Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هالیوود ریپورتر، هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن یک بخش مستقل جدید با تمرکز روی تغییرات آب و هوایی ایجاد کرده است که در آن یک فیلم درام به همراه ۶ اثر مستند با موضوع مشکلات محیط زیستی وجود دارند.

فیلم سینمایی «جنگ صلیبی» درامی در مورد کودکانی که با یکدیگر برای حفاظت از زمین متحد می‌شوند، نخستین اکران جهانی خود را در این بخش از جشنواره پشت سر خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گارل به همراه لتیسیا کاستا و جوزف انجل از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

یکی از مستند‌هایی که در این بخش نمایش داده خواهد شد، «بالای آب» به کارگردانی آیسا مایگا است که تاثیرات گرمای جهانی بر نیجریه را مورد بررسی قرار می‌دهد. نیجریه از کشور‌های آفریقایی است که با خشکسالی شدید روبرو است. «شیاطین ناپیدا» ساخته راهول جان هم به آلودگی‌ها در دهلی نو می‌پردازد.

«حیوان» ساخته «کریل دیون» (فرانسه)، خیلی متاسفم» هم به کارگردانی ژائو لیانگ است. «بزرگتر از ما» به کارگردانی فلوره واسر و پلنگ برفی از ماری آمیگو هم دیگر آثار مستندی هستند که در این بخش نمایش داده می‌شوند.

علاوه بر این برنامه جدید، جشنواره فیلم کن یک برنامه زیست محیطی را ارائه کرده تا میزان آلاینده‌ها و همین طور ردپای کربنی جشنواره را کاهش دهد. هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن از تاریخ ۶ الی ۱۷ ژوئیه (۱۵ الی ۲۶ تیر) با حضور اسپایک لی در رأس هیئت داوران، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان جشنواره فیلم کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این برنامه به صورت نمادین و مشترک با شبکه بهداشت و درمان شهرستان سربیشه و در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست سالم و پاک در محدوده ورودی شهرستان سربیشه برگزار شد.

شافعی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست سربیشه با تاکید بر اهمیت و نقش آموزش عمومی در مراقبت از محیط زیست و پرهیز از رهاکردن زباله‌ها در طبیعت گفت: بسیاری از زباله‌ها و مواد دور ریختنی به خصوص کیسه‌های پلاستیکی بلای جان طبیعت و غذای بعضی از حیوانات شده و از این رو آسیب‌های جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت برنامه‌های مناسبتی برابر تقویم ملی و جهانی محیط زیست و اجرای برنامه‌های نمادین برای جلب مشارکت عمومی، افزود: امروز و همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین نمایندگی حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در برنامه‌ای محدوده وسیعی از ورودی شهر سربیشه را با حضور جمعی از مسئولین ادارات شهرستان، نیرو‌های نظامی و انتظامی و دوستدارن طبیعت و جمعی از دانش آموزان دبیرستان دکتر علی شریعتی شهر سربیشه از زباله پاکسازی کردند.

دیگر خبرها

  • درخشش هنرمندعکاس سیستان وبلوچستان درجشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • افتتاحیه «پژواک» با تقدیر از پدر رادیو/ بخش «وعده صادق» اضافه شود
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • اضافه شدن ۱۳ فیلم دیگر به بخش‌های مختلف جشنواره کن
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • راه یابی مستند بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره ملی