Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل بانک کشاورزی گفت:برای همه فعالیت های بخش کشاورزی خطوط اعتباری فراهم شده است و با همه توان از تلاش و کوشش کشاورزان برای افزایش تولید و سرمایه گذاری در این بخش حمایت می کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا ، روح اله خدارحمی مدیرعامل این بانک که عصر روز سه شنبه 25خرداد در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم سخن می گفت،با اعلام مطلب فوق افزود:برای همه فعالیت های بخش کشاورزی خطوط اعتباری فراهم شده است و با همه توان از تلاش و کوشش کشاورزان برای افزایش تولید و سرمایه گذاری در این بخش حمایت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برنامه پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی از برنامه های دولت در بخش کشاورزی پیروی می کند خاطر نشان کرد: این بانک علاوه بر اینکه برای بهره برداری از ظرفیت های موجود بخش کشاورزی همچون زراعت، باغبانی، دام، طیور،آبزیان،صنایع تبدیلی و.... با پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حمایت می کند، هرساله بر اساس تقاضای کشاورزان و نیازهای کشور تسهیلاتی برای سرمایه گذاری و ایجاد ظرفیت های جدید پرداخت می شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره پرداخت تسهیلات بر اساس اولویت های وزارت جهاد کشاورزی، توسعه کشت گلخانه ای را یکی از این اولویت ها برشمرد و یادآورشد: در سه سال اخیر سالانه به طور متوسط هزار هکتار به سطح گلخانه های کشور اضافه شده است که محصولات تولیدی آن با کیفیت بالا به برخی از کشورها نیز صادر می شود.
خدارحمی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی با توجه امکانات و ظرفیت هایی که دولت دارد، معمولاً نرخ های سود ترجیحی اعمال می شود و سعی می کنیم از همه امکانات و کمک های فنی واعتباری و بودجه ای که دولت اختصاص می دهد برای اعمال نرخ های پایین تر استفاده کنیم افزود: درسال های 1397 و1398 حدود 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ متوسط 6 درصد به بخش کشاورزی پرداخت شد.
وی با بیان اینکه بانک کشاورزی در اجرای بند الف تبصره 18 در سال های 1398 و 1399 نیز تسهیلاتی با نرخ سود9درصد پرداخت کرده است خاطر نشان کرد: در نیمه دوم سال گذشته نیز نرخ سود تسهیلاتی که از محل منابع صندوق توسعه ملی تأمین می شود در مناطق کم برخوردار با نرخ سود 12.5 درصد و برای مناطق برخوردار با نرخ سود 14.5 درصد به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیرعامل بانک کشاورزی در تشریح نحوه بازپرداخت تسهیلات،کشاورزان را جزو خوش حساب ترین مشتریان دانست و با بیان اینکه دوره بازپرداخت تسهیلات پرداختی متناسب با وضعیت طرح و زمان عرضه محصول به بازار تنظیم می شود گفت: وصول مطالبات بانک جریان طبیعی دارد اما بر اساس قوانین و مقررات و برنامه های بانک کشاورزی، با کشاورزانی که از حوادث طبیعی آسیب دیده اند یا طرح های آنان با مشکلاتی مواجه شده اند همراهی می کنیم.
خدارحمی در ادامه، مکانیزاسیون بخش کشاورزی را به دلیل نقشی که در افزایش بهره وری و ضریب تولید در این بخش دارد را یکی دیگر از اولویت های بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات اعلام و خاطر نشان کرد: از سال 95 تا کنون خطوط اعتباری ویژه ای به این بخش با نرخ ترجیحی15درصد به مکانیزاسیون اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه همه تقاضاهای کشاورزان برای خرید ماشین آلات کشاورزی را بدون هیچ محدودیتی تأمین مالی می کنیم اضافه کرد: در سال 1399 برای پرداخت مبلغ 2500میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون برنامه ریزی شده بود اما به دلیل افزایش تقاضا و قیمت ماشین آلات کشاورزی، مبلغ3100میلیارد تومان پرداخت شد و در سال 1400 نیز این جریان اعتباری فراهم است و به کشاورزان اطمینان می دهیم نیاز آنان برای خرید ماشین آلات کشاورزی تأمین مالی خواهد شد.
مدیرعامل بانک کشاورزی در تشریح جریان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و امکاناتی که برای توسعه آن وجود دارد گفت: در این بخش رشته های جدیدی از جمله کشت گلخانه ای،پرورش ماهیان خاویاری، پروش ماهی در دریا در آب های شمال و جنوب کشور به سرعت در حال توسعه است و این بانک نیز از آن حمایت می کند.
وی با بیان اینکه بخش کشاورزی ظرفیت های شگرفی برای سرمایه گذاری دارد و به دلیل وجود بازار محصولات کشاورزی در منطقه،تولید محصولات کشاورزی با فناوری های جدید سودآور خواهد بود خاطر نشان کرد: علاوه بر بانک کشاورزی سایر بانک های کشور نیز در جلسات کمیسیون های کشاورزی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای تأمین مالی طرح های موجه بخش کشاورزی اعلام آمادگی کرده اند.
خدارحمی در خاتمه این گفت و گوی زنده تلویزیونی به طرح هایی که به دلایل مختلف با مشکلاتی مواجه شده اند نیز اشاره و خاطر نشان کرد: برای راه اندازی مجدد طرح هایی که افزایش هزینه ها با عث شده اعتبار پیش بینی شده کفاف ندهد باید بازنگری کنیم و تسهیلات تکمیلی پرداخت کنیم و برای طرح هایی که به لحاظ فنی با مشکلاتی مواجه هستند، با کمک وزارت جهاد کشاورزی باید این مشکلات برطرف شود.
وی با بیان اینکه فعال سازی طرح های راکد و راه اندازی مجدد آنها به طور ویژه در بانک کشاورزی پیگیری می شود یادآور شد: در سه سال اخیر حدود 800 طرح با پرداخت اعتبارات جدید یا کمک های فنی دوباره به عرصه تولید بازگشته اند.
مدیرعامل بانک کشاورزی اختصاص خط اعتباری 2 هزار میلیارد تومانی برای خرید نهاده در قالب کشاورز کارت را یکی دیگر از اقدامات این بانک برای حمایت از فعالان بخش کشاورزی معرفی کرد و افزود: تاکنون 700 میلیارد تومان با متوسط 15 میلیون تومان در قالب حدود 48 هزار کارت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و در آینده نیز از این ابزار برای کمک به جامعه کشاورزی استفاده خواهد شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیرعامل بانک کشاورزی سرمایه گذاری بانک کشاورزی پرداخت تسهیلات خاطر نشان بخش کشاورزی نرخ سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات سیل به کشاورزان یزدی به کجا رسید؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدعلی حاتمی زاده در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: تسهیلات جبران سیل ۱۴۰۱ کشور حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که سهم استان یزد ۱۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این تسهیلات چهار درصد و هفت ساله و تقسیط به صورت سالیانه است که از سوی بانک‌های ملی، مسکن، تجارت، ملت و صادرات پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: تاکنون ۶۷۰ پرونده تسهیلات به مبلغ ۳۱ میلیارد پرداخت شده است. ۲ هزار و ۴۵۲ متقاضی داشتیم که به بانک‌ها معرفی کردیم.

وی اظهار داشت: مشکل کسانی که امکان بیمه شدن نداشتند، با گواهی عدم امکان صدور بیمه توسط کارگزار بیمه شهرستان حل شده است.

حاتمی زاده تصریح کرد: دو بانک ملی و ملت در این راستا با ما همکاری کرده ولی بانک‌های مسکن و صادرات و تجارت از همکاری خودداری ورزیده و تلاش ما برای حل این مشکل تاکنون به نتیجه نرسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان
  • بانک توسعه تعاون بیش از سهمیه تعیین شده تسهیلات ازدواج پرداخت کرد
  • تصمیمات جدید بانک مرکزی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات
  • دستور جدید بانک مرکزی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خرد
  • اثرگذاری بانک کشاورزی در تحقق سند ملی امنیت غذایی با پرداخت بیش از ۲۰۰۰ هزار میلیارد تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • میزان پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن اعلام شد
  • ۱۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات پرداخت شد
  • پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات ساخت و خرید مسکن
  • پرداخت تسهیلات سیل به کشاورزان یزدی به کجا رسید؟