Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» عبدالعلی رحیمی مظفری آنچه وزارت نفت دولت سیزدهم باید در اولویت کاری خود قرار دهد را برشمرد و گفت: به‌یقین جلوگیری از خام‌فروشی بــا تقویت زنجیره ارزش افزوده و تقویت بخش خصوصی محقق خواهد شد این در حالی است که مجلس "قانون حمایت از پتروپالایشگاه‌ها" را به تصویب رسانده لذا دولت بعدی می‌تواند با بهره‌گیری از این قانون تولید را افزایش و ارزش‌افزوده بیشتری ایجاد کند، ضمن آنکه اجرای این قانون فضای مناسب را به بخش خصوصی برای فعالیت می‌دهد که این مهم اشتغال، ارزش افزوده، جلوگیری از خام‌فروشی، ثروت‌آفرینی و ارزآوری را برای کشور به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رونق سرمایه‌گذاری مردمی در عرضه پتروپالایشگاهی مسئله مهمی است که وزارت نفت دولت سیزدهم باید به آن توجه ویژه کند، همچنین باید جلوی شرکت‌های خصولتی و مجموعه‌های پتروشیمی و پالایشگاهی -که به هر عنوانی انحصارطلبی می‌کنند-  ایستاد.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات و موانع پیش‌روی شرکت‌های خصوصی در گرفتن مجوز مسئله دیگری است که باید به آن توجه شود، افزود: توجه به میزان برداشت از میادین گازی با نگاه به مسئله بهینه‌سازی مصرف سوخت ضروری است چراکه پایین آوردن سرانه مصرف سوخت (چه خانگی و چه در صنایع) بسیار حائزاهمیت است و دولت آینده باید این مهم را جزء برنامه‌های خود قرار دهد.

به گفته رحیمی مظفری افزایش بازدهی و استانداردسازی دستگاه‌های گرمایشی ساختمان‌ها و دستگاه‌های که در صنایع سوخت مصرف می‌کنند باید در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت نفت فعلی در برخورد با سرمایه‌گذارن بخش خصوصی، گفت: باید بستر را برای عرضه مواد اولیه به بخش خصوصی و افرادی -که می‌خواهند در این عرصه فعالیت کنند-، فراهم کرد، همچنین تمرکززدایی از بخش‌های پالایشگاهی و پتروشیمی -که هزینه‌های بیشتری را بر دوش دولت می‌گذارد- از دیگر نکات نیازمند توجه است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: دولت جدید نماینده مردم سروستان وزارت نفت وزارت نفت بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت

روح‌الله ایزدخواه گفت: نحوه برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم. به هر حال مسئله مردمی‌سازی اقتصاد، گفتمان اول کشور محسوب می‌شود که قطعاً در اولویت این حوزه، مسائل کارگری است. مسائل کارگری هم فقط حقوق و دستمزد نیست؛ بحث کارگر مالکی، واگذاری‌ها، تعاونی‌های کارگری و... قابل طرح است.

روح‌الله ایزدخواه، نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درخصوص حل مسائل کارگران گفت: در مجلس دوازدهم نیازمند یک حرکت سازمان یافته هستیم؛ به این صورت که فعالان حوزه کارگری در قالب هسته‌های مطالبه‌گر، اندیشکده‌ها و جوامع کارگری در کنار مجلس دوازدهم در قالب کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف قرار بگیرند و سپس یک نظام مسائل منسجم را از جامعه کارگری مطرح کنیم و یک بار برای همیشه بتوانیم یک ریل‌گذاری گفتمانی و مورد مطالبه مردمی در دستور کار مجلس داشته باشیم.

 

وی در ادامه گفت: نحوه برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم. به هر حال مسئله مردمی‌سازی اقتصاد، گفتمان اول کشور محسوب می‌شود که قطعاً در اولویت این حوزه، مسائل کارگری است. مسائل کارگری هم فقط حقوق و دستمزد نیست؛ بحث کارگر مالکی، واگذاری‌ها، تعاونی‌های کارگری و... قابل طرح است. همچنین مسئله کارگران غیر رسمی هم وجود دارد که متأسفانه بالغ بر ۶ میلیون نفر امروز ما کارگر غیر رسمی در کشور داریم.

 

ایزدخواه افزود: در راستای حل مشکلات گفته شده، کار جمعی مشترک در قالب کمیته‌های مشترک بین مجلس و فعالان حوزه کارگری باید تشکیل شود و محدود به کمیسیون اجتماعی نباشد و در چند کمیسیون مختلف ما این کمیته‌ها را تشکیل دهیم.

 

این نماینده مجلس عنوان کرد: اندیشه‌ورزانی که در دانشگاه و حوزه بودند یا فعالان فرهنگی اجتماعی، اگر مدل‌های مختلفی را در دنیا بررسی کرده‌اند و برای اصلاح این مسئله پیشنهاداتی دارند، این پیشنهادات در چارچوب مسائل کارگری بر روی میز مجلس بیاید.

 

ایزدخواه اضافه کرد: دولت هم اگر لایحه‌ای دارد در آنجا ارائه دهد. دولت اخیراً درخصوص چند مورد از مواد قانون کار، لوایحی را دارد تنظیم می‌کند و امیدوار هستیم که در یک قالب امیدوار کننده و سازند باشد.

 

این نماینده مجلس در پایان افزود: اگر ما مجلس و دولت مردمی هستیم، باید به این شکل عمل شود؛ نه اینکه بخواهیم منتظر باشیم فقط در آخر هر سال درمورد دستمزد و حقوق کارگر مشاجره داشته باشیم. یا در خصوص سایر مسائل تحصنی و تجمعی به وجود بیاید؛ البته این موضوعات قطعاً حق کارگران است. تجمع طبق قانون اساسی حق مسلم کارگران است که رهبری هم در مواردی که این تحصن و تجمعات اتفاق افتاد آن را تأیید کردند.

دیگر خبرها

  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم
  • مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی