Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@22:31:19 GMT

ابتکار روتردام هلند برای حل بحران بی خانمانی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۳۷۰۳

ابتکار روتردام هلند برای حل بحران بی خانمانی

محله Keyenburg در روتردام هلند برای اولین بار در تاریخ شهر، میزبان خانه‌های کوچکی خواهد بود که به مدت ۱۰ سال در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که پیش از این از بی‌خانمانی یا پرداخت هزینه‌های هنگفت مسکن در رنج بوده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خانه‌های کوچک روتردام فضایی از پارک معروف Zuiderpark را در بر خواهد گرفت و قرار است پس از ۱۰ سال مرحله آزمایشی، فضای محل احداث آن‌ها به خود پارک بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام فرصتی بسیار ارزشمند به شمار می‌رود که امکان تجربه گسترش خانه‌های مسکونی کوچک در سراسر شهر، به ویژه در عصر شهرنشینی و کمبود فضای سکونت را در اختیار مقامات قرار می‌دهد. گزارشات حاکی است که تا کنون افراد بسیاری برای سکونت در این خانه‌های کوچک داوطلب شده‌اند و این در حالی است که در این مرحله از پروژه، تنها تعداد ۱۱ خانه در پارک معروف شهر احداث خواهد شد.

بدیهی است که یک خانه کوچک استاندارد، فضایی کمتر از ۵۰ متر مربع را در بر می‌گیرد و طراحی نسبتاً متفاوتی با سایر واحدهای مسکونی دارد چرا که باید در محیطی کوچک، بسیاری از قابلیت‌ها را در بر گیرد. ساختمان‌های کوچک روتردام ضمن داشتن این ویژگی، از قابلیت جا به جایی نیز برخوردار خواهد بود و در نتیجه، مقامات می‌توانند در هر زمان ممکن، این واحدها را به سایر نقاط شهر منتقل کنند. مهم‌تر از همه اینکه، تمام اجزا آن قابل تفکیک است و در نتیجه، امکان بازیافت مواد و استفاده دوباره برای احداث سازه‌های جدید وجود دارد.

جالب است بدانید که خانه‌های کوچک از تجهیزاتی نظیر آب، برق و گاز برخوردار نخواهد بود و ساکنان موظفند شخصاً به یافتن جایگزین‌هایی برای زیست‌پذیری محل سکونت خود اقدام کنند. چنین انتظار می‌رود که افراد ساکن در این خانه‌های کوچک، رویکردهایی خودکارآمد برای تأمین انرژی مورد نیاز خانه‌هایشان اتخاذ کنند. نصب پنل‌های خورشیدی برای تأمین الکتریسیته و ایجاد سیستم‌های جمع‌آوری آب باران از مهم‌ترین روش‌هایی است که احتمالاً مردم برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به کار خواهند گرفت.

کد خبر 501664

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انرژی تجدیدپذیر مسکن مقرون به صرفه خانه های مقرون به صرفه بحران بی خانمانی بحران آوارگی روتردام هلند شهرهای جهان بحران مسکن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خانه های کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو برای آرام کردن جبهه لبنان دست به دامن مکرون شد

منابعی در کاخ الیزه به موسی عاصی، مدیر دفتر المیادین در ژنو گفتند که حرکت جدید فرانسه به سمت لبنان به درخواست مستقیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر صورت گرفته است که به معنای واقعی کلمه از فرانسه خواسته است ابتکار عمل خود را از سر بگیرد و جبهه شمالی اراضی اشغالی که در حال مبارزه با حزب‌الله لبنان است را آرام کند. 

براساس گزارش المیادین، دیدار‌های اخیر در مقر ریاست جمهوری فرانسه بین امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این کشور و نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت موقت لبنان و ژنرال جوزف عون، فرمانده ارتش لبنان در چارچوب درخواست نتانیاهو از فرانسوی‌های صورت گرفت. 

پیش از این فرانسه از لبنان خواسته بود که رزمندگان حزب الله ۷ کیلومتر از مرز با فلسطین اشغالی فاصله بگیرند تا به شهرک نشینان صهیونیست اجازه داده شود به شهرک‌های شمالی بازگردند، در این صورت فرانسه نیز وعده‌هایی به لبنانی‌ها می‌داد.

به گفته این منابع، اصلاح اساسی که در ابتکار فرانسه رخ داده است، کنار گذاشتن تقاضای حذف مقاومت از مرز‌های فلسطین اشغالی و جایگزینی آن با خروج قابلیت‌های نظامی حزب‌الله از مرز‌ها بدون افشاگری درباره ماهیت این قابلیت‌ها است. 

در مقابل، فرانسه ادعا می‌کند که اسرائیل تمام عملیات نظامی خود و حتی نقض حریم هوایی لبنان را متوقف می‌کند، علاوه بر این، سایر مفاد ابتکار قدیمی در خصوص تعیین مرز‌های زمینی، انتقال پرونده‌های گاز و نفت و بحران ریاست‌جمهوری را متوقف می‌کند.

 مکرون به میقاتی از تحولات ابتکار فرانسه اطلاع داد و این کشور منتظر پاسخ‌های مشخص طرف‌های لبنانی در خصوص پیشنهادات جدید است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بمب شکلاتی، ابتکار عجیب اوکراینی‌ها مقابل روسیه
  • روتردام در مسیر کاهش مصرف مواد خام تا سال ۲۰۳۰
  • ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین + فیلم
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • (ویدئو) ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین
  • پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط‌زیست راه‌اندازی شد
  • مهاجم لیورپول در هلند، لانه موش اجاره می‌دهد!
  • نتانیاهو برای آرام کردن جبهه لبنان دست به دامن مکرون شد
  • چند ایده‌ جذاب بهاری برای چیدمان بالکن‌های کم‌جا و کوچک خانه‌