Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر رشید حیدری مقدم روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: سه هزار دوز از واکسن های تزریق شده مربوط به واکسن کرونا نوترکیب که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده، است.

وی با بیان اینکه تزریق عمومی واکسن کرونا برکت از اول تیرماه سالجاری آغاز می شود اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در این استان شناسایی شدند که شامل ۳۰ بیمار بستری مثبت و ۸۶ مورد سرپایی مثبت می شود همچنین یک بیمار جان باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۲ مورد بود که شماری از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

دکتر حیدری مقدم ادامه داد: هم اینک ۴۰۰ بیمار مثبت و مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان همدان بستری هستند همچنین بررسی طغیان های صورت گرفته موید این است که ۶۷ درصد افراد به علت حضور در دورهمی های خانوادگی و ۳۰ درصد به خاطر شرکت در اجتماعات به کرونا مبتلا شدند.

وی با بیان اینکه شاخص سرایت پذیری کرونا در همدان به ۸۷ صدم کاهش داشته است گفت: به دنبال برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی در روستاها نگرانی هایی مبنی بر افزایش مبتلایان به کرونا در روستاها به وجود آمد که این وضعیت ۲ هفته آینده آشکار می شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز گفت: ۲۱ گروه بازرسی بر روند رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت داشتند که دستورالعمل ها تبلیغات رعایت و با هماهنگی فرمانداران از تجمع نیز جلوگیری شد.

سردار مهدی فرجی اضافه کرد: شعب پیش بینی شده برای برگزاری انتخابات مناسب بود و مشکلی در این زمینه احساس نمی شد.

وی بیان کرد: وضعیت تالارهای پذیرایی، برگزاری عروسی و عزا در هتل ها باید مشخص و عنوان شود که با چند درصد ظرفیت می توانند فعال باشند.

به گفته استاندار همدان طبق آخرین ارزیابی و گزارش ارائه شده پنج شهرستان فامنین، کبودراهنگ، رزن، اسدآباد و درگزین در وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان واکسن کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان واکسن کرونا استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد

زی‌سان: این مرد ۷۲ ساله ناشناس زمانی که در سال ۲۰۲۲ و پس از دریافت چندین واکسن کووید، به نوع اومیکرون (Omicron) ویروس کرونا مبتلا شد، دچار نقص ایمنی شدید بود.

به گزارش زی‌سان، از آن زمان، وی در مجموع ۶۱۳ روز تا زمان مرگش در اکتبر سال گذشته، به طور مداوم تستش به ویروس کرونا مثبت بود.
اگرچه موارد بسیار طولانی کووید-۱۹ در گذشته گزارش شده، اما این طولانی‌ترین موردی است که تاکنون وجود داشته است.

در طول ۲۰ ماه عفونت، پزشکان تمام تلاش خود را برای کمک به مرد مسن انجام دادند، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. بدن او حتی با کمک دارو‌های آنتی‌بادی نمی‌توانست پاسخ ایمنی کافی برای مبارزه با ویروس داشته باشد و سال گذشته به دلیل تشدید یک بیماری زمینه‌ای درگذشت.

بیماران مبتلا به “SARS-CoV-۲” معمولاً ویروس را ظرف چندروز یا چند هفته از بین می‌برند، اما در این حالت شدید، عفونت تقریباً دو سال ادامه داشت.

در طول دوره عفونت، پزشکان مکرراً از مرد نمونه‌برداری کردند تا مواد ژنتیکی ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کنند و دریافتند که نوع اصلی Omicron BA۱ در بدن او بیش از ۵۰ جهش داشته است؛ جهش‌هایی که می‌توانستند از سیستم ایمنی بدن انسان فرار کنند.

خوشبختانه، «هیچ انتقال مستندی» از این مرد به سایر اعضای جامعه وجود نداشت، اما این مورد بر خطرات طولانی‌مدت عفونت SARS-CoV-۲ تاکید دارد.

محققان نوشتند: «این مورد بر خطر عفونت‌های پایدار SARS-CoV-۲ در افراد دارای نقص ایمنی تاکید می‌کند، زیرا ممکن است انواع منحصر به فرد ویروس کووید به دلیل تکامل گسترده، درون میزبان ظاهر شود.»

tags # کرونا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • شادی مردم از بارش رحمت الهی در مناطق مختلف استان همدان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • خوشحالی مردم و کشاورزان از بارش رحمت الهی
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود