Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@21:41:40 GMT

حق مطالبه از مسؤولان

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۳۸۱۵

حق مطالبه از مسؤولان

از جهتی مردم وظیفه دارند تا كمك كنند اندیشه‌های دینی در مسیر حاكمیت قرار بگیرد و حاكمیت هم بتواند براساس آموزه‌های دینی رفتار كند و از او مطالبه شود كه از این مسیر منحرف نشود.

بر همین اساس در آموزه‌های دینی صحبت از نصیحت به حاكمان شده اما موضوع صرفا مربوط به وظیفه مردم برای حضور در انتخابات نیست بلكه مهم‌تر از آن حق آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق مردم این است كه برای تحقق خواسته‌هایشان از كسانی كه در مسند قدرت هستند مطالبه‌گری كنند.

در همین مسیر است كه یك رفت‌وآمدی میان حق و تكلیف در جایگاه مردم در حاكمیت دینی به وجود می‌آید.

آنچه درصحنه انتخابات ریاست جمهوری رخ داد، این بود كه مردم هم به وظیفه خود عمل كردند و هم حق خود را خواستند. طبعا حاكمیت هم وظیفه دارد براساس چارچوب‌های تعیین‌شده در قبال تحقق حقوق مردم بكوشد. كسانی كه رأی دادند، انتظار دارند خواسته‌‌های آنها از سوی مسؤولان پیگیری شود.

ازاین‌رو هرکسی كه در فردای انتخابات رأی می‌آورد و پیروز رقابت می‌شود، مسؤولیت سنگینی در قبال كار مردم دارد.

مردم كار اصلی را انجام دادند و آن‌کسی كه در مسند قدرت می‌نشیند، باید در مقابل آنچه مردم می‌خواهند پاسخگو باشد.

مردم در این چارچوب به وظیفه خود عمل كردند و بعدازآن است افرادی كه صاحب مسند می‌شوند، وظیفه خودشان را در قبال مردم انجام بدهند.

وظیفه تأمین و بهبود معیشت مردم، وظیفه كار و تلاش برای رفع مشكلات مردم، كمك به پیشرفت كشور، ارتقای‌ جایگاه ایران و‌ توسعه کسب‌وکارها از جمله خواسته‌هایی است كه جزو مطالبات اصلی مردم در جمهوری اسلامی ایران است و اگر مسؤولان در قبال وظایفی كه در برابر خواسته‌های مردم دارند، مجدانه بكوشند نتیجه آن پیشرفت و توسعه ایران اسلامی خواهد شد. در این چارچوب انتظار این است كه با این هماهنگی و همراهی كه مردم دیروز درصحنه انتخابات نشان دادند، مسیر پیشرفت ایران بیش‌ازپیش هموار شود.

ابوالفضل عمویی - عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ابوالفضل عمویی انتخابات ریاست جمهوری مردم سالاری دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از روستاها موجب تقویت تعامل مردم با مسؤولان می شود

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی عصر پنج شنبه در بازدید از پروژه‌های روستاهای بخش چغادک و بررسی مشکلات روستاهای شهرستان بوشهر گفت: آسفالت معابر، بازدید از مدارس، پیگیری روشنایی معابر و خطوط ارتباطی و آنتن دهی موبایل و بازسازی و مرمت لوله‌های آب روستاها از جمله برنامه‌های این بازدید بود.

فرماندار بوشهر افزود: اصلاح شبکه آب در برخی از روستاها و درخواست واگذاری مسکن روستایی همچنین بازنگری و ایجاد طرح هادی از دیگر خواسته‌های مردم منطقه بود.

فرماندار بوشهر با اشاره به امید افزایی دولت در روستاها، بازدید از روستاها را موجب تقویت ارتباط و تعامل مردم با مسئولان دانست و افزود: حضور مسئولان در روستاها و شنیدن مشکلات مردم، راهکاری مهم در حل مشکلات است.

کد خبر 6082140

دیگر خبرها

  • ذات اسرائیل اشغالگری است
  • منطق پوشالی غرب در قبال غزه و ایران در حال فروپاشی است
  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • فاضلاب و بیمارستان مطالبه جدی مردم مرودشت است
  • بیمارستان دوم دامغان مطالبه جدی مردم است
  • بازدید از روستاها موجب تقویت تعامل مردم با مسؤولان می شود
  • (ویدیو) مهم‌ترین خواسته مردم سمنان از دولت چه بود؟
  • در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم تلاش کنید
  • پاسخ تنبیهی به اسرائیل به دستور رهبری و خواسته مردمی بود
  • بیشترین مطالبه مردم استان سمنانی از دولت «آب و رفع تنش آبی» است