسندی کرد و گفت: در وهله اول از لطف خداوند و سپس از تلاش‌های همه کسانی که برای بازگشت این 201 واحد تولیدی به چرخه تولید زحمت کشیدند، قدردانی می‌کنم.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش استاندار درباره اینکه در کنار تلاش برای احیای واحدهای راکد، تلاش شده از تعطیل و راکد شدن واحدهایی که دچار مشکل بودند هم جلوگیری شود، افزود: طبق گزارشی که ارائه شده با احیای این واحدها حداقل 4 هزار و 500 فرصت شغلی نیز ایجاد شده است. شاخص‌های ما نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در استان سمنان کاهش و اشتغال افزایش یافته و حتی بعضی از واحدها دنبال نیروی کار هستند که این خبر بسیار خوبی است.

رئیسی با بیان اینکه سمنان می‌تواند استان نمونه اشتغال، تولید، کار دانش‌بنیان و رونق و رشد تولید باشد، تصریح کرد: نرخ تورم در استان کاهشی و نرخ رشد اقتصادی افزایشی است، اینها همه شاخص‌های خوب و قابل تقدیری است که در استان سمنان داریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه رفع مشکلات اقتصادی و رسیدن به اقتصاد مقاومتی در گروه رونق تولید است، اظهار داشت: تمام تلاش‌ها باید بر این محور باشد که تولید افزایش یابد. قاچاق کالا مانعی در مسیر تولید و در واقع خنجری بر پشت نظام تولید است که تولید و اشتغال را مختل می‌کند و مبارزه با قاچاق اقدامی در جهت رونق تولید است.

رئیسی ایجاد اشتغال و رشد تولید را محورهای اصلی دستور کار دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارائه شده تا کنون حدود 8 هزار و 400 واحد تولیدی راکد احیا شده که قابل تقدیر است و امیدوارم همه واحدهای دیگر راکد هم به چرخه تولید بازگردند. همین واحدهای تولیدی که امروز از نمایشگاه آنها بازدید کردیم اعلام کردند که هدف‌گذاری‌های خوبی در جهت رشد تولید برای آینده کرده‌اند که مایه خرسندی است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به آن دسته از واحدهای تولیدی که در اثر بروز مشکل از سوی بانک‌ها تملک می‌شوند اشاره کرد و گفت: متاسفانه این واحدها به دلیل اشتغالات بانک‌ها به مسائل بانکی دچار رکود می‌شوند، اما این شایسته نیست که این واحدها به این شکل از تولید بازبمانند. در جریان بازدید ما از نمایشگاهی که در حاشیه این مراسم برگزار شده پیشنهادی مطرح شد که کارگروهی با حضور وزارت صمت، بانک مرکزی و بانک‌های عامل و ستاد احیا تشکیل شده و در راستای خودداری بانک‌ها از بنگاه‌داری این واحدها را راه‌اندازی کرده و به بخش خصوصی واگذار کنند.

دکتر رئیسی در ادامه به شعار سال اشاره کرد و تحقق آن را نیازمند ساز و کارهایی دانست و افزود: یکی از بخش‌هایی که در تحقق مشارکت مردم در راستای جهش تولید بسیار سهم دارد،‌ بخش تعاونی است؛ تعاونی‌ها و افرادی که توانایی، امکان و انگیزه دارند با همکاری وزارت تعاون و دیگر بخش‌های مربوطه به میدان بیایند چرا که امسال یکی از جلوه‌های مهم مشارکت مردم در اقتصاد و جهش تولید، میدان دادن به تعاونی‌هاست.

رئیس جمهور حضور تعاونی‌ها در عرصه اقتصاد را بسیار اثربخش توصیف و تصریح کرد: حضور تعاونی‌ها در عرصه اقتصاد از جلوه‌های مهم مشارکت مردمی در جهش تولید خواهد بود. تحقق شعار سال نیازمند مشارکت و تلاش همه بخش‌های دولتی، فعالان اقتصادی، بخش خصوص و تعاونی است. دولت در این مسیر همه حمایت‌های مالی، تسهیلاتی و حقوقی را از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی به عمل خواهد آورد تا جهش تولید تحقق یابد.

رئیسی تاکید کرد: همانگونه که وعده صادق با همت جوانان این کشور تحقق یافت و باعث ذلت رژیم صهیونیستی و حامیانش شد، جهش تولید نیز با مشارکت شما مردم و جوانان کشور تحقق خواهد یافت. برنامه جدی دولت مردمی حمایت از تولید، کار و کارگر است و در این راستا رفع مشکلات معیشتی و مسکن کارگران نیز مورد توجه دولت است و مقرر شده با فعال شدن تعاونی‌های مسکن در واحدهای تولیدی و کارخانجات رفع دغدغه کارگران در زمینه مسکن نیز به طور جدی دنبال شود.

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • جهان‌بین: جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • همانگونه که وعده صادق با همت جوانان کشور تحقق یافت جهش تولید نیز با مشارکت مردم محقق می‌شود
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است